وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

كشف اسرار بزرگ هرم «جیزه»

كشف اسرار بزرگ هرم «جیزه»
محققان دانشگاه لیدز با همكاری مسئولان مصری قصد دارند به زودی روبات ماجراجویی را برای كشف اسرار نهفته در پس درهای بسته و تو در توی هرم مرموز «خوفو» به داخل هرم بفرستند.
هرم بزرگ جیزه برای چهار هزار و 500 سال است كه همه گروه‌ها و افرادی كه مشتاقانه برای ورود و كشف اسرار نهفته در آن تلاش كرده بودند را نا امید و خسته كرده است.
اكنون تیمی روباتیك از دانشگاه لیدز طی همكاری با شورای عالی عهد باستان كشور مصر در حال آماده سازی ماشینی هستند كه امید می‌رود یكی از قدیمی ترین اسرار كشف نشده این هرم بزرگ و تاریخی را كشف كند. این هرم پس از پادشاهی كه آن را در دو هزار و 560 سال قبل از میلاد بنا كرده است به هرم «خوفو» شهرت دارد و آخرین سازه باستانی از عجایب هفتگانه است كه همچنان برجا مانده است. در قلب این هرم مرموز دو اتاق قرار دارد كه به مقبره‌های پادشاه و ملكه شهرت دارند.
 
دو مجرای ستون مانند با زاویه 45 درجه از مقبره پادشاه خارج شده و تا خارج از مقبره ادامه یافته‌اند كه گفته می‌شود این دو مجرا برای پرتاب كردن روح فرعون به سوی آسمان طراحی شده است تا روح وی در میان ستاره‌های آسمان جا بگیرد.
 
در مقبره ملكه دو مجرای دیگر نیز به چشم می‌خورد كه در سال 1872 كشف شده‌اند و بر خلاف آنچه در مقبره پادشاه دیده می‌شود، این ستون‌ها به خارج از مقبره راهی ندارند و هیچ‌كس نمی‌داند این مجراها برای چه‌منظوری ساخته شده اند.
در سال 1992 دوربینی كه از درون این مجراها به داخل فرستاده شد، نشان داد پس از طی 60 متر، مسیر با استفاده از درهای آهكی مجهز به دستگیره‌های مسی مسدود شده اند. در سال 2002 طی اكتشافات بیشتر در آهكی سوراخ شد و جست‌وجوگران دیدند 20 سانتیمتر پس از آن، در دیگری قرار گرفته است.
 
به گفته دكتر «زاهی هواس» رئیس شورای عالی عهد باستان مصر كه مسئولیت این اكتشافات را به عهده دارد در دوم هیچ شباهتی به در اول نداشته و به نظر می‌رسد در حال كنترل یا محافظت از چیزی است.
 
مجرای شمالی نیز پس از 18 متر 45 درجه شیب بر می‌دارد اما پس از 60 متر توسط در آهكی مسدود می‌شود. اكنون محققان دانشگاه لیدز در حال تكمیل نهایی روباتی هستند كه امید دارند با كمك آن بتوانند حفره مقبره‌ها را تا انتها طی كنند.
 
در این پروژه كه به نام جادوگری كه طرح ساخت این هرم را به «خوفو» داده، نامگذاری شده است، روبات كاوشگر می‌تواند در دوم را نیز سوراخ كرده و آنچه در پس آن پنهان شده است را مشاهده كند.
دكتر «رابرت ریچاردسون» از دانشگاه لیدز می‌گوید تا زمانی كه به انتهای این حفره دست پیدا نكنند، اكتشافات خود را متوقف نخواهند كرد. تا كنون پنج سال برای تكمیل این پروژه زمان صرف شده و قرار است روبات تا قبل از سال جدید به داخل مقبره فرستاده شود.
بر اساس گزارش ایندیپندنت، ریچاردسون می‌گوید پاسخ سوال بزرگی در پس درهای تو در توی هرم «خوفو» نهفته است و وارد نشدن آسیب بی‌مورد به ساختار این اثر تاریخی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره