وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ساخت ریزتراشه‌ای که با مغز حرف می‌زند

ساخت ریزتراشه‌ای که با مغز حرف می‌زند
نورولوژیستهای کانادایی نوعی ریزتراشه زیستی را توسعه داده اند که می تواند با سلولهای مغزی ارتباط برقرار کند و با آنها حرف بزند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دانشمندان دانشکده پزشکی دانشگاه کالگاری در کانادا این "نورو- ریز تراشه" را توسعه دادند. این تراشه قادر است کوچکترین تغییرات را در ارتباطات الکتریکی بین سلولهای مغز نشان دهد و اولین سیگنالهای مربوط به بیماریهای تخریب نورونی را جمع آوری کند.

این دانشمندان در خصوص عملکرد این تراشه توضیح دادند: "ما از سلولهای مغزی نمونه برداری کردیم. سپس این ریزتراشه را به یک کشت سلولی نصب کردیم. به این ترتیب توانستیم حالات و تغییرات اتصالات بین سلولی را بررسی و کنترل کنیم و بفهمیم که کدام سلولها سالم هستند و کدام سلولها در انتقال یونها به یک سلول دیگر دچار نقص شده اند."

براساس گزارش اکونومیک تایمز، این تراشه می تواند مکالمات الکتریکی و شیمیایی میان سلولهای مغزی را ضبط و کنترل کرده و کوچکترین تغییرات را در فعالیت مغز ردیابی کند.

به گفته این دانشمندان، این تراشه می تواند در مبارزه با بیماریهای تخریب نورونی مثل آلزایمر و پارکینسون و همچنین توسعه روشهای درمانی جدید در معالجه بیماریهای چون صرع و برخی اشکال افسردگی نقش مهمی ایفا کند.