وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

کویت مانع از فعالیت 4 بانک ایرانی شد

کویت مانع از فعالیت 4 بانک ایرانی شد
در حالی که معاون خزانه داری آمریکا در سفر دوره ای خود در خاورمیانه در صدد است تا حمایت کشور های منطقه را برای اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران جلب کند، با این وجود به نظر می رسد با اقبال چندانی مواجه نبوده است.

به گزارش «تابناک»، پایگاه خبری «گلف نیوز» با انتشار خبر بالا نوشت: « انور محمد گرگاش» مسئول روابط خارجی شیخ نشین ابوظبی گفته است برای ما بسیار اهمیت دارد که بتوانیم بین تعهدات بین المللی و مبادلات تجاری مان تعادل برقرار کنیم. وی همچنین در این باره افزوده است که بسیاری از معاملات ما – با ایران – قانونی است.

 به نظر می رسد ایران در ماه های آتی باید با هوشیاری بیشتری در معادلات منطقه ای به ایفای نقش بپردازد و خود بر زمینه های گسترش تبلیغاتی که نشان دهنده تاثیرات کشنده تحریم ها علیه ایران است، نیافزاید.

بر پایه این گزارش اما، کویت تایمز، امروز در گزارشی آورده است که بانک مرکزی این کشور از دادن اجازه فعالیت به چهار بانک ایرانی در این کشور جلوگیری کرده است. مقامات بانک مرکزی کویت در این باره افزوده اند، دلیل مخالفت آنان با فعالیت این چهار بانک ایرانی در کشورشان، به دلیل عدم احراز صلاحیت های این چهار بانک بر اساس معیار های بانک مرکزی کویت بوده است.

این نشریه کویتی با اینکه نامی از این چهار بانک ایرانی نبرده است اما خاطر نشان کرده که این بانک های ایرانی در کشور خودشان نیز بانک های مهم و شناخته شده ای نیستند. این گزارش به صورت ضمنی عدم تجربه این چهار بانک در بانکداری بین المللی را دلیل این مخالفت اعلام کرده است. با وجود این به نظر می رسد که تحریم های اعمالی علیه ایران در این تصمیم گیر بی تاثیر نبوده است.

 به نظر می رسد در ماه های اخیر و پس از به وجود آمدن جو ضد صهیونیستی در بین اعراب و به ویژه حکومت های این کشور ها و همچنین اقبال افکار عمومی این کشور ها در قبال ایران به ویژه آنچه در نظر سنجی موسسه بروکینگز ، انعکاس یافت، دستگاه دیپلماسی ایران باید با ظرافت نقش خود را در این میان برای ایفای هر چه بهتر منافع ملی کشورمان ایفا کند.

 
فراموش نکنیم که فشار اعراب بر برنامه هسته ای رژیم اسرائیل در ماه های اخیر بی سابقه بوده است و آنان به نظر می رسد به تدریج در حال فهم اصول سیاست های منطقه ای می شوند.