وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

غذاهایی که باعث نفخ می شوند

غذاهایی که باعث نفخ می شوند
اگر نفخ شکم به دلایل پزشکی نباشد مثل بیماری‌های کبدی یا بیماری‌های قلبی دلیل واقعی نفخ معده و روده‌ها، گاز است. دلایل نفخ شکم و بزرگی شکم متعدد است.با رعایت نکات زیر دیگر دچار نفخ نخواهید شد :

1- تند غذا نخورید غذا خوردن سریع و خوب نجویدن غذا می‌تواند موجب شود که شما هوا را هم ببلعید و این می‌تواند موجب نفخ و تورم شکم شود. بنابراین سعی کنید آهسته غذا بخورید و از خوردن آنها لذت ببرید. غذا خوردن باید حداقل 30 دقیقه طول بکشد.

 
به یاد داشته باشید که هضم غذا از دهان شروع می‌شود و شما می‌توانید نفخ را با خوب جویدن بیشتر غذاها کاهش دهید. آهسته غذا خوردن مزایای دیگری هم دارد. وقتی زمان مناسب برای غذا در نظر می‌گیرید و مزه غذا را حس می‌کنید احساس رضایت بیشتری می‌کنید. مطالعات نشان می‌دهند که اگر آهسته غذا بخورید، کمتر غذا می‌خورید.
 
2- نوشیدنی‌های گازدار را کنار بگذارید نوشیدنی‌های گازدار حتی نوع رژیمی آن می‌تواند تولید گاز کند. در عوض نوشیدن آب‌ طعم‌دار با لیمو نوشیدنی‌ خیلی خوبی است. اگر نوشیدنی‌های گازدار را دوست دارید حداقل تعداد آن را در روز کم کنید چای نعنایی را بعد از این نوشیدنی بخورید تا نفخ شکمتان کاهش پیدا کند.
 
3- آدامس خوردن اندازه دارد بسیاری از افرادی که از نفخ شکم رنج می‌برند زیاد آدامس می‌جوند. آدامس جویدن می‌تواند موجب شود تا هوای زیادی هم بلعیده شود و نهایتا شکم دچار نفخ زیادی شود. اگر به جویدن عادت دارید، یک تکه شکلات سخت را بمکید یا یک میان‌وعده سالم، پرفیبر نظیر میوه‌ها، سبزی یا پاپ کرن کم‌چرب بخورید.
 
4- غذاهای بدون شکر را انتخاب کنید بسیاری از افراد مبتلا به نفخ زیاد غذاهای شیرین یا نوشیدنی‌هایی که قند مضری دارند استفاده می‌کنند محققان توصیه می‌کنند نباید بیش از 2 تا 3 وعده در روز از نوشیدنی‌‌های شیرین استفاده کرد.
 
5- سبزی‌ها و حبوبات، هم نفاخ‌اند نباید به دلیل نفاخ بودن برخی سبزی‌ها و حبوبات آنها را کنار بگذارید باید سبزی‌ها را انتخاب کنید که نفخ کمتری تولید کرده یا با خیس کردن حبوبات از نفخ آنها بکاهید. کلم بروکلی، خانواده کلم و کاهو موجب نفخ می‌شود سعی کنید خوردن آنها را محدود کنید.
 
6- وعده‌های کمتر، اما متعدد به جای خوردن سه وعده غذایی زیاد در هر روز، حجم وعده‌های غذایی‌تان را کوچک کنید اما به جای سه بار 6 وعده غذا بخورید، خوردن 6 وعده غذا می‌تواند به کنترل قندخون کمک کرده و گرسنه هم نخواهید ماند.
 
7- غذاهای ضدنفخ از همه بهتر است؟ مطالعات نشان می‌دهد چای نعناع، زنجبیل و ماست‌های پروبیوتیک (باکتری‌های خوب) به کاهش نفخ کمک می‌کند.
 
اینها غذاهای خوبی هستند که مانع نفخ و تجمع گاز در معده می‌شود. کلام آخر محققان می‌گویند مسهل‌ها، قرص‌های آب، ناشتا بودن و فرار از صبحانه برای کنترل وزن و پیشگیری از نفخ بسیار مناسب است. ورزش‌ از جمله کارهایی است که می‌تواند از نفخ جلوگیری ‌کند. شما می‌توانید با ورزش‌های عضلانی شکم باعث شوید که شکم‌تان صاف‌تر به نظر برسد.