وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چرا خواب بعضی‌ها سنگین‌تر است؟

چرا خواب بعضی‌ها سنگین‌تر است؟
بعضی از افراد می‌توانند در هر محیطی و با هر میزان سرو صدا بخوابند، چرا که مغز آن‌ها می‌تواند صداهای اضافه را دفع کند.
محققان متوجه شدند افراد دارای خواب سنگین می‌توانند ورود صداهای مزاحم به مغز را مسدود کرده و به این ترتیب قادرند در هر محیطی بخوابند.
کشف این سیستم که فقط در هنگام شب کار می‌کند می‌تواند به دانشمندان در تولید داروهای شیمیایی مسدود کننده شنوایی کمک کند که از شنیده شدن صداهای مزاحم در هنگام شب جلوگیری می‌کنند.
تحلیل‌های آزمایشگاهی امواج مغزی نشان می‌دهد ذهن انسان‌ پالس‌هایی به نام "اسپیندل" در هنگام خواب تولید می‌کند که افراد هوشیار را در برابر سرو صدها محافظت می‌کند.
افرادی که اسپیندل‌های بیش‌تری تولید می‌کنند با احتمال کم‌تری با قرار گرفتن در هنگام سرو صدا از خواب بیدار می‌شوند. دکتر جفری النبوگن استادیار عصب‌شناسی از مدرسه پزشکی هاروارد در این باره گفت: اختلالات خواب یکی از معمول‌ترین مواردی است که مردم در مورد آن شکایت می‌کنند.
بسیاری از بیماران بستری در بیمارستان‌ها ، مشتریان هتل و حتی افراد سالم ممکن است خواب خوبی نداشته باشند و با شنیدن کوچک‌ترین صدایی از خواب بیدار شوند.
اما اکنون دانشمندان با کشف مکانیسمی که اثر صداها در هنگام خواب را کاهش می‌دهد در حال انجام تحقیقات آزمایشگاهی هستند تا روش مغز در مسدود کردن صداهای مزاحم را کشف کرده و بتوانند به طور طبیعی اثر این روش را افزایش دهند.