وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بزرگترین آسانسور دنیا با ظرفیت ۸۰ نفر

بزرگترین آسانسور دنیا با ظرفیت ۸۰ نفر
گاهی اوقات ساختمان های اداری آنقدر شلوغ و پر رفت و آمد می شوند که دیگر آسانسورهای معمولی برای حمل و نقل افراد، پاسخگوی نیازها نیست. برای همین شرکت میتسوبیشی در این ساختمان که در اوزاکای ژاپن قرار دارد ۵ آسانسور غول پیکر نصب کرده که هر کدام ظرفیت حمل ۸۰ نفر را دارد.
 
این شرکت تایید کرده که این ها بزرگ ترین آسانسورهایی هستند که تا به حال در ژاپن نصب شده اند. اما در مورد بقیه دنیا اظهار بی اطلاعی کرده اند. اما به نظر می رسد که اینها واقعا بزرگترین آسانسورهایی هستند که تا به حال در یک ساختمان نصب شده است.

این مجموعه شامل ۵ آسانسور الکترونیکی است که هر یک دارای ابعاد 3.4 متر عرض، 2.8 متر طول و 2.6 متر ارتفاع می باشد. ظرفیت هر یک از انها ۸۰ نفر است. اگر هر پنج آسانسور همزمان با بیشترین ظرفیت خود کار کنند، با یک ضرب ساده ریاضی می توان دریافت که همزمان ۴۰۰ نفر می توانند خود را به طبقه ۴۱ ام این ساختمان برسانند.

به طور متوسط برای هر نفر ۶۵ کیلوگرم وزن تخمین زده شده و بنابراین هر اسانسور این مجموعه می تواند 5250 کیلو گرم وزن را تحمل کند. علاوه بر این نمای خارجی آسانسور ها از شیشه است بنابراین هنگام بالا رفتن می توان بیرون را هم تماشا کرد.