وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

کدام بستنی چاق کننده است؟

کدام بستنی چاق کننده است؟
این روزها انواع بستنی در طعم ها و رنگ های مختلف در مغازه ها یافت می شوند. اما سوال اینجا است که اصلا بستنی ها چقدر مغذی‌اند؟

به گفته دكتر سیدضیاءالدین مظهری، متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی، اگر مواد اولیه بستنی سالم باشد و از رنگ‌های غیرمجاز برای تهیه آن استفاده نشده باشد، یك میان وعده مفید و دارای ارزش غذایی بالا محسوب می شود.

وی در گفتگو با سلامتیران ادامه داد: یك بستنی سالم نه تنها قسمتی از انرژی و پروتئین موردنیاز روزانه بدن را برطرف می‌كند بلكه ویتامین‌های ضروری و مفید را نیز به بدن می‌رساند.

 در عین حال، اگر بستنی بدون افزودنی‌های غیر مجاز رنگی و از نوع پاستوریزه باشد به دلیل آنکه حاوی مواد لبنی است، تامین کننده کلسیم بدن نیز خواهد بود.
به همین دلیل توصیه می شود بستنی در رژیم غذایی روزانه کودکان به ویژه گروهی که به اندازه کافی شیر نمی خورند، قرار گیرد.

مظهری اضافه کرد: البته به افراد چاق یا كسانی كه زمینه چاقی دارند، توصیه می‌كنم در مصرف بستنی احتیاط كنند. در عین حال، بستنی‌هایی كه از خارج وارد می‌شوند، ممكن است تاریخ مصرفشان گذشته باشد.
در مورد استاندارد بودن مواد اولیه این محصولات هم نمی‌شود صددرصد اطمینان داشت.

 
وی ادامه داد: در مورد بستنی های جدید که چند سالی است در بین جوانان و نوجوانان رواج پیدا کرده است و به اصطلاح اسکوپی به فروش می رسد هم باید گفت که این بستنی ها به دلیل حجم زیاد و کالری بالا خطر اضافه وزن و چاقی را به شدت افزایش می دهند و به همین دلیل باید در مصرف آن ها اعتدال را رعایت کرد.
 
حتی بسیاری از این بستنی ها افزودنی هایی مانند خامه و شکلات دارند که موجب پرکالری تر شدن بستنی می شوند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که بستنی‌‌های پاستوریزه کارخانه ای، مطمئن‌تر و سالم‌تر هستند.