وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

مواد غذایی سالم، ضدسرطان، بهبود دهنده

مواد غذایی سالم، ضدسرطان، بهبود دهنده
در این مطلب به انواع غذاهایی که علاوه بر سالم بودن به بهبود عملکرد دستگاه های مختلف بدن نیز کمک می کنند می پردازیم.

غذاهای طبیعی به عنوان قسمتی از یک رژیم غذایی سالم نقش مهمی در کمک به عملکرد درست بدن دارد. غذاهای طبیعی و مغذی زیادی وجود دارد اما در این مطلب به انواع غذاهایی که علاوه بر سالم بودن به بهبود عملکرد دستگاه های مختلف بدن نیز کمک می کنند می پردازیم. به نقل از نیوزویک در واقع این غذاها با سرطان مبارزه می کنند، کلسترول را کاهش می دهند و از قلب محافظت می کنند.

* کیوی: این میوه ریز اما سرشار از ماده مغذی دو برابر پرتقال ویتامین c دارد، کیوی نسبت به سیب فیبر بیشتر و پتاسیم بالاتری نسبت به موز دارد.

ترکیب فیتوتوترینت، ویتامین ها و ماده معدنی موجود در این میوه بدن را در برابر بیماری قلبی، سکته، سرطان و بیماری های تنفسی محافظت می کند. خاصیت رقیق کننده طبیعی این میوه بدون ایجاد عارضه جانبی است و با کاهش کلسترول مضر و فشار خون به سلامت عروق نیز کمک می کند. بررسی های متعددی نشان داده که این میوه نه تنها میزان آسیب  رسیدن به DNA را کاهش می دهد بلکه به سلول ها نیز کمک می کند تا خود را بازسازی کنند.
پزشکان کیوی را به عنوان میوه ای که با سرطان و بیماری قلبی مبارزه می کند به بیماران تجویز می کنند و در طب چینی برای سرعت بخشیدن به بهبود زخم از کیوی استفاده می کنند. از آن جایی که آنزیم های موجود در کیوی بلافاصله پس از برش خوردن فعال و باعث نرم شدن میوه می شود، بهتر است به هنگام مصرف میوه آن را بلافاصله پس از برش، مصرف کنید. هر چه کیوی رسیده تر باشد، قدرت آنتی اکسیدان آن نیز قوی تر است.

* گیلاس: این میوه سرشار از قدرت درمانی است. گیلاس کم کالری است و با التهاب و سرطان نیز مبارزه می کند. بررسی هایی که در  آزمایشگاه انجام گرفته نشان می دهد، ۲ نوع ترکیب موجود در این میوه، مانع رشد تومور و سلول های سرطانی می شود.

گیلاس نیز خاصیت ضد ویروسی و ضد باکتریایی دارد. آنتوسیانین (Anthocyanin) موجود در این میوه میزان اسیداوریک در خون را پایین می آورد و در نتیجه احتمال ابتلا به نقرس را کاهش می دهد. علاوه بر آن این ترکیب، از احتمال خطر ابتلا به سرطان روده می کاهد. در طب چینی، از گیلاس برای درمان آرتروز، نقرس، روماتیسم و کم خونی استفاده می شود. در فصلی که این میوه در بازار می باشد روزی یک وعده از آن بخورید. برای فصل های دیگر سال گیلاس را فریز کرده و استفاده کنید.

* لوبیا: این دانه گیاهی، غذای معجزه گری است. لوبیا، کلسترول را کاهش می دهد، قند خون و تولید انسولین را تنظیم می کند، سلامت هاضمه را تقویت و در برابر سرطان نیز محافظت می کند. لوبیا حاوی فیبر، پروتئین و آنتی اکسیدان است. فیتوکمیکال های متنوع موجود در لوبیا مانع تولید مجدد سلول های سرطانی می شود و با کند کردن رشد تومور، سلول ها را از فعالیت های سرطان محافظت می کند.

 
محققان آمریکایی، گزارش دادند که، زنانی که حداقل هفته ای ۲ بار لوبیا می خورند، ۲۴ درصد کمتر در معرض ابتلا به سرطان سینه قرار دارند. بررسی های متعدد نیز ارتباط بین مصرف لوبیا و کاهش خطر مبتلا شدن به بیماری قلبی، دیابت نوع ۲، فشار خون بالا، سرطان سینه و روده را نشان می دهد. در واقع لوبیا قرمز و لوبیا چیتی در بالای فهرست مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان قرار دارند. لوبیا علاوه بر فیبر، پروتئین و آهن، اسید آمینه تریپتوفان (tryptophan) نیز دارد.مواد غذایی غنی از تریپتوفان، اشتها را نظم می بخشد و خواب آور است.
 
فولات موجود در لوبیا نیز نقش چشمگیری در سلامت قلب ایفا می کند. برحسب لوبیایی که انتخاب می کنید، مقدار پتاسیم، منیزیم، ویتامین B2B1 و K دریافتی بدن نیز تغییر می کند. در طب چینی انواع لوبیا برای درمان مسمومیت غذایی، آب آوردگی به خصوص در ناحیه پا، فشار خون بالا، اسهال، سنگ های کلیه، روماتیسم و… مورد استفاده قرار می گیرد.

* شاهی: این گیاه نه تنها خوش طعم است بلکه فاقد کالری نیز است. شاهی ۴ برابر کلسیم موجود در شیر را دارد، به اندازه پرتقال حاوی ویتامین c است و میزان آهن آن از آن چه که در اسفناج وجود دارد بیشتر است. شاهی غنی از ویتامین AK و کاروتنوئید آنتی اکسیدان است.

ماده مغذی موجود در شاهی، بدن را از سرطان و پیرچشمی محافظت و سیستم دفاعی بدن و استخوان ها را تقویت می کند. آهن موجود در این گیاه به گلبول های قرمز کمک می کند تا اکسیژن را به بافت های بدن برسانند. فیتوکمیکال های موجود در شاهی با سرطان مبارزه می کند، سلول های سرطانی را از بین می برند. علاوه بر آن، شاهی از سرطان ریه و مری پیش گیری می کند و خطر سرطان های دیگر را نیز کاهش می دهد. در طب چینی، شاهی برای کاهش رشد تومور، تقویت بینایی، درمان یرقان، اختلال ادراری، گلودرد، بوی بد دهان و اوریون مورد استفاده قرار می گیرد.

* اسفناج: همه ما می دانیم که اسفناج برای بدن مفید است اما آیا از فواید کامل آن آگاه هستید؟ اسفناج، از بیماری چشم، جلوگیری می کند و برای عملکرد بهینه مغز مفید است، اسفناج بدن را در برابر سرطان سینه، روده و پروستات، بیماری قلبی، سکته و فشار خون پایین محافظت می کند. این گیاه که خاصیت ضدالتهابی دارد برای سلامت استخوان مفید است. اسفناج سرشار از ویتامین ،C،A،K، کلسیم، فولات، آهن و منیزیم است. نوعی کاروتنوئید موجود در اسفناج نه تنها سلول های سرطانی پروستات را از بین می برد بلکه مانع تکثیر آن ها نیز می شود.

فولات خطر بروز سرطان کلورکتال، تخمدان و سینه را کاهش می دهد. ویتامین c و بتاکاروتن در اسفناج علاوه بر محافظت از سرطان روده و التهاب برای سلامت مغز به خصوص در افراد مسن نیز موثر است.
یک لیوان اسفناج پخته شده میزان مواد مورد نیاز روزانه فرد را تامین می کند. ویتامین k در تقویت استخوان ها نقش مهمی دارد. لوتئین موجود در آن از پیرچشمی محافظت می کند و با ممانعت از تراکم کلسترول در دیواره های رگ ها مانع حمله قلبی می شود.