وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نکات کلیدی در مواجهه با افراد بد اخلاق و ناملایم

نکات کلیدی در مواجهه با افراد بد اخلاق و ناملایم
خلق و خو چیزیست که معمولا بسیار وابسته به زمانی است که یک انسان در آن قرار دارد . تغییر اخلاق هم دلایل مختلفی میتواند داشته باشد .ممکن است که بدلیل یک استرس روحی (به عنوان مثال از دست دادن کسی که دوستش داریم , مانند دوستان , خویشاوندان و… ) باشد . برخی مواقع نیز یک واقعه ناخوشآیند در محل کار دلیل آن است.
 
حوادث اتفاقی که فرزندان نیز بوجود میآورند نیز میتواند دلیل دیگری باشد و هزاران دلیل دیگر فردی و اجتماعی …اما درکنار این نوع دلایل به نظر من در جامعه هایی که دولتمردان آن استرس زیادی را در سطح جامعه ایجاد میکنند رفته رفته تعداد و نوع این دلایل متنوع تر نیز میشود و مردم اصولا در روابط اجتماعی خود دچار نوعی بد اخلاقی مزمن میشوند .
 
در این مقاله قصد ندارم بر روی دلایل بد اخلاقی مانور دهم .بد اخلاقی علاوه بر اینکه ماهیتی فرهنگی و خانوادگی دارد همانطور که بیان نمودم ,ریشه در تعاملات اجتماعی ما نیز دارد و اصولا در جامعه ای مثل ایران که دولت با سیاست هراس افکنی , بدبینی کاذب  و سیاست دشمن تراشی پیش میرود باید انتظار اثرات و تغییرات اساسی در الگوی رفتاری مردم داشت .

بگذریم . میپردازم به اصل مطلب و آن اینکه در مواجهه با افرادی که خلق ناآرام و به عبارتی بد اخلاق هستند چه باید کرد ؟ برای ورود به این مبحث باید عرض کنم زمانی که فردی در سطح روحی پایینی قرار دارد  کوچکترین رفتار نسنجیده ای میتواند وی را پریشان تر و اوضاع را بد تر کند .بنابراین برای ارائه یک رفتار سنجیده چاره ای نمی ماند جز کشف دلیل بدخلقی مخاطبتان و سعی در خودداری از شرایط پر تنش .

    *
در مواجهه با مردم بد اخلاق بسیار دقت کنید .بد اخلاق ها معمولا عصبانی هم هستند . به عبارتی آتش زیر خاکستر ! سعی کنید همیشه با روی گشاده با انها برخورد کنید .
    *
همیشه در پس این رفتار بد اخلاق انها به دنبال ریشه این رفتار آنها باشید .این به شما کمک خواهد کرد در انتخاب یک رفتار مثبت دستتان باز تر باشد .سپس در لابلای صحبت سعی کنید او را به سمت ویژگی های رفتاری مثبتی که از او میشناسید یا انتظار دارید هدایت کنید .
    *
بهترین ابزار شما چهره بشاش شماست . براحتی با چهره بشاش او را به سمت آرامش هدایت کنید.باور کنید با یک سلام بشاش , او چاره ای جز یک عکس العمل مثبت تر نخواهد داشت .با روی خوش با آنها صحبت کنید تا ببنید این روش شما چهره بد اخلاق این گونه افراد را بزودی تبدیل به یک چهره خوشرو تبدیل میکند .
    *
در مواجهه با این گونه افراد صبر را سرلوحه رفتار خود قرار دهید . ممکن است در شرایطی باشید که انتظار یک برخورد بهتر را داشته باشید و یا موضوعی باشد که حق با شما باشد اما بیاد داشته باشید گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی 🙂
    *
از جر و بحث با افراد در وضعیتی که خلق نا ملایمی دارند پرهیز کنید و تا آنجا می توانید ملایم تر و با احترام با آنها صحبت کنید . با روی باز به سوالات آنها پاسخ بدهید .رفتار دوستانه خود را تا انتها ادامه دهید .هر رفتار متقابل از سمت شما باعث جری تر شدن فرد بد اخلاق میشود . بیاد دارم مسئول دفتر ریاست یکی از ادرات در زمانی که من در محل حضور داشتم پاسخگوی 2 نفر از ارباب رجوع های ناراحت بود اما با رفتار بسیار مودبانه و صبورانه چقدر در حل مشکل اداری آنها و ارائه راهکار مناسب به آنها موفق بود و افرادی که در لحظه ورود چهره ای خشمگین داشتند چه با آرامش و تشکر کننان محل را ترک میکردند …
    *
مطمئنا برخی از شما خواهید گفت که نمیتوان برخی از افراد را اصلا تحمل کرد و…. تایید میکنم که تعامل و یا زندگی با افراد بد اخلاق و نا ملایم بسیار سخت و مشکل است . کنار آمدن با افرادی که غوطه ور در این ناملایمی ها هستند کار مشکلی است .بنظر من بهترین راه فراموش کردن رفتار های بد اخلاق این نوع افراد است . بحث کردن و یا منازعه با چنین افرادی تنها باعث پریشان تر کردن شرایط و ایجاد افسردگی و دپرس شدن طرفین میشود و این شرایط را برای خورج از این وضعیت بد تر میکند .تا آنجا که میشود بهتر است با آنها همکاری کنید.
    *
لبخند ابزار قدرتمندی است که همواره به آن اشاره کرده ام و تغییر دهنده هر نوع شرایط نا بسامانی است .من جمله در مواجهه با افراد بد اخلاق .لبخند شما میتواند روش بسیار مطمئنی برای بازگزداندن افراد به وضعیت شاد و نرمال انها باشد .
    *
توصیه میکنم در مواقعی که فرد آرام و بدور از ناملایمات ذهنی است او را از این موضوع که بد خلقی وی اطرافیان و یا محیط خانواده را دچار استرس های لحظه ای میکند با خبر کنید و به آرامی و با روی گشاده از وی بخواهید که در چنین شرایطی سعی در کنترل رفتار خود داشته باشد .

در آخر تاکید میکنم که در این مقاله منظور من از افراد بد خلق , بد خلقی ناشی از بیماری های روانی و چنین شرایطی نیست . در چنین شرایطی هر چند روش های فوق بسیار کارآمد هستند لیکن استمرار انجام آن , موجب ایجاد افسردگی در مخاطبان و اطافیان میشود . بهتر است در چنین شرایطی با در نظر گرفتن شرایط فرد بیمار روحی , از مشاوران روانپرشک بهره برد.