وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

مهارت غجیب طوطی های نیوزلند

مهارت غجیب طوطی های نیوزلند
مطالعه روی گونه‌ای از طوطی بومی منطقه نیوزیلند نشان می‌دهد مهارت عجیب این پرنده در باز کردن قفل ظرف‌های غذا اتفاقی نیست بلکه این طوطی با دقت و حوصله یک شطرنج‌باز این مراحل را برنامه‌ریزی کرده است.
این طوطی زیبا که بومی منطقه نیوزیلند است شهرتش را مدیون مهارت عجیبی است که در باز کردن انواع قفل‌های ساده و سرقت مواد غذایی دارد. مطالعات نشان می‌دهند حتی قفل‌های به مراتب پیچیده‌تر هم نمی‌توانند این پرنده زیرک را از رسیدن به غذای مورد نظرش بازدارند.

به گزارش نیوساینتیست، هیرومیتسو میاتا از دانشگاه کیوتو در ژاپن آزمون‌هایی را انجام داده که نشان می‌دهد این طوطی‌ها قادرند برای بازکردن انواع قفل‌ها برنامه‌ریزی کنند و مرحله‌به‌مرحله پیش بروند. در اولین مرحله طوطی توانست ظرف غذایی را که با سه قفل ساده چفت شده بود، باز کند.

میاتا آزمون مرحله دوم را پیچیده‌تر انتخاب کرد. در این مرحله دو قفل که یکی دیگری را پوشانده بود برای ظرف غذا استفاده شدند. طوطی می‌بایست چفت اول را باز کند، کنار بزند و قفل دوم را بازکند. این مرحله زمان‌بر بود اما در نهایت طوطی می‌توانست به غذای مورد علاقه‌اش برسد. (می‌توانید این ویدئوی فوق‌العاده را اینجا تماشا کنید یا منتظر باشید تا این ویدیو با فرمت mp4 در ادامه بارگذاری شود).

تکرار این مراحل نشان می‌داد اگر پیش از بستن قفل‌ها امکان تماشا و بررسی آنها به طوطی داده شود، این پرنده به زمان کوتاه‌تری برای باز کردن قفل‌ها نیاز خواهد داشت. این مطالعه نشان می‌دهد پرندگان هم می‌توانند برای حل یک مسئله برنامه‌ریزی کنند و قدم‌به‌قدم پیش بروند. پیش از این گمان می‌شد این موفقیت‌ها اتفاقی هستند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره