وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نرم افزاری که از خوشبختی مردم نقشه برداری می کند!

نرم افزاری که از خوشبختی مردم نقشه برداری می کند!
دانشمندان انگلیسی نرم افزاری را ویژه تلفن همراه "آی- فن" توسعه داده اند که می تواند از میزان شادی و خوشبختی کاربران نقشه برداری کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، امروزه تلفنهای همراه هوشمند کاربردهای بسیاری پیدا کرده اند. برای مثال با اتصال به یک حسگر می توانند گازهای اتمسفر را و یا جریان ترافیک اندازه گیری کنند.

اکنون محققان مدرسه اقتصاد لندن نرم افزار جدیدی را با نام Mappiness ویژه "آی- فن" توسعه داده اند که می تواند از سطح خوشبختی شهروندان انگلیسی نقشه برداری کند.

 
نرم افزاری که از خوشبختی مردم نقشه برداری می کند!
Mappiness به صورت رایگان در App Store، فروشگاه آنلاین نرم افزارهای اپل برای بارگذاری در اختیار کاربران انگلیسی "آی- فن" قرار گرفته است.

این نرم افزار به دانشمندان اجازه می دهد که یک یا چند بار در روز با داوطلبانی که شرکت در این آزمایش را پذیرفته اند تماس گیرند و از آنها در مورد برخی مسائل ساده سئوال کنند.

این محققان از داوطلبانی که نرم افزار Mappiness را نصب کرده اند سئوالاتی از این قبیل را می پرسند: "در این لحظه چه حسی دارید؟" "الان مشغول به چه کاری هستید؟" و "آیا تنها هستید یا خیر؟"

موقعیت جغرافیایی داوطلبان از طریق "جی. پی. اس" یکپارچه با "آی- فن" ردیابی می شود. سپس این محققان با استفاده از میکروفنهای این تلفن همراه، نوع و بلندی صدای داوطلب را اندازه گیری می کنند.

داوطلبانی که در جاده هستند می توانند تصاویری نیز از محیط اطراف خود تهیه کرده و از طریق این نرم افزار برای این محققان ارسال کنند.

براساس گزارش تلگراف، هدف از این تحقیقات، درک این نکته است که محیطهای مختلف چگونه بر روی درجه خوشبختی اثر می گذارند.

به اعتقاد ریچارد لایارد، مدیر برنامه رفاه مرکز کارایی اقتصادی مدرسه پزشکی اقتصاد لندن، این یک پروژه تحقیقاتی متحولانه و بهترین روشی است که تاکنون برای درک اینکه احساسات چگونه از ساختمانها و محیط طبیعی ما تاثیر می گیرند انجام شده است.

تمام این اطلاعات به صورت بی نام جمع آوری شده و از طریق یک اتصال سری به مرکز پردازش مدرسه اقتصاد لندن ارسال می شوند.

این محققان برای این بررسیها حداقل به سه هزار داوطلب نیاز دارند. در مدت کوتاهی پس از قرار دادن این نرم افزار بر روی App Store انگلیس، بیش از 400 نفر داوطلب شرکت در این تحقیقات شدند.