وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آیا عادت دارید با موهایتان بازی کنید؟

آیا عادت دارید با موهایتان بازی کنید؟
آیا شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که با موهایشان بازی می کنند؟

عادت به بازی کردن با موها یک وضعیت روانی خاص است که در بعضی موارد منجر به طاسی یک قسمت از سر می گردد و علامت شناسایی آن شکستن موها در اندازه های مختلف می باشد.

دکتر محمدعلی نیلفروش‌زاده – رئیس مرکز تحقیقات پوست و سالک در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا – واحد علوم پزشكی ایران، با بیان این مطلب؛ گفت: درمان این حالت به خصوص در افراد بزرگسال و خانم های جوان مشکل بوده نیاز به مشاوره با روانپزشک دارد.

وی افزود: مویی که جدار آن شکست و آسیب دیده قابل ترمیم نیست و به عبارت دیگر نمی توان شکستگی های ایجاد شده را به هم چسبانید و تنها رشد موها و جانشین شدن موهای جدید به جای موهای آسیب دیده امکان پذیر است.

وی تصریح کرد: در برخورد با موهای آسیب دیده باید تلاش كرد تا آسیب دیدگی گسترش نیابد و آنها را به بهترین نحو نگه داریم تا دچار ریزش نشوند كه برای این کار ابتدا باید علل آسیب دیدگی موها را برطرف کرد.

دكنر نیلفروش‌زاده ادامه داد: از شامپوهای ملایم جهت شست و شوی موها استفاده کنید و دفعات شست و شو را تا حد امکان کاهش داده، پس از شامپو زدن از مواد نرم کننده مو استفاده کنید و به طور معمولی از لوسیون‌ها و روغن‌های چرب کننده مو استفاده نمائید.
 
برای این کار بهترین مواد نرم کننده آنهایی هستند که حاوی پروتئعادت بازی کردن با موها را ترک کنید ین های تجزیه شده یعنی اسید آمینه می باشند.

به گفته رئیس مرکز تحقیقات پوست و سالک، برای خشک کردن این گونه موها نباید از سشوار استفاده کرد مگر اینکه با درجه کم و فاصله زیاد آن را به کار برد.

گفتنی است؛ موی آسیب دیده را نباید ماساژ داد و یا زیاد برس کشید و برای شانه کردن آنها نباید از شانه های پلاستیکی که دارای جدار برنده هستند یا از برس های فلزی نوک تیز که باعث خراش موها می شوند استفاده کرد.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره