وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

كشف فسیل 300 میلیون ساله سوسك

كشف فسیل 300 میلیون ساله سوسك
شاید خواندن این مطلب چندان به مذاقتان خوش نیاید بخصوص خانم‌ها كه همیشه با این حشره مشكل دارند، ولی بد نیست بدانید این مخلوقات چندش‌آور بسیار قبل از ما آدم‌ها در زمین زندگی می‌كردند و به نوعی حق آب و گل براین كره خاكی دارند.

پژوهشگران موفق شدند فسیل سوسكی را بیابند كه به 300 میلیون سال پیش مربوط است. فسیل نشان می‌دهد این سوسك از اجداد سوسك‌های امروزی است.

این فسیل مربوط به دوره كربونیفوروس (carboniferous) زمین‌شناسی است یعنی حدود 299 تا 359 میلیون سال پیش.

این دوره مصادف با شكل‌گیری اقیانوس‌ها در زمین است. طول فسیل 3.4 تا 3.5 اینچ (9 سانتی متر) و عرض آن 1.5 اینچ (4 سانتی‌متر) است.

محققان درموزه تاریخ طبیعی لندن با استفاده از یك سی‌تی‌اسكن تصویر قسمت‌های مختلف بدن این سوسك را بازسازی كردند. تصویرموجودی بسیارباستانی كه تا به حال چشم هیچ انسانی ندیده است.

در این تصویر پاها درگوشه بدن واقع شده و تقریبا بلند و دراز هستند. وجود ساختارهای سخت و چسبناك روی پاها، احتمالاً این موجود را قادر می‌ساخته تا روی سطوح صاف راه بروند و همچنین به آنها در تخمگذاری درجاهای امن و دور از چشم شكارچیان یاری می‌كرده است.

همچنین وجود ناخن‌ها و زوایدی درپاها به آنها دربالارفتن ازسطوح ناهموارمثل تنه درختان برای دستیابی به منابع دور از دسترس غذایی كمك می‌كرده است.

ساختار دهان این سوسك باستانی به گونه‌ای بوده است كه به او درخرد و آسیا كردن مواد غذایی كمك می‌كرده است. آرواره و فك این جانور بسیار شبیه آرواره سوسك‌های امروزی است و گویا غذای آنها و همچنین طرز جویدن و حركات تند و سریع‌شان نیزبه سوسك‌های امروزی شبیه بوده است.

در پایان محققان می‌گویند احتمالا این سوسك‌های باستانی بیشتر وقت خود را در سطح جنگل‌ها می‌گذراندند و عمده غذای آنها مقادیرزیاد گیاهان پوسیده و فاسد و كالبد حشرات مرده بوده است.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره