وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

سبزیجات دارای برگ سبز دشمن دیابت

سبزیجات دارای برگ سبز دشمن دیابت
دانشمندان انگلیسی با مروری بر 6 مطالعه اخیر در رابطه با ارتباط بین دیابت، مصرف سبزیجات و میوه ها متوجه شدند که مصرف زیاد سبزیجاتی مانند اسفناج، کلم سبز و کلم بروکلی 14 درصد شانس ابتلای بزرگسالان به دیابت نوع دوم را کاهش می‌دهد.

 به گزارش خبرگزاری مهر، دانشمندان انگلیسی اعلام کردند که خوردن سبزیجاتی که برگ سبز دارند خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهند.

این یافته ها ثابت کرده‌اند که مصرف سبزیجات به خودی خود عاملی در عدم ابتلا به دیابت نوع دوم نیست بلکه عواملی مانند رژیم غذایی نامطلوب و فقدان ورزش دلیل افزایش سطح فراگیری این بیماری است.

افرادی که سبزیجات با برگ سبز را بیشتر می‌خورند، بیشتر ورزش می‌کنند و وضعیت مالی بهتری دارند و بطور کلی رژیم غذایی سالمتری دارند که هر کدام از این عوامل می‌تواند روی چگونگی ابتلای آنها به دیابت تاثیر داشته باشد.

به گفته "پاتریک کارتر" محقق واحد تحقیقاتی دانشگاه لیسستر، این اطلاعات اشاره بر آن دارد که سبزیجات با برگ سبز راه حلی برای بیماری دیابت است.

سبزیجات با برگ سبز دارای آنتی اکسیدان ها، منیزیوم و اسیدهای چرب امگا 3 هستند که هر کدام از آنها مزایایی برای سلامتی دارند.

کارتر و همکارانش در حدود 4 و نیم تا 24 سال روی بزرگسالان مطالعاتی را انجام داده و با توجه به میزان مصرف سبزیجات و میوه این افراد در طول روز و انجام آزمایش‌هایی بر روی این افراد موفق به تشخیص وجود یا عدم وجود دیابت نوع دوم در این افراد شدند.

در نتیجه این آزمایشها در میان افرادی که بطور کلی سبزیجات، میوه و یا ترکیبی از این دو را مصرف می‌کنند تفاوت قابل توجهی در خطر ابتلا به این بیماری مشاهده نشده است.

با افزایش مصرف 1.15 برابر سبزیجات در روز خطر پیشرفت دیابت در فرد حدود 14 درصد کاهش پیدا می‌کند. دیابت نوع دوم به علت ناتوانی بدن در استفاده از انسولین است. انسولین هورمونی است که در لوزالمعده ساخته می‌شود و برای کنترل  سطوح گلوکزی است که از غذا تولید می‌شود. افزایش سطوح قند کنترل نشده می‌تواند باعث آسیب چشم ها، جگر، اعصاب، قلب و شاهرگهای اصلی شود.

در حال حاضر180 میلیون نفر در سطح جهان مبتلا به دیابت هستند.

گرچه درمان قطعی برای دیابت وجود ندارد اما افرادی که در شرایط این بیماری قرار دارند می‌توانند با فعالیت ورزشی بیشتر و کاهش وزن شانس ابتلا به این بیماری را در خود کاهش دهند.

بر اساس گزارشی از رویترز، برخی از افراد مبتلا به این بیماری برای کنترل قند و سطوح انسولین خون خود نیاز به دارو دارند اما در مورد بقیه افراد کافیست که رژیم غذایی خود را کنترل کنند.