وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دارویی که در درمان افسردگی معجزه می‌کند

دارویی که در درمان افسردگی معجزه می‌کند
دانشمندان ادعا کردند موفق به کشف دارویی شده‌اند که می‌تواند به طور معجزه‌آسایی افسردگی را درمان کرده و دوره زمانی درمان را به کوتاه‌ترین حد ممکن برساند.

محققان دانشگاه Yale متوجه شدند داروی کتامین که به طور سنتی برای بیهوش کردن حیوانات و در برخی موارد انسان‌ها استفاده می‌شد اثرات معجزه آسایی برای درمان افسردگی دارد.

پروفسور رونالد دومان استاد روانشناسی و داروشناسی از دانشگاه Yale که این تحقیقات را انجام داده است در این باره گفت: یک دوز از آن به سرعت باعث بروز علائم افسردگی می‌شود و اثر آن بین 7 تا 10 روز نیز باقی می‌ماند.

اکثر داروهای ضد افسردگی مانند پروزاک و زولوفت باید چند ماه یا چند سال و هر روز مورد استفاده قرار بگیرند تا اثرات بهبودبخش را از خود نشان دهند. اما مصرف یک دوز از داروی کتامین علائم افسردگی را ظرف چند ساعت متوقف کرده و حتی باعث بازگشت ارتباطات سیناپسی در مغز انسان‌ها می‌شود.

کتامین به طور موثری در درمان بیماران افسرده‌ای که به سال‌ها درمان پاسخ درستی نداده بودند می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. البته استفاده از این دارو در حال حاضر محدودیت‌هایی دارد، چرا که مصرف آن باید به صورت تزریقی باشد و هم‌چنین می‌تواند علائم روانی کوتاه‌مدتی مانند حس توهم در انسان ایجاد کند.

جرج آقاجانیان استاد داروشناسی از دانشگاه Yale که در این مطالعات شرکت داشته است در این باره گفت: استفاده از این دارو نیاز به تحقیقات بیش‌تری دارد و هنوز استفاده از آن به طور رسمی مورد تائید قرار نگرفته است. اما این دارو نتایج امیدبخشی برای ما به همراه داشته و ما امیدواریم با مطالعات بیش‌تر از آن در درمان افسردگی استفاده کنیم.