وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

خوراکی هایی که باعث یبوست می شوند

خوراکی هایی که باعث یبوست می شوند
همانطور که بسیاری از خوراکی های باعث رفع یبوست می شوند، بسیاری از خوراکی های نیز مسبب اصلی یبوست هستند.
 
در زمان یبوست علاوه بر مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها و مایعات کافی، مصرف خیسانده‌ الو بخارا، انجیر خشک و توت خشک نیز کمک کننده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: عدم نوشیدن مایعات کافی، نوشیدن چای، قهوه و کاکائو‌ فراوان و غلیظ، مصرف ناکافی میوه‌ها و سبزی‌ها همگی از عوامل بروز یبوست هستند.
احمد رضا درستی مطلق افزود: مصرف بسیار کم و همچنین مصرف فراوان سبزی‌ها تشنگی در طول روز را افزایش می‌دهند.

وی گفت: عدم نوشیدن مایعات کافی، نوشیدن چای و قهوه و کاکائو‌ فراوان و غلیظ، عدم مصرف یا مصرف ناکافی میوه‌ها و سبزی‌ها نیز همگی ممکن است منجر به یبوست شوند که با مصرف این مواد در حد مناسب، این مشکل از بین خواهد رفت.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: در زمان یبوست علاوه بر مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها و مایعات کافی، مصرف خیسانده‌ الو بخارا، انجیر خشک و توت خشک نیز کمک کننده است.

درستی گفت: هنگام غذا خوردن، خون فراوانی به دستگاه گوارش سرازیر می‌‌شود که به همین دلیل، بی‌حالی و کاهش توان فعالیت فکری اتفاق می‌افتد.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: در عین حال نباید تصور کرد که روزه نباید منجر به اندکی بی‌حالی و احساس گرسنگی شود، بلکه این حالات به طور طبیعی در روزه‌داری در افراد سالم نیز ایجاد می‌شوند که باید آنها را تحمل کرد ولی در حالات غیرعادی و با فشارهای غیرطبیعی ایجاد شده بر بدن، مشاوره با متخصصان کاملاً ضروری است.