وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

لیستی از موجودات شگفت‌انگیز

لیستی از موجودات شگفت‌انگیز
دانشمندان اعلام داشتند كه یك ماهی دراكولا با دندان‌های شبیه به سگ و كرمی كه در شب اشعه‌های نورانی را از خود به اطراف پرتاب می‌كند جزو فهرست 8 تایی هیجان انگیزترین موجودات كشف شده در سال 2009 قرار دارند.
موسسه بین‌المللی اكتشاف گونه‌های مختلف در دانشگاه آریزونا و یك انجمن بین‌المللی متخصص طبقه‌بندی گونه‌های حیات نام این‌گونه‌های كشف شده در سراسر دنیا را با عنوان لیست گونه‌های كشف شده در سال 2009 منتشر كرد.

كونتین ویلر، مدیر موسسه بین‌المللی كشف گونه‌ها در دانشگاه آریزونا اظهار داشته: اعضای كمیته با آزادی كامل

گزینه‌های انتخابی خود را مطرح كرده و به تشریح دلایل خود برای انتخاب گونه مورد نظر پرداخته‌اند. 8 گونه اول شناخته شده دنیا در لیست سال 2009 عبارتند از:

1ـ ماهی دراكولا: نوعی ماهی همانند ماهی كپور با نام دانیونلا دراكولا در رودهای ایالت كاچین در میانمار توسط دانشمندان كشف شد. جنسیت نر این‌گونه از دندان‌های شبیه به سگ خود برای نزاع با دیگر نرها استفاده می‌كند. آرواره پایینی آنها می‌تواند در حدود 45 تا 60 درجه باز شود. این اولین ركورد در میان گونه‌ها از لحاظ دندان‌هایی با این ویژگی حساب می‌شود.

2ـ كوسه ماهی خیالی: این گونه عجیب در بالی اندونزی كشف شد. اندام این موجود با طرح نارنجی و سفید پیچش‌داری پوشیده شده و تنها چشمان این ماهی به صورت واضح قابل مشاهده است. این تجمع رنگی می‌تواند به این ماهی كمك كند تا در میان مرجان‌های رنگی پنهان شود.

3ـ عنكبوت طلایی: این اولین‌گونه كشف شده از این خانواده از سال 1879 می‌باشد. نافیلا بزرگ‌ترین تارهای عنكبوت را می‌سازد كه معمولا بزرگ‌تر از یك متر می‌باشد. ماده‌های این‌گونه در حدود 8/3 سانتی‌متر طول و پاهایی به بلندی 10 تا 12 سانتی‌متر دارند. نرها در مقابل ماده‌ها حدود 5 برابر كوچك هستند.

4ـ اسفنج قاتل: این حیوان گوشتخوار دریایی ابتدا به‌عنوان گونه‌ای كه خارهای متفاوت او كه به حالت چرخشی هستند كشف شد.

5 ـ كرم بمب افكن: این‌گونه توسط روبات‌های زیردریایی در ساحل مركزی كالیفرنیا درحالی كه در تاریكی در حال پرتاب بمب‌های نوری بود كشف شد. این بالون‌های نوری شبیه به بمب كه از قسمت‌های اصلاح شده آبشش‌های این‌گونه تشكیل می‌شوند برای چند ثانیه با نورسبز فسفری می‌تواند شكارچی‌ها را گیج كند.

6 ـ اسب كندرو حشره خوار: این‌گونه در پاك پاهانگ بای در خلیج تایلند پیدا شده. این اسب دریایی از حشرات تغذیه می‌كند و از آنجایی كه دیگر اسب‌های دریایی از خزه دریایی و دیگر حیوانات استفاده می‌كنند غیرمعمول است.

7ـ ماهی برقی: این‌گونه با نام جیمنوتوس اوماروروم و یا امارس دارای الكتریسیته بوده و در مواقع نیاز برای دفاع از خود برق تولید می‌كند تا صیاد را از خود دور كند.

8 ـ گیاه پرتابی: این گیاه حشرات را در مایع داخل شاخه‌های پرتابی خود به تله می‌اندازد. این گیاه كه مختص جزیره پالاوان در فیلیپین است از طرف متخصصان گونه‌ای كمیاب و در حال انقراض شناخته شده است.

ویلر می‌گوید: تشكیل نمودار برای گونه‌های مختلف دنیا همراه با ویژگی‌هایشان قسمتی از درك تاریخ زندگی است. هنگامی كه با رقابت‌های موجود در زندگی مواجه می‌شویم و می‌بینیم كه چگونه این رقابت‌ها و این زندگی‌ها دنیا را تغییر می‌دهند بسیار هیجان‌انگیز است.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره