وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بالا رفتن قیمت انواع سکه

بالا رفتن قیمت انواع سکه
رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر از افزایش واردات شمش طلا از مبادی قانونی و نزدیک شدن قاچاق آن به صفر خبر داد و اعلام کرد این شمش‌ها از کشورهای روسیه، ترکیه و امارات وارد کشور می‌شود.

محمد کشتی آرای در گفتگو با مهر با اشاره به افزایش واردات شمش طلا از مبادی قانونی به کشور به دلیل حذف 4 درصد تجمیع عوارض، گفت: حذف عوارض 4 درصدی و افزایش ورود قانونی، باعث شده است که قاچاق شمش و طلا به صفر نزدیک شود.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با بیان اینکه واردات به صورت طلای خام (شمش) انجام می شود، افزود: این واردات از کشورهای روسیه، ترکیه و امارات صورت می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه واردات شمش و طلا از نظر بانک مرکزی هیچ ایرادی ندارد، زیرا قانون کشور است، اظهارداشت: هرکسی می تواند شمش طلا را وارد کند، ضمن اینکه این امر نه تنها ضربه‌ای به اقتصاد کشور نمی زند بلکه به نفع اقتصاد کشور است.

کشتی آرای واردات شمش و طلا را باعث افزایش ذخایر کشور دانست و عنوان کرد: بسیاری از ارگانها، واحدهای تولیدی، شرکتهایی که کار صادرات و واردات انجام می دهند، تجار و فعالان عرصه بازرگانی نسبت به واردات شمش طلا اقدام می‌کنند.

وی درباره نحوه استفاده از شمش طلا نیز گفت: بخشی از این شمش ممکن است ذخیره یا وارد عرصه تولید و غیره شوند.

قیمت انواع سکه افزایش یافت

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در بخش دیگری از سخنان خود قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم را امروز – سه شنبه – 318 هزار تومان، طرح جدید را 308 هزارو 500 تومان، نیم سکه را 154 هزار تومان و ربع سکه را نیز 79 هزار تومان اعلام کرد.

وی با بیان اینکه قیمت هر قطعه از انواع سکه در روز سه شنبه نسبت به روز دوشنبه با افزایش حدود 2 هزارو 500 تومانی مواجه شده است، قیمت هر گرم طلای زرد 18 عیار را نیز 31 هزار تومان عنوان کرد و افزود: قیمت هر اونس طلای جهانی نیز امروز – سه شنبه – به یکهزارو 238 دلار رسید.