وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

در نبود من چه کسی از کودکم مراقبت می‌کند؟

در نبود من چه کسی از کودکم مراقبت می‌کند؟
نگهداری کودک در خانه و مراقبت‌ از او توسط مادربزرگ، پدر یا پرستار… در زمان غیبت مادر احساس امنیت بیشتری به طفل می‌دهد در حالی که همراه بودن طفل با مادر یا نگهداری او در مهد کودک، تغذیه از پستان را ممکن می‌سازد

به هر حال انتخاب روش مراقبت کودک یکی از اولین تصمیمات مهم برای مادر و طفل اوست که باید با تحقیق و توجه به اولویت‌ها، نیازهای کودک، هزینه و راحتی صورت گیرد.

 
گرفتن حتی‌الامکان مرخصی طولانی را باید به مادر توصیه کرد و بهتر است یک هفته قبل از بازگشت به کار با فرد مراقبت‌کننده از کودکش آشنا شده و در طول هفته کودک را برای مدت‌های کوتاهی به او بسپارد به طوری که اولین روز بازگشت به کار، اولین روز سپردن طفل به فرد مراقب نباشد به این ترتیب کودک یک باره با فرد و محیطی غریب روبه‌رو نشده و استرس مادر نیز در روزهای شروع کار کمتر خواهد بود.
 
مادر می‌تواند از این روزها برای تنظیم برنامه صبحگاهی و محاسبه زمان لازم برای آماده کردن خود و شیرخوارش و دوشیدن شیر استفاده کند. انجام این کار حداقل یک بار به طور آزمایشی، قبل از شروع به کار برای کاهش جدایی مادر و کودک مفید است. در مورد روش تغذیه کودک باید گفت که اگر سن کودک بالای 6 ماه است می‌تواند در زمان غیبت مادر با غذاهای کمکی و با استفاده از قاشق و فنجان تغذیه شود.
 
چنانچه کودک با شیر مادر تغذیه می‌شود و سن او زیر 6 ماه است و امکان بردن او به محل کار و استفاده از فرصت‌های شیردهی برای مادر وجود ندارد بهتر است با شیر دوشیده شده مادر که قبلا آماده و در اختیار فرد مراقب قرار گرفته تغذیه شود.