وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

این خون‌آشام‌های دوست‌داشتنی!

این خون‌آشام‌های دوست‌داشتنی!
درآمد هفت میلیارد دلاری مخلوقات فناناپذیر
به گزارش خبر آن لاین، درآمد حاصل از فیلم‌های سینمایی، تلویزیونی و کتاب‌های با موضوع خون آشام‌ها تقریبا برابر با تولید ناخالص داخلی یک کشور کوچک است.
 هالیوود به دفعات به سراغ تهدیدهای آخرزمانی بیگانه‌ها، ماشین‌ها، ستاره‌های دنباله‌دار، ویروس‌ها و زامبی‌ها رفته، اما چه کسی خون آشام‌ها را می‌دید؟
آن خون‌آشام‌های ابدی هرچند هیچوقت از صحنه سرگرمی غایب نبوده‌اند، اما این اواخر همه جا را به تسخیر خود درآورده‌اند، از پرده بزرگ سینما گرفته تا صفحه کوچک تلویزیون، کتاب‌فروشی‌ها، لباس‌فروشی‌ها، سرویس‌های دانلود، بازی‌های ویدیویی و کامپیوتری، نوارفروشی‌ها و حتی جواهرفروشی‌ها.
همین هفته قبل کمدی «خون‌آشام‌ها افتضاح هستند» تولید استودیوهای فاکس قرن بیستم و نیو ریجنسی که هجویه سری فیلم‌های خون‌آشامی «گرگ و میش» است در هفته اول اکران در سینماهای آمریکا و کانادا حدود 20 میلیون دلار به دست آورد.
در تلویزیون هم پنج میلیون نفر به تماشای اپیزود دیگری از سریال «خون واقعی» تولید شبکه اچ‌بی‌او نشستند که قسمت آخر فصل سوم آن 12 سپتامبر پخش می‌شود و حتما تا آن زمان تماشاگران بیشتری را به پای تلویزیون‌ها می‌نشاند.
در این بین The Passage نوشته جاستین کرونین، «طلوع» استفنی مایر و «مرده و رفته» شارلین هریس در فهرست پرفروش‌های کتاب هستند.
این موجودات فناناپذیر و جذاب همه جا هستند و در نتیجه بیش از آنکه رنگ قرمز را تداعی کنند، سبز هستند: رقمی در حدود هفت میلیارد دلار از حدود دو سال پیش که اولین قسمت فیلم «گرگ و میش» به سینماها آمد.
آنچه به عنوان اسطوره‌های باستانی و جنون‌آمیز و دو داستان ترسناک قرن نوزدهمی – «خون‌آشام» (جان پولیدوری، 1819) و «دراکولا» (برام استوکر، 1897) – آغاز شد، اکنون به یک صنعت کاملا مهارنشدنی تبدیل شده است.
جولی پلک نویسنده و مدیر تولید مجموعه تلویزیونی «خاطرات خون‌آشام» تولید شبکه سی‌دبلیو می‌گوید: «با یک مخلوق اسطوره‌ای ساده که قرن‌هاست بخشی از جهان ادبی ما است می‌توانید داستانی خلق کنید که همه چیز دارد: رومانس، هراس، اکشن، جلوه‌های ویژه، عشق حماسی، رسیدن به آرزوها، بازیگران رومانتیک نقش‌های اصلی، شخصیت‌های منفی جذاب، زنان ویرانگر، دوشیزه‌های افسرده، مرگ، هیولاها و در نهایت قهرمانانی با نقاط‌ ضعف مختلف که اگر قرار نبود تا ابد تنها بمانند دست از همه چیز می کشیدند. هیچ چیز جهانی‌تر از این نیست.»
این توصیف قلب خونین ماجرا را توصیف می‌کند. از آنجا که خون‌آشام‌ها به هیچ ژانر بخصوصی وابسته نیستند، این آزادی را دارند که نه تنها از یک قالب هنری به یک قالب دیگر بلکه از رومانس به هراس و به تفسیر سیاسی و حتی طنز حرکت کنند. چند‌کاره بودن آنها بی‌پایان است و به همین دلیل در همه حالت تماشاگر دارند.
هیچ موضوع دیگری این چنین دندان خود را در فرهنگ پاپ فرو نبرده است. اجازه بدهید با سلطان این روزهای فرهنگ خون‌آشامی شروع کنیم. سه فیلم مجموعه سینمایی «گرگ و میش» شامل «گرگ و میش»، «ماه نو» و «خسوف» که در 2008، 2009 و 2010 به نمایش درآمدند روی هم در بازار جهانی 76/1 میلیارد دلار فروش داشتند.
دو فیلم اول هر یک 160 میلیون دلار دیگر در شبکه نمایش خانگی به دست آوردند. (نسخه‌های دی‌وی‌دی و بلو-ری فیلم سوم سپتامبر به بازار می‌آید). تا اینجای کار بیش از دو میلیارد دلار حاصل شده است.
اگر دو فیلم آخر «گرگ و میش» – که با عنوان رسمی «ماجرای دنباله‌دار گرگ و میش: سپیده‌دم – قسمت 1» و «ماجرای دنباله‌دار گرگ و میش: سپیده‌دم – قسمت 2» به ترتیب نوامبر 2011 و نوامبر 2012  اکران می‌شوند – به اندازه سه فیلم اول در سینماها و بازار نمایش خانگی موفق باشند، 7/1 میلیارد دلار دیگر به درآمدهای استودیو سامیت تهیه‌کننده این مجموعه فیلم‌ها اضافه می‌شود.
و این صرفا درآمد حاصل از نسخه‌های سینمایی مجموعه کتاب‌های بسیار موفق استفنی مایر است.
در شرایطی که «گرگ و میش» هدایت گروه را برعهده دارد، فیلم‌های خون‌آشامی به طور متوسط سه درصد کل فروش سینماها در سه سال اخیر را در اختیار داشته‌اند. به عنوان مثال سه فیلم «ماه نو»، «دنیای زیرین: ظهور لایکن‌ها» و «سیرک دو فریک: دستیار خون‌آشام» سال 2009 در مجموع 7/356 میلیون دلار فروختند که 4/3 درصد 6/10 میلیارد دلار فروش سینمای آمریکا در آن سال بود.
 
«خاطرات خون‌آشام» و «خون واقعی» یکه‌تاز تلویزیون هستند
دیگر نمونه‌های شاخص جنبش مخلوقات نامیرا در دنیای نمایش را باید در تلویزیون جست‌و‌جو کرد. «خاطرات خون‌آشام» و «خون واقعی» – موفقترین سریال شبکه کابلی اچ‌بی‌او از «سوپرانوها» تاکنون – دو نمونه موفق نمایش‌های تلویزیونی هستند.
تعیین دقیق ارزش یک نمایش تلویزیونی با موضوع یک اهریمن سخت‌تر از فرو بردن یک تیر چوبی درون قلب یک خون‌آشام کریه است، اما هرچه مدت زمان پخش تلویزیونی یک مجموعه (حداقل تا هفت فصل) بیشتر شود، پول بیشتری در‌می‌آید.
کمتر نمایش تلویزیونی هست که از همان ابتدا بتوان روی سود آن حساب کرد؛ تقریبا همه آنها تا پیش از ورود به بازارهای جنبی کسر درآمد دارند، اما «خاطرات خون‌آشام» و «خون واقعی» هر دو همچنان زنده هستند و طرفداران پر و پا قرص دارند؛ پس پول زیادی روانه صندوق‌های استودیو برادران وارنر تهیه‌کننده «خاطرات خون‌آشام» و سی‌بی‌اس می‌شود که از قضا یکی از صاحبان شبکه سی‌دبلیو است.
در مورد «خون واقعی» با عدد نشان دادن درآمدهای حاصل از آن به خاطر کابلی بودن شبکه اچ‌بی‌او کمی سخت‌تر است. با این حال برآوردها نشان می‌دهد اگر هر دو سریال بتوانند پنج سال دوام بیاورند، درآمد ناشی از اعطاء مجوز پخش داخلی و خارجی می‌تواند در مورد «خاطرات خون‌آشام» رقمی بین 100 تا 125 میلیون دلار و در مورد «خون واقعی» 50 تا 75 میلیون دلار باشد.
درمورد نسخه‌های دی‌وی‌دی، تاکنون 3/1 میلیون نسخه از «خون واقعی: نسخه کامل فصل اول» به فروش رسیده و دی‌وی‌دی فصل دوم که از ماه مه به بازار آمده تاکنون یک میلیون نسخه فروش داشته است. فصل اول «خاطرات خون‌آشام» هم این هفته به بازار می‌آید و باید فروشی در همین حد داشته باشد. با احتساب متوسط 40 دلار برای نسخه‌های دی‌وی‌دی هر یک از دو سریال، مجموع فروش آنها در بازار نمایش خانگی رقمی در حدود 200 میلیون دلار می‌شود.
فروش موسیقی آثار خون‌آشامی را هم باید در نظر گرفت. موسیقی فیلم اولین «گرگ و میش» 6/2 میلیون نسخه فروش داشت. در مجموع تاکنون پنج میلیون نسخه از موسیقی فیلم‌های مایر فروخته شده که اگر قیمت هر سی‌دی را 10 دلار در نظر بگیریم، 50 میلیون دلار دیگر به صورت حساب اضافه می‌شود.
دنیای کتاب نیز حکایت دیگری است. سال 2005 اولین «گرگ و میش» مایر به بازار آمد. از آن زمان تاکنون حدود 100 میلیون نسخه از چهار کتاب «گرگ و میش» او همین طور دیگر کتاب خون‌آشامی‌اش «دومین زندگی کوتاه بری تانر» به فروش رسیده است.
این موفقیت، استفنی مایر را هم‌ردیف با ایان فلمینگ خالق جیمز باند و رولد دال نویسنده کتاب‌های کودک قرار می‌دهد. دقیقا نمی‌شود با عدد نشان داد، اما تا اینجای کار مایر احتمالا رکورد فروش کتاب‌های آن رایس، ملکه خون‌آشام قبلی را شکسته که 12 کتاب خون‌آشامی او از سال 1976 با «مصاحبه با خون‌آشام» آغاز شد.
دست‌اندرکاران صنعت کتاب تخمین می‌زنند تا پیش از آنکه رایس اولین داستان خود درباره لستات خون‌آشام را خلق کند، حدود هزار داستان خون‌آشامی منتشر شد. از 1976 تاکنون تقریبا 41 هزار عنوان کتاب با این موضوع به بازار آمده است. پس می‌توان رایس را آغازگر این جنبش خاص فرهنگ پاپ به حساب آورد.
شارلین هریس، نویسنده مجموعه رمان‌های سوکی استک‌هاوس / «خون‌آشام جنوبی» که سریال «خون واقعی» از روی آن ساخته شده، از سال 2001 که این مجموعه آغاز شد تاکنون حدود هشت میلیون نسخه از کتاب‌های خود را به فروش رسانده است.
کتاب دهم ماه مه به بازار آمد و تمام این کتاب‌ها از زمانی که سریال اچ‌بی‌او محبوب‌ترین نمایش با محور جوانان این شبکه شده، تا مدتی در فهرست پرفروش‌های کتاب قرار دارند.
فروش 500 میلیون دلاری مجموعه کتاب‌های «گرگ و میش»
در میان مجموعه کتاب‌های خون‌آشامی این روزهای بازار کتاب که میلیون‌ها نسخه فروش داشته‌اند، می‌توان به «خاطرات خون‌آشام» لی. جی. اسمیت (او مجموعه «دنیای شب» را هم دارد)، مجموعه «خانه شب» نوشته پی.‌سی. و کریستین کست، مجموعه «فناناپذیرها» آلیسن نوئل و مجموعه «آکادمی خون‌آشام» نوشته ریچل مید اشاره کرد.
گی‌یرمو دل تورو فیلمساز سرشناس مکزیکی و چاک هوگان نویسنده نیز به زودی اولین سه‌گانه ادبی خود با عنوان The Strain را توسط انتشارات هارپر کالینز به بازار می‌دهند.
این‌ها تنها تعدادی از خون آشام‌هایی هستند که این روزها بازار کتاب را تحت کنترل خود درآورده‌اند و تعداد بیشتری در راه هستند. برآورد می‌شود حدود 120 میلیون نسخه از این کتاب‌ها به فروش رسیده باشد که اگر متوسط قیمت هر کتاب 13 دلار در نظر گرفته شود، کل فروش کتاب‌های خون‌آشامی در دو سال اخیر رقمی در حدود 6/1 میلیارد دلار می‌شود. برآورد شده تنها مجموعه کتاب‌های «گرگ و میش» تاکنون تقریبا 500 میلیون دلار به دست آورده باشند.
فروش محصولات جانبی مربوط به خون‌آشام‌ها مانند نقاب‌ها نیز بسیار خوب است و تخمین زده می‌شود رقمی در حدود 100 میلیون دلار باشد.
بازی‌های ویدیویی خون‌آشامی مانند «کسلوانیا» و «میراث کین» هم تاکنون میلیون‌ها نسخه فروش داشته‌اند. ده‌ها بازی مشابه در بازار هستند و با قیمت متوسط هر نسخه 40 دلار، 200 میلیون دلار دیگر به درآمد اضافه می‌شود.
موج خون‌آشام‌ها هیچ نشانی از آرام شدن ندارد. در این مقطع، پدیده خون‌آشام‌ها به نظر مانند شخصیت‌های اصلی آنها  نامیراست. در میان پروژه‌های سینمایی در دست تولید می‌توان به «مورخ» تولید استودیو سونی با اقتباس از کتاب الیزابت کوستووا، اقتباس سینمایی از The Passage کرونین در استودیو فاکس 2000، «دراکولا سال صفر» استودیو یونیورسال و اقتباسی از «کسلوانیا» توسط استودیو روگ پیکچرز اشاره کرد.
با این توصیف به نظر می‌رسد تنها چیزی که حریص‌تر از یک خون آشام گرسنه است، تماشاگر اوست.