وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

حیوانی پایبندتر از انسانها به تک‌ همسری

حیوانی پایبندتر از انسانها به تک‌ همسری
 در جنگل‌های آمازون گونه تازه‌ای از میمون‌های تی‌تی پیدا شده که مانند گربه‌ خرخر می‌کند. این میمون‌ها تک‌همسرند و به همسر خود کاملا وفادارند،‌ ویژگی بارز و نادری که توجه محققین را به خود جلب کرده است

به گزارش «خبر آنلاین»، ما انسان‌ها همچنان در حال کشف سیاره خاکی خودمان و موجودات روی آن هستیم و هر از گاهی، که خیلی هم فواصل طولانی ندارند، گونه‌های کاملا جدیدی از جانوران را کشف می‌کنیم. این بار نوبت یک گونه جدید از میمون‌های موسوم به میمون‌های تی‌تی است که گفته می‌شود در جنگل‌های آمازون زندگی می‌کنند. این گونه جدید که کالیسبوس کاکتنسیس نامیده شده، بیستمین گونه از میمون‌های تی‌تی است که تا به حال کشف شده‌اند.

 
حیوانی پایبندتر از انسانها به تک‌ همسری
به گفته محققین، به نظر می‌رسد موجودات ناشناخته زیادی هنوز روی زمین وجود دارند و متاسفانه هر بار که خبر کشف گونه‌ای تازه منتشر می‌شود، به دنبال آن محققین آن گونه را در خطر انقراض اعلام می‌کنند، یعنی ممکن است بسیاری از گونه‌های جانوری قبل از این که ما حتی بشناسیمشان نابود شوند. از آن‌جایی که تخمین زده شده از این گونه جدید تنها 250 عدد مانده باشد، جانورشناسان این میمون‌ها را در خطر انقراض بحرانی طبقه‌بندی کرده‌اند.

بر اساس گزارشی که وایرد منتشر کرده،‌ میمون‌های تی‌تی جدید در جنگل‌های آمازون زندگی می‌کنند. به گفته محققین، یکی از ویژگی‌های بارز این میمون‌ها تک‌همسری بودن آن‌ها است. ویژگی نادری که در بین میمون‌ها نایاب است و به غیر از این گونه تازه کشف شده، فقط میمون‌های درازدست تک‌همسر هستند. محققین می‌گویند حتی انسان را هم نمی‌توان به این شکل به عنوان تک‌همسر طبقه‌بندی کرد!

شاید برایتان جالب باشد بدانید که این میمون‌ها مانند گربه خرخر می‌کنند، حتی وقتی که بچه هستند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره