وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

لامبورگینی و ناگفته هایش !!

لامبورگینی و ناگفته هایش !!
لامبورگینی شرکتی ایتالیائی و سازنده خودروهای اسپورت می باشد. دفتر مرکزی این شرکت در دهکده ای کوچک به نام سن آگاتا بولونیز در نزدیکی بولونیا در کشور ایتالیا قرار دارد.
این شرکت در سال 1963 توسط فراچیو لامبورگینی که دارنده یک کارخانه تراکتور سازی موفق داشت تاسیس شد.
لامبورگینی هم اکنون تابع شرکت آلمانی آیودی آ جی که خود تابعه شرکت فولکس واگن است می‌باشد.

تاریخچه
Ferrucio Lamborghini در سال 1916 در شمال شهر Bolonga واقع در ایتالیا متولد شد.
او تحصیلات خود را در زمینه اتومبیل های صنعتی كشاورزی به پایان رساند و سپس وارد ارتش شد و در قسمت نیروی هوایی مشغول به كار گشت.

 او عاشق اتومبیلهای سریع بود و رویای سرعت در سر می پروراند.وی در سال 1947 به تقویت یك اتومبیل Fiat پرداخت و در سال 1948 با این اتومبیل در یك مسابقه Mille Miglia شركت كرد.
در سال 1949 لامبورگینی كمپانی خود را تاسیس كرد.این كمپانی كار خود را با تولید سیستمهای هوائی گرمازا و سرمازا آغاز نمود.
رویای ساخت اتومبیل باعث شد تا در سال 1963 تصمیم به ساخت اتومبیلهای مدرن بگیرد.
اولین اتومبیل او 350GTV نام داشت كه این مدل از یك موتور V12 به حجم 3500cc استفاده میكرد.این اتومبیل در نمایشگاهی در شهر تورین به نمایش گذاشته شد و از سال 1964 تولید آن آغاز گشت. كمپانی در سال 1963 تمام قطعات مورد نیاز اتومبیلهایش را در داخل كارخانه خود تولید میكرد.
در سال 1964 Lamborghini گیرباكس پنج دنده ZF را ارائه نمود كه این گیرباكس یكی از بهترین گیرباكس های ساخته شده تا آن زمان محسوب میشود.
در نوامبر 1965مدل Miura P-400 در شهر تورین ساخته شد و این اتومبیل با یك مدل به نام 400-Gt با حجم موتور 4000cc پشتیبانی شد.در این زمان لامبورگینی به عنوان یك رقیب بسیار جدی برای كمپانی Ferrari مطرح بود.
اتومبیل Marzal با یك موتور شش سیلند به حجم 2000cc در سال 1967 ساخته شد.اگر چه این مدل در تعداد انبوه تولید نشد اما راه را برای تولید مدل Espada كه یك اتومبیل 4 سرنشینه بود هموار كرد و این اتومبیل در سال 1968 به بازار عرضه شد و در سال 1970 مدل Jarama جایگزین این اتومبیل گشت.
در سال 1971 V8 Urraco با حجم 2500cc اولین اتومبیلی بود كه لامبورگینی برای ورود به بازار اتومبیلهای اسپورت كوچك تولید كرد.اما این اتومبیل جذابیتی مانند دیگر محصولات این شركت نداشت.
یكی از مدلهای موفق و بسیار سریع Lamborghini به نام That’s it در سال 1973 به بازار عرضه شد.در سال 1972 Ferrucio Lamborghini تصمیم گرفت تا خود را بازنشسته كند و كنترل كمپانی خود را به Georgs Henry Rosetti سپرد. بعدها Rosetti قسمتی از كمپانی را به یكی از دوستان خود به نام Leimer واگذار كرد.
فروچیو لامبورگینی درسال 1993٬ یعنی سی امین سالگرد تاسیس کمپانی دار فانی را وداع گفت. دوره ی روزتی و لایمر روزتی و لایمر نتوانستند موقعیت لامبورگینی رو به دوران درخشش کمپانی برگردونند٬حتی با …تاش فروش خوبی کسب کردند ولی پولی برای خرید مواد مورد نیاز ساخت ماشین نداشتند٬تعدادی از خریدارها مجبور بودند بیش از 2 سال برای تحویل ماشینشون صبر کنند.
 فرصتی مناسب برای عرض اندام زمانی که BMW برای ساخت مدل M1 از لامبورگینی کمک و همکاری گرفت پیش امد٬ولی لامبورگینی نتوانست در حد انتظار عمل کند و BMW ادامه ی پروژه را جایی دیگر ادامه دادورشکستگی شرایط برای ادامه ی حیات کمپانی سخت به نظر می رسید و روزتی و لایمر برای فروش شرکت تلاش می کردند٬ولی از پسش بر نیومدند و در جریان سالهای 1978-1977 بخش خودروسازی لامبورگینی توسط دادگاه رسما اعلام ورشکستگی کرد.
در سال 1978 کمپانی بوسیله ی دکتر الساندرو آرتزی اداره می‌شد که توسط دادگاه برای سرپا نگه داشتن شرکت و پرداخت دستمزد کارکنان منصوب شد.همزمان او تلاش می‌کرد تا خریداری مناسب و لایق برای این خودروساز افسانه ای پیدا کند٬لامبورگینی دوباره نام ایتالیا را مانند فراری مشهور کرده بود٬پس مهم بود که از نابود شدنش جلوگیری کند.
 
دکتر آرتزی از مسئول بخش فنی سابق مزراتی برای سازماندهی پروژه ی Countach S و Jalpa(خالپا) دعوت کرده بود. در سال 1979 کمپانی توسط صادرکنندگان لامبورگینی به آلمان اداره می‌شد٬در این زمان شرکت بر روی تبدیل فیات 127 به ورژن آفرود کار می‌‌کرد تا فقط شرکت زنده بماند و کارکنان کمپانی را ترک نکنند.
 

لامبورگینی و ناگفته هایش !!

در سال 1981 مدل Jalpa با حجم موتور 3500cc ارائه شد.در سال 1985 موتوری با حجم 5200cc و قدرت 455hp توسط این كمپانی به بازار عرضه شد.موضوع قابل توجه در این موتور وجود 4 سوپاپ در هر سیلندر بود.
این كمپانی بعدها تحت نظر Chrysler در آمد و تولیدات خود را با عرضه اتومبیل LM002 كه یك موفقیت بزرگ بود ادامه داد.
از دیگر اتومبیلهای آن میتوان به مدل Diablo با حجم موتوری معادل 5700cc و قدرتی در حدود 492bhp اشاره كرد.
تولید اتومبیلهای رویایی این شركت از 350 دستگاه در سال 1989 به 2500 دستگاه در سال 1994 رسید.این كمپانی همچنان یكی از بهترین تولید كنندگان اتومبیلهای اسپورت در جهان است.