وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

جراحی مغز در 4000 سال پیش

جراحی مغز در 4000 سال پیش
یک باستان شناس ترک کشف کرد که انسانها از 4 هزار سال قبل و در عصر برونز عمل جراحی مغز انجام می دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، اوندر بیلجی باستان شناس ترک در سایت باستانی "ایکیزتب" نزدیک به دریای سیاه دراستان سامسون ترکیه بقایای لوازم جراحی مربوط به عصر برونز را پیدا کرده است.

این باستان شناس دو چاقوی اوبزیدان (چاقویی که تیغه آن با شیشه معدنی سنگهای آتشفشانی ساخته می شود) به همراه 700 جمجمه را پیدا کرد که از این تعداد 14 جمجمه به صورت مستطیلی برش خورده بودند. این کشف نشان می دهد در این منطقه عمل جراحی مغز انجام می شده است.

در این سایت بین 3200 تا 2100 قبل از میلاد حدود 300 نفر ساکن بوده اند.

نتایج این بررسیها نشان می دهد که در برخی از موارد جراحی مغز، بافت استخوانی جمجمه بیمار ترمیم شده و بیمار حتی دو تا سه سال پس از عمل جراحی به زندگی خود ادامه داده است.

براساس گزارش دیسکاوری نیوز، فرضیات مختلفی درباره استفاده از این چاقوها در عملهای جراحی پزشکی مغز و هدف از انجام این عملها ارائه شده است. یکی از این فرضیات پیشنهاد می کند که جراحان عصر برونز برای رقیق کردن فشار خون در ادامه یک خونریزی مغزی این عملها را انجام می دادند.

فرضیه دیگری نشان می دهد که این عملهای جراحی برای خارج کردن تومورها انجام می شده است اما مهمترین فرضیه ای که تاکنون مطرح شده نشان می دهد که این عملها برای ترمیم جراحات مغزی بوده است.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره