وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

سیزده واقعیت در مورد خفاش ها

سیزده واقعیت در مورد خفاش ها
خفاش بودن آسان نیست! دراکولا، بیماری‌هاری، دندان‌های نیش بزرگ و تیز، و این واقعیت که آنها به طور وارونه می‌خوابند، سبب ترس در بسیاری از افراد می‌شود. اما با مطالبی که در این نوشتار خواهید خواند، در خواهید یافت که خفاش‌ها مخلوقات شگفت انگیز خداوند هستند، گرچه غذایشان حشرات، میوه‌ها، البته گاهی خون است!

1- خفاش‌ها تنها پستاندارانی هستند که پرواز می‌کنند

2- اشتهای فوق العاده

یک خفاش قهوه‌ای می‌تواند به تنهایی 1200 حشره به اندازه پشه را در یک ساعت شکار کند. در غارهای براکن تگزاس در آمریکا، حدود 20 میلیون خفاش دم آزاد مکزیکی (Mexican free – tailed ) زندگی می‌کنند که هر شب حدود 200 تن حشره می‌خورند.

3- خفاش‌های خون‌آشام خون نمی‌مکند

آنها خون را به آرامی لیس می‌زنند. تنها سه گونه از خفاش‌های خون‌آشام در سراسر دنیا هستند که خون می‌خورند. اگر شما به آمریکای مرکزی یا جنوبی سفر کنید ممکن است خفاشی را ببینید که گاوی را گاز گرفته و مشغول لیس زدن زخم آن است!

4- خفاش‌ها چاق نمی‌شوند

سوخت و ساز بدن یک خفاش بسیار ایده‌آل است. آنها می‌توانند موز، انبه و انواع توت‌ها را تقریبا 20 دقیقه‌ای هضم کنند.

5- خفاش‌ها ماشین انتقال بیماری نیستند.

کمتر از 10 نفر در 50 سال اخیر از خفاش‌های شکال آمریکا بیماری‌هاری گرفته‌اند. در اکثر فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی، خفاش‌ها ماشین‌های حمل میکروب تلقی می‌شوند که بیماری‌ها و سموم را به قربانیان بی‌گناه خود منتقل می‌کنند. همگی این باور‌ها غلط هستند. خفاش‌ها از انسان‌ها دوری می‌کنند. اگر شما توسط یک خفاش زخمی شدید، به دکتر بروید، اما نگران نباشید اتفاق بدی برایتان نخواهد افتاد و به احتمال قوی خوب خواهید شد.

6- بینایی توسط امواج راداری

خفاش‌ها از انعکاس صوت برای راه‌یابی در تاریکی استفاده می‌کنند. قدرت دید خفاش‌ها زیاد خوب نیست و همچنین آنها در شب فعالیت می‌کنند، بنابراین باید از یک سیستم ناوبری غیر وابسته به بینایی استفاده کنند. خفاش‌ها صدا تولید کرده و به تغییرات صدای بازتاب یافته از اطراف گوش می‌کنند و به این ترتیب، راه خود و موانع را پیدا می‌کنند.

7- جمعیت زیاد

بیش از 1100 گونه خفاش در دنیا وجود دارد که تعداد آنها بسیار زیاد است.

خفاش‌ها یک چهارم جمعیت کل پستانداران را تشکیل می‌دهند، بله! درست خواندید، یک چهارم کل پستانداران خفاش‌ها هستند!

8- خطر انقراض

بیش از 50 درصد انواع خفاش‌ها در آمریکا در معرض انقراض نسل و یا در خطر انقراض هستند. گسترش صنایع، از بین رفتن جنگل‌ها، آلودگی و کشتارهای بیرحمانه به دلیل وجود اعتقادات بین مردم خرافی، بسیاری از خفاش‌ها و محیط زیستشان را از بین برده است.

9- بخاری خفاشی!

در شب‌های سرد، کافی است کنار یک خفاش باشید!

خفاش‌ها در غارهای سرد و نمناک، که بسیار آنها را دوست دارند، خود را با پیچاندن بال‌های نازکشان به دور بدنشان گرم نگه می‌دارند. این بال‌ها، مانند یک عایق حرارتیبرای خفاش‌ها عمل می‌کنند.

10- داروی خفاشی

ماده‌ای که باعث جاری ماندن خون از بدن قربانی خفاش می‌شود، می تواند سبب دوام جریان خون در بدن انسان نیز باشد.

دانشمندان چندین کشور سعی در کپی این آنزیم‌های یافت شده در بزاق خفاش خون‌آشام دارند تا بیماری‌های قلبی را معالجه و اثرات جانبی آنها را متوقف سازند.

از یک ماده ضد انعقاد خون که در بزاق خفاش خون آشام کشف شده، ممکن است به زودی در درمان بیماری‌های قلبی استفاده شود.

11- کم زا بودن

خفاش‌ها در یک سال فقط یک بچه به دنیا می‌آورند! پستانداران با جثه ریز مثل گربه، خرگوش و موش معمولا بیش از یک بار زاد و ولد در طی یک سال دارند.

12- خفاش‌ها حتی از سگ خانگی هم بیشتر عمر می‌کنند

طول عمر متوسط یک خفاش، متغیر است، اما گونه‌ای از خفاش‌های قهوه‌ای می‌توانند تا 30 سال هم عمر کنند، در نظر داشته باشید که پستانداران کوچک، فقط دو تا سه سال عمر می‌کنند.

13- خفاش‌ها پشت گوش خود را نیز می‌شویند

خفاش‌ها زمان زیادی را صرف آراستن خود می‌کنند. آنها خود و همدیگر را به دقت، بالیس زدن و خراشیدن برای ساعت‌های متمادی تمیز می‌کنند.

آنها بال‌های بسیار ظریفی دارند و در اصطلاح هوایی، به آنها ورقه هوایی (ایر فویل) گفته می‌شود. قدرتی که سبب حرکت خفاش به جلو می‌شود، پیشرانش نام دارد.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره