وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

انتشار واقعی‌ترین مدل سه بعدی از چهره شکسپیر

انتشار واقعی‌ترین مدل سه بعدی از چهره شکسپیر
دانشمندان از تکنولوژی پیشرفته و ظریف مدل سازی سه بعدی رایانه ای برای خلق مدلی استفاده کردند که به اعتقاد آنها واقعی ترین چهره از نویسنده و شاعر بزرگ انگلیسی ویلیام شکسپیر است.
به گزارش خبرگزاری مهر، در این تصویر کوچکترین چین و چروکهای صورت این نمایشنامه نویس به وضوح دیده شده و چشمهای خیره به جلو صورت این تصویر را متفاوت از تصاویری ساخته است که تا کنون از شکسپیر مشاهده شده است.
 

انتشار واقعی‌ترین مدل سه بعدی از چهره شکسپیر

قرار است این تصویر ناکامل از 13 سپتامبر در یک مستند تلویزیونی شبکه دیسکاوری به نام "نقابهای مرگ" به نمایش درآید. استوارت کلارک مدیر این تیم تحقیقاتی با اشاره به بی نظیر بودن مدل سه بعدی می گوید شواهد تاریخی و علمی قدرتمندی برای اثبات شبیه بودن شکسپیر به این صورت ساختگی ارائه شده است.

به گفته کلارک پیشرفت و ابداع در زمینه تصویربرداری رایانه ای به آن معنی است که باید تاریخ زندگی شکسپیر را از نو نوشت. تیم کلارک همچنین مدلهای سه بعدی از ناپلئون، جولیوس سزار، جورج واشنگتن و ابراهام لینکولن را به وجود آورده اند.

این بازسازی ها با استفاده از اسکن نقابهای مرگ که پس از مرگ افراد مشهور از صورتهای آنها ساخته می شد و در برخی موارد نقابهایی که طی دوران حیات آنها ساخته شده، انجام گرفته است.
به گفته محققان این مدلها ذهنیت تماشاچیان را درباره تعدادی از مشهورترین شخصیتهای تاریخی متحول خواهد کرد. گفته می شود چهره واقعی ناپلئون کاملا با آنچه فرانسوی ها به آن خو گرفته اند متفاوت بوده و چهره جورج واشنگتن هیچ شباهتی به آنچه بر روی دلارها چاپ می شود، ندارد.
 

انتشار واقعی‌ترین مدل سه بعدی از چهره شکسپیر

اما انتظار می رود تصویر واقعی شکسپیر بحث برانگیزتر شود زیرا چهره واقعی این نویسنده مشهور برای قرنها موضوع بسیاری از مطالعات و حدسیات بوده است و بسیاری از محققان بر سر این موضوع که نقاب مرگی که در دهه 1840 در آلمان یافته شده به وی تعلق داشته است یا نه بسیار بحث و جدل کرده اند.
کارولین ویلکینسون انسان شناس دادگاهی و جنایی معتقد است شباهتها و ارتباطات زیادی میان پرتره موجود از شکسپیر و مدل سه بعدی ساخته شده از وی وجود دارد.
بر اساس گزارش دیلی میل، اما استنلی ولز مدیر موسسه "زادگاه شکسپیر"با رد کردن اعتبار تصویر جدید و نقاب مرگ می گوید شکسپیر در زمان خود فردی مشهور و ملی به شمار نمی رفت و به اندازه ای که امروز مشهور است، شهرت نداشته از این رو ساخته شدن چنین نقابی پس از مرگ وی از صورتش کاملا بعید به نظر می رسد.