وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

استفاده از سوسک‌ها برای مقابله با عفونت

استفاده از سوسک‌ها برای مقابله با عفونت
 استفاده از سوسک‌ها برای مقابله با عفونت جامعه > سلامت  – دانشمندان متوجه شدند در مغز سوسک‌ها و ملخ‌ها مولکول‌های آنتی‌بیوتیک بسیار قوی زندگی می‌کنند که می‌تواند برای مبارزه با عفونت‌های بسیار خطرناک مانند MRSA و E.Coli مورد استفاده قرار گیرد.

دانشمندان در دانشگاه ناتینگهام متوجه شدند که این حشرات که معمولا به آلودگی و انتقال بیماری مشهور هستند دارای موادی در مغز خودشان هستند که فواید آن‌ها را بیش‌تر از مضراتشان می‌کند.

در آخرین مطالعات، 9 مولکول مختلف در بافت‌های سوسک‌ها و ملخ‌ها کشف شد که برای باکتری‌ها سمی هستند و می‌تواند باعث مرگ آن‌ها شود. به این ترتیب دانشمندان امیدوارند بتوانند داروهای چند منظوره‌ای بسازند که در مقابل عفونت‌های باکتری‌ها مقاوم باشد.
جالب اینجاست که سیستم عصبی و بافت‌های مغز حشراتی مانند سوسک‌ها و ملخ‌ها می‌توانند تا 90 درصد از عفونت‌های MRSA و E.Coli را بدون صدمه زدن به سلول‌های انسان از بین ببرند.
سیمون لی یک محقق از جامعه میکروبیولوژی عموی در ناتینگهام در این باره گفت: ما امیدواریم این کشف جدید بتواند روش نوینی را برای مبارزه با عفونت‌ها به ارمغان بیاورد.
عفونت‌های ناشی از MRSAاغلب بیماری‌هایی خطرناک هستند. عفونت‌هایی نظیر آبسه‌های پوستی و زخم‌های شدید جلدی. این باکتری می‌تواند به پوست نفوذ کرده بیماری بسیار خطرناک و مرگبار فاشئیت نکروزان را ایجاد کند. همچنین می‌تواند ایجاد ذات الریه کرده و با صدمه به قلب و ریه باعث عفونت خون شود.
در حال حاضر آنتی‌بیوتیک‌هایی وجود دارند که می‌تواند برای از بین بردن این باکتری‌ها استفاده شوند، اما متاسفانه عوارض جانبی این داروها بسیار بالاست.