وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

مسواک نزدن باعث مرگ شما می‌شود!!

مسواک نزدن باعث مرگ شما می‌شود!!
دانشمندان متوجه شدند که چرا مسواک نزدن می‌تواند باعث مرگ شما شود.
قبلا هم رابطه بین بهداشت پایین دهان و دندان و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی مورد توجه دانشمندان قرار گرفته بود. اما تا کنون هیچ کسی نتوانسته بود به طور دقیق اعلام کند که چرا مسواک نزدن به طور منظم می‌تواند باعث مرگ شخصی شود.
اما اکنون دانشمندان دانشگاه بریستول متوجه شدند که یک باکتری معمول که باعث فساد دندان‌ها و بیماری لثه‌ها می‌شود می‌تواند وارد جریان خون شده و به لخته شدن خون در رگ کمک کند.

به عبارت دیگر این باکتری می‌تواند در نهایت باعث حمله قلبی و سکته شود که به تنهایی باعث مرگ 200 هزار نفر در بریتانیا می‌شود.

در اکثر مواقع باکتری Streptococcus در دهان وجود دارد، اما زمانی که شخصی دچار خونریزی لثه می‌شود این باکتری می‌تواند وارد جریان خون شود.
این باکتری می‌تواند از یک پروتئین در سطح لثه به نام PadA استفاده کند تا پلاکت‌های خونی را مجبور به قرار گیری در کنار یکدیگر کرده و یک لایه محافظتی تولید کند.

هاوارد جکینسون استاد میکروبیولوژی دهانی در این باهر گفت: ما به یک مولکول پروتئینی در سطح باکتری‌ها رسیدیم که می‌تواند باعث فعال سازی شکل گیری پلاکت‌ها شود.

این اولین بار است که دانشمندان متوجه شدند فعالیت یک باکتری می‌تواند باعث فعال شدن پلاکت‌ها شده و منجر به پخش‌ آن‌ها در جریان خون شود.
او در این توضیح مکانیسم این حالت گفت: زمانی که پلاکت‌ها در کنار یکدیگر تجمع می‌کنند به طور کامل یک باکتری را محاصره می‌کنند. این مکانیسم نه تنها یک پوشش محافظی ایجاد می‌کنند بلکه باعث تولید آنتی‌بیوتیک‌هایی می‌شود که برای درمان عفونت مورد استفاده قرار می‌گیرند.
اما متاسفانه این شیوه دفاعی علاوه بر فوایدی که دارد می‌تواند باعث تشکیل لخته‌های کوچک خونی شود که می‌توانند روی دریچه‌های قلبی رشد کنند و حتی باعث تورم رگ‌های خونی شوند که وظیفه انتقال خون به قلب و مغز را دارند.
این مطالعات باز هم شواهد بیشتری را در مورد فواید مثبت مسواک زدن فراهم کند.
دانشمندان معتقتدند مردم نه تنها باید رژیم غذایی خود را به طور دائم چک کنند و فشار خون و کلسترول خود را به دقت بررسی کنند، بلکه باید برای حفظ بهداشت دهانی خود نیز توجه کافی داشته باشند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره