وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

راهکارهای افزایش رشد مو

راهکارهای افزایش رشد مو

راهکارهای افزایش رشد مو

 

بسیاری از مردم در افزایش رشد موهای خود عجله دارند چون یا در آستانه ازدواج كردن هستند، یا قصد رفتن به مجلسی رسمی را دارند.

 

و یا در انتظار ملاقات همسرشان در آینده نزدیكند، یا قسمتی از پوست سرشان دیده می شود و می خواهند جای خالی بی مو و طاسی در سر هر چه زودتر پر شود.

 

آنها خواستار توصیه ای اند كه چگونه موهای كوتاهشان در چند هفته بلند شود.

 

راهکارهای افزایش رشد مو ، Methods of increasing hair growth

 

اگرچه شبیه چنین مقالات و تبلیغات و وب سایتهایی مبنی بر بلند شدن آنی مو را می بینید ولی طبق نظر متخصصان چنین رشد آنی مو امكان ندارد.

 

منتظر معجزه نباشید عوامل زیادی می تواند باعث به حداكثر رساندن توانایی رشد موهاتان باشد اما بستگی به فاكتورهای مختلفی دارد كه آنها نیز محدودیت هایی دارند.

 

در این مقاله سعی شده نكاتی كه می تواند برای شما در مورد افزایش سرعت رشد مو مفید باشد تقدیم گردد.

 

بهترین موقع برای بلند شدن مو شب هنگام است كه بیشترین رشد مو را دارید. ولی نه آنقدر كه وقتی از خواب بیدار شدید موهای شما یكی دو سانت رشد كرده باشد.

 

استثنائات نادری وجود دارد، اما تحقیقات علمی نشان داده است كه موی سر اغلب مردم حداكثر 6 اینچ ( در حدود 15 سانتی متر) در سال رشد می كند.

 

یكی از این استثنائات، شخصی به نام «كریستال گیل» است كه بطور قابل توجهی نرخ رشد مویش از میانگین افراد سریع تر است.

 

موهاتان مرده است و باید اجازه دهید در آرامش استراحت كند

 

موهاتان مرده است و باید اجازه دهید در آرامش استراحت كند

 

متأسفانه بسیاری مردم از این موضوع بی خبرند مو می تواند بطور فوق العاده ای مرتجع شود. هر مو یكبار از میان پوست ظاهر می شود و امكان تجدید و ترمیم كردن دوباره خود را  ندارد.

 

تعداد استاندارد موی سر افراد معمولی 100/000 تاست كه بطور میانگین سرعت رشد فقط نیم اینچ (1.3 سانتی متر) در ماه است. از نظر زمانی اگر انتهای مو رشد مستقیم رو به پایینی تا شانه داشته باشد، تقریباً 2 سال زمان لازم است.

 

در این باره فكر كنید دو سال زمان طولانی است تا مو روزانه در معرض استهلاك محیطی، شستشو، خشك كردن، شانه زدن و هر فرایند شیمیایی دیگری باشد!

 

مو شبیه یك تكه ابریشم یا پارچه نرمی است كه حتی اگر بهترین مراقبت ممكن را از موتان بكنید باز هم بعد از 2 سال رو به فرسودگی و كهنگی می رود و در دوره رشد مو، بهم فشرده و پیچیده می شود.

 

حداكثر دوره رشد مو

 

حداكثر دوره رشد مو

 

ویتامین ها و مواد معدنی نقش مهمی در حفظ سلامتی مو ایفا می كنند. هر كمبود مواد مغذی می تواند منجر به نازك شدن مو یا حتی طاسی كامل شود.

 

این یك حقیقت ثابت شده است كه تیروئید كم كار می تواند در نتیجه باعث فرفری شدن و شكنندگی مو شود در حالی كه در تیروئید پركار، مو چرب و شل می شود.

 

دلیل اصلی باریك شدن مو نهایتاً به شرایط بدنتان برمی گردد. با بدن سالم و با تغذیه خوب، مو درخشان و باشكوهی خواهید داشت. اگر هر مشكلی از نظر سلامتی دارید یا هر كمبود غذایی را تحمل می كنید، موتان ممكن است توقف رشد یا آسیب را نشان دهد.

 

اگر بدنتان در سلامت خوبی باشد، دوره رشد ژنتیكی مو می تواند افزایش یابد. در این میان خوردن تركیب مناسب اسیدهای آمینه، ویتامینهای B، همین طور B6، بیوتین، اینوزیتول و اسید فولیك در برنامه مواد مكملی مهم است.

 

كشف شده برخی مواد معدنی شامل منیزیم، سولفور، سیلیكا و روی در حفظ سلامتی مو مهم اند. همچنین بتاكاروتن برای رشد مو بسیار مهم است.

 

به خاطر اینكه به ویتامین A كه به عنوان یك نیاز بدن است تبدیل می شود، به ادامه رشد نرمال مو، رشد استخوان، حفظ پوشش رشته های عصبی، همچنین به سلامتی پوست، مو و ناخن كمك می كند. بتاكاروتن در سبزیجات و میوه های زرد و سبز یافت می شود.

 

پروتئین برای رشد مو بسیار مهم است

 

پروتئین برای رشد مو بسیار مهم است

 

چون مو از پروتئین است، غذایی كه پروتئین كمی دارد ممكن است باعث نازك شدن مو یا تأخیر در رشد مو شود. این حرف درست است كه اگر غذای با پروتئین كافی بخورید در اغلب موارد پیامد آن بهبود رشد مو است.

 

بعضی كارشناسان تغذیه پیشنهاد می كنند بكارگیری رژیم غذایی جگر گاو، مخمر آبجو، گندم و روزانه 2 قاشق سوپخوری از لسیتین دانه دانه شده، باعث افزایش رشد مو، استحكام و زیبایی مو می شود.

 

منابع غذایی خوب دیگر برای پروتئین شامل ماهی، تخم مرغ، انواع لوبیا و ماست است. پروتئین سبوس دار هم به تحریك رشد مو كمك می كند.

 

یك مطالعه از نتایج سبوس در مو بیان می كند كه سبوس به تنهایی باعث تقویت مو نمی شود اما سبب رشد آن می شود.

 

موانع رشد مو

 

موانع رشد مو

 

استرس بیش از اندازه و بعضی داروها شناخته شده اند كه رشد مو را به تأخیر می اندازد. اما اگر در شرایط مصرف دارو هستید طبق دستور پزشك باید عمل كنید و توجهی به آسیب مو نكنید.

 

هشدار: همیشه قبل از اینكه هر نوع ویتامین، مواد معدنی یا دستور گیاهی از هر نوعی كه می خواهد باشد را مصرف كنید، با پزشكتان مشورت كنید تا دخالتی در درمانی كه شما تحت نظر هستید، نداشته باشد.

 

بهر حال اگر تحت استرس شدیدی هستید پزشك می تواند در كاهش استرس كمك كند، می دانید كه عبادت یا استراحت راهی برای تقلیل هر نوع استرس مهم در زندگیتان است.

 

موی شما عاشق زندگی بی استرس برای شماست. بخش دیگری از كمك به مو، استراحت و خواب است. دریافته اند كه باعث رشد سریعتر می شود، مو نیاز به مقدار كافی خواب ( 7 تا 9 ساعت در شبانه روز ) دارد.

 

مكمل های رشد مو

 

مكمل های رشد مو

 

تغذبه صحیح، ورزش، كاهش استرس، استراحت، حصول خواب زیاد راهی برای به حداكثر رساندن توانایی رشد مو است. همین طور می توانید مكمل های خوب محتوی ویتامین های ضروری و مواد معدنی را بخورید یا می توانید فرمول شخصی برای خود بسازید.

 

لیست مكمل ها

 

لیست مكمل ها

 

شیوه زندگی خود را تغییر دهید، هر روز مكمل های زیر را بخورید چون در افزایش رشد مو مؤثر است:

 

* ویتامین B كمپلكس ــ 50mg ویتامین های B مهم (شامل فولیت، بیوتین و اینوزیتول)

* ویتامین B6 ــ 50mg

* ویتامین C همراه بیوفلاونویدها ــ 1تا 2 گرم در روز

* ویتامین E، به میزان 400 تا 800 Iu

* بتاكاروتن 10000 تا 15000 Iu در روز

* توصیه در خوردن منیزیم، سولفور، روی (برای مصرف این مواد حتماً با یك متخصص مشورت كنید.)

* سیلیكا ــ 300mg در روز

* انواع گیاه گزنه 250mg سه بار در روز

* روغن دانه كتان یك قرص

 

نکات مراقبت از موها برای رشد مو

 

نکات مراقبت از موها برای رشد مو

 

بسیاری از متخصصان رژیم غذایی زیر را سفارش كرده اند كه بسته به نوع مراقبت از مو، بسیار مفید است.

 

1. سیگار كشیدن را ترك كنید یا كمتر مصرف كنید، نوشیدنی های كافئین دار و كربنات دار (نوشابه هایی مانند كوكاكولا) بدن را ضعیف می كنند و مانع حداكثر توانایی رشد مو می شوند.

 

2. رژیم غذایی سالمی مصرف كنید. از غذاهایی كه قند و چربی بالایی دارند اجتناب كنید.

 

3. از موتان مراقبت كنید و از هر شانه و برس زدن یا دست كشیدن غیر ضروری اجتناب كنید.

 

4. از آب داغ، خشك كننده های خیلی گرم یا شكل دهنده های مو كه سبب استرس مو می شود خودداری كنید.

 

5. هفته ای یكبار ماساژ پوست سر دهید تا سلولهای مو تحریك شوند.

 

6. یك سری درمانهای مداوم روغن های گرم را انجام دهید تا از تیزشدن سر مو جلوگیری شود.

 

7. مرتباً مو را كوتاه كنید تا موخوره (دو شاخه شدن انتهای مو) زدوده شود و مو فرصت رسیدگی و سالم شدن را پیدا كند.

 

8. استراحت و خواب كافی به بدن اجازه می دهد تا مو به خوبی رشد كند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره