وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نور آفتاب دوست آکنه است یا دشمن ؟

نور آفتاب دوست آکنه است یا دشمن ؟
بسیار شنیده می شود که نور آفتاب یکی از عوامل جوش های پوستی است ، آیا این موضوع صحت دارد ؟

وضعیت پوست افرادی که دچار آکنه هستند،اغلب با نور خورشید بهبود می یابد!!
اما دقت داشته باشید که این تصوری اشتباه و این بهبودی کوتاه مدت است. عدم محافظت پوست در مقابل نور خورشید خطر جهش آکنه در هنگام بازگشت از تعطیلات را به همراه دارد.

تأثیر سودمندی نور آفتاب بر روی آکنه تصوری نادرست است
افرادی که دچار آکنه هستند اغلب تصور می کنند که نور خورشید وضعیت پوستشان را بهبود می بخشد، حال آنکه این تصوری نادرست درباره تأثیر مثبت نور خورشید بر روی پوست است، اگر هم تأثیری داشته باشد، تنها چند هفته به طول می انجامد.

در واقع قرار گرفتن در معرض آفتاب پوست را خشک می کند، به علاوه برنزه شدن در مقابل آفتاب رنگ پوست را تعدیل می کند و باعث می شود که تصور کنیم این جوش ها ناپدید شده اند. به همین جهت به نظر می رسد که آکنه ها در تابستان بهبود می یابند.

کاهش استرس در زمان تعطیلات ، نمک موجود در آب دریا و کلر استخرها نیز عواملی هستند که باعث کاهش آکنه ها در تابستان و تقویت تصور تأثیر آفتاب بر روی آنها می شوند.

قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش باعث ضخیم شدن لایه رویی پوست و بسته شدن منافذش می شود. ادامۀ این پدیده در طولانی مدت مانع دفع سبوم Sebum و در نتیجه تشکیل جوش های سیاه و کیست های کوچک می شود؛ این جوش ها هنگام بازگشت از تعطیلات عود می کنند.

بهبودی تابستانی جوش ها تصوری اشتباه است. بالعکس، توصیه می شود که پوستمان را در مقابل نورآفتاب توسط کرم های مناسب نوع پوست حفاظت کنیم.

بعضی اوقات نور خورشید آکنه ها را به طور جدی تشدید می کند ،دقت داشته باشید که اگر نور خورشید تأثیری نسبی در بهبودی آکنه در برخی افراد دارد، در بعضی افراد هم باعث حمله نوعی آکنه با نام آکنۀ خورشیدی می شود.

از سوی دیگر، قرار گرفتن در معرض نور آفتاب باعث تشدید فوری آکنه در افراد مبتلا به این عارضه می گردد.

برخی درمان های پزشکی در مقابل آکنه پوست را در مقابل آفتاب آسیب پذیر می کند.

داروهایی وجود دارند که ممکن است پوست را در مقابل آفتاب حساس کنند و احتمال آفتاب زدگی های شدید را افزایش دهند. این داروها شامل سیکلین ها، پروکسید بنزویل و ایزوترنوئید است.گرچه استفاده از این داروها در هنگامی که آکنه داشته باشید در تابستان ضروری است.اما توصیه می شود که این داروها شب روی پوست مالیده شوند و صبحها پاک شوند.

چه نوع محافظتی را در برابر آکنه باید برگزید؟
کرم های ضدآفتاب نباید کمدوژن (ایجاد کننده جوشهای سر سیاه ) و چرب باشند، بنابراین بهتر است از کرم هایی که حاوی آب و بدون روغن هستند استفاده شود.

برای آکنه کرم هایی توصیه می شوند که به شکل اسپری هستند زیرا این کرم ها چربی کمتری دارند. از آنجایی که قرار گرفتن در معرض آفتاب باعث خشک شدن پوست می شود، بنابراین باید در تابستان به میزان زیادی آب مصرف کرد تا پوست نرم تر شود و سبوم راحت تر دفع گردد. 

مسلماً کابین های برنزه ممنوع هستند زیرا در آنها اشعه های ماوراء بنفش مصنوعی که باعث ضمختی و پیری پوست می شوند، افزایش می یابند. در عوض کرم های برنزه کننده که فاقد کمدون و متناسب با نوع پوست باشند، می توانند مورد استفاده قرار گیرند. البته بسیار مناسب تر است که برای درمانی مناسب از پزشک تان مشاوره بگیرید.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره