وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

عقب‌نشینی کلیسای فلوریدا از سوزاندن قرآن

عقب‌نشینی کلیسای فلوریدا از سوزاندن قرآن
در پی اعتراضات گسترده جهانی و هشدار درباره عواقب هرگونه بی حرمتی به قرآن کریم، "تری جونز" سرپرست کلیسای فلوریدا اعلام کرد این کلیسا از تصمیم خود برای سوزاندن قرآن در روز 11 سپتامبر منصرف شده است.

به گزارش مهر به نقل از دویچه وله، کلیسای فلوریدا که پیش از این اعلام کرده بود در سالگرد حوادث یازده سپتامبر قصد دارد در اعتراض به اسلام، قرآن‌ سوزی کند، پس از هشدار مقامهای آمریکایی و اعتراضات مسلمانان جهان در تصمیم خود تجدیدنظر کرد.

تری جونز سرپرست این کلیسا گفت قصد دارد هشدار دیوید پترایوس فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان را جدی تلقی کرده و به ویژه پس از تظاهرات اعتراض ‌آمیز در برخی کشورهای مسلمان در تصمیم خود تجدید نظر کند.

وی افزود ما برای قرآن ‌سوزی تصمیم جدی داشتیم، ولی اکنون و پس از هشدارهایی که دریافت کردیم باید در تصمیم خود تجدید نظر کنیم؛ چرا که پیام واقعی که ما قصد ارسال آن را داشتیم ممکن است پیامدهایی داشته باشد.

این در حالی است که پس از هشدارهای "دیوید پتریوس" فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان، شب گذشته وزیر امور خارجه آمریکا نیز تلاش برای هتک حرمت مقدسات اسلامی در آستانه سالگرد حادثه 11 سپتامبر را اقدامی شنیع و بی شرمانه دانسته و آن را محکوم کرد.

وی در ضیافت افطار که با حضور برخی شخصیتهای اسلامی برگزار شد اظهار داشت هتک حرمت به مقدسات اسلامی اقدامی شنیع و بی شرمانه است و آمریکا از زمان تاسیس خود همواره به ادیان مختلف احترام گذاشته است.

گفتنی است سرپرست کلیسایی ایالت فلوریدای آمریکا در سخنانی نژادپرستانه و تحریک آمیز اعلام کرده بود در آستانه نهمین سالروز حملات 11 سپتامبر قرآن کریم به آتش کشیده شود.