وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

مرد معتاد ،خانواده‌اش را گروگان گرفت

مرد معتاد ،خانواده‌اش را گروگان گرفت
به گزارش جام‌جم ، ماجرای این گروگانگیری خانوادگی هنگامی فاش شد كه ساعت 15 روز یازدهم شهریور یكی از ساكنان شهرك اندیشه شهریار با مركز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و تقاضای كمك كرد.

به دنبال این تماس، ماموران كلانتری 16 اندیشه برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام و متوجه شدند زنی میانسال مقابل در خانه ایستاده و گریه می‌كند.

مادر از گروگانگیری گفت
ماموران علت ماجرا را جویا شدند كه وی در تشریح ماجرا گفت: پسرم مجید به مواد مخدر (كراك) اعتیاد دارد و برای تامین هزینه اعتیادش، من و اعضای خانواده‌ام را كتك می‌زند و از ما پول زور می‌گیرد یا اموال خانه را سرقت می‌كند.

وی ادامه داد: چند بار او را در كمپ اعتیاد بستری كردیم ولی فایده‌ای نداشت و پسرم پس از چند هفته از كمپ فرار می‌كرد.

زن میانسال تصریح كرد: امروز هم او برای گرفتن پول با من و دیگر اعضای خانواده دعوا كرد و با برداشتن چاقویی از آشپزخانه به سویمان حمله‌ور شد و خواهر 12 ساله‌اش را به گروگان گرفت.

ماموران با ثبت اظهارات این زن، موضوع را به بازپرس اصغری‌زاویه رئیس شعبه هفتم دادسرای عمومی و انقلاب شهریار اطلاع دادند و با هماهنگی قضایی محل حادثه را محاصره كردند.

محاصره محل حادثه از سوی پلیس
ماموران با اخطار به مجید ـ مرد گروگانگیر ـ از او می‌خواستند گروگان را رها و خود را تسلیم كند.

مرد چاقو به دست بدون توجه به اخطارهای ماموران، تهدید كرد كه اگر ماموران محل حادثه را ترك نكنند، خواهرش را به قتل می‌رساند.

ماموران از بیم آن‌كه گروگان به قتل برسد، عملیات روانكاوانه خود را آغاز كردند، اما گروگانگیر حرف‌های قبلی‌اش را تكرار می‌كرد.

ماموران همچنان در تلاش بودند تا دختر 12 ساله را از اسارتگاه برادرش خارج كنند كه در همین موقع مرد گروگانگیر عنوان كرد برادرم را نیز به گروگان گرفته‌ام، اگر محل حادثه را هرچه سریع‌تر ترك نكنید هر دو را خواهم كشت.

ماموران در این هنگام با هماهنگی قضایی وارد خانه ـ محل حادثه ـ شدند و دقایقی بعد گروگانگیر را خلع سلاح كرده و او را دستگیر كردند.

نجات 2 گروگان زخمی
ماموران با ورود به خانه مشاهده كردند دختر 12 ساله و برادر جوانش با چاقو زخمی و در یكی از اتاق‌ها رها شده‌اند.

ماموران آن دو را به بیمارستان منتقل كردند كه هردو با تلاش پزشكان نجات یافتند.

مرد گروگانگیر برای ادامه تحقیقات به شعبه هفتم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهریار منتقل شد.

اعتراف به گروگانگیری
متهم در اظهاراتش گفت: سال‌ها بود كه به خاطر اعتیاد به مواد مخدر با خانواده‌ام مشاجره داشته و از آنها پول زور می‌گرفتم.

روز حادثه پس از مشاجره دوباره از آنها پول خواستم كه برادر و مادرم حاضر به پرداخت پول نشدند و با من دعوا كردند.

متهم تصریح كرد: چون كراك و قرص روانگردان مصرف كرده بودم، تعادلم را از دست داده و با برداشتن چاقویی از آشپزخانه مادرم را از خانه بیرون كردم و بعد از گروگان گرفتن خواهر و برادرم، آنها را زخمی كردم.

سرهنگ یارندی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان تهران در این باره گفت: وضعیت 2 مصدوم حادثه رضایت‌بخش اعلام شده است و مرد گروگانگیر در زندان به سر می‌برد. تحقیقات تكمیلی از او ادامه دارد.