وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

قابل توجه لاغر اندامها

قابل توجه لاغر اندامها
اگر می خواهید چاق شوید و اضافه وزن پیدا کنید حتما توصیه می کنیم این مطلب را بخوانید .

 همین حالا قلم و كاغذ را بردارید ، یك خط كسری بكشید، بالای این خط وزنتان را به كیلوگرم و زیر آن قدتان را بر حسب متر به توان 2 بنویسید ، حاصل كسر را كه به دست آوردید اگر 18 یا كمتر از آن بود، این گزارش را بخوانید، چون گزارش ما درباره شیوه‌های چاق شدن لاغرهاست ؛ همان‌ها كه حاصل كسرشان 18 یا كمتر از آن شده است.

نام آزمایشی كه درباره آن صحبت كردیم BMI است كه از شیوه‌های علمی تعیین چاقی یا لاغری افراد محسوب می‌شود. بر اساس این آزمایش كسانی كه حاصل كسرشان بین 20 تا 25 باشد وزن طبیعی و كسانی كه كسرشان 25 به بالا باشد اضافه وزن دارند.

اما اگر حوصله حساب و كتاب‌های پیچیده را ندارید، راهی برای محاسبه سرانگشتی این كه لاغر یا چاق هستید هم وجود دارد. اگر مرد هستید قدتان را به سانتی‌متر بنویسید و از 100 كم كنید حاصل این تفریق وزن تقریبی ایده‌آل شما را نشان می‌دهد، اما اگر زن هستید باید قدتان را به سانتی‌متر بنویسید و به جای 100 از 105 كم كنید البته این كه جثه و سن شما چقدر باشد هم در وزن ایده‌آل‌تان دخیل است، اما به هر حال این محاسبه، رقمی تقریبی از وزنی كه باید داشته باشید را به شما ارائه می‌دهد.

گام اول برای چاق شدن، دلیل لاغری را بفهمید
برلیانت بزرگمهر، مشاور تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با جام‌جم نخستین قدم برای چاق شدن را پیدا كردن دلیل آن می‌داند چرا كه معتقد است بسته به نوع لاغری راه درمان آن هم متفاوت است. مسوول كمیته آموزش همگانی انجمن تغذیه ایران، در این باره به ذكر مثال‌هایی می‌پردازد و می‌گوید: یكی از دلایل لاغری، پركاری غده تیروئید است كه باعث افزایش سوخت و ساز در بدن می‌شود. در این صورت هر چقدر هم غذا بخورید به دلیل سوخت و ساز بالای بدن، لاغر می‌مانید.

به گفته او، عامل دیگر لاغری بیماری بی‌اشتهایی عصبی است و بیمارانی كه بی‌اشتهایی عصبی دارند برای چاق شدن باید ابتدا، عوامل استرس‌زا را در ‌اطراف خود كاهش دهند.

از سویی دیگر برخی افراد، لاغری را از خانواده‌های‌شان به ارث می‌برند كه به گفته این مشاور تغذیه معمولا پس از طی دوران نوجوانی و جوانی، چاق می‌شوند. بنا به تعریف بزرگمهر، لاغری وقتی ایجاد می‌شود كه دریافت انرژی از طریق مواد غذایی كمتر از مصرف آن در بدن باشد.

او اظهار می‌كند: لاغر‌ها به 2 گروه سالم و بیمار تبدیل می‌شوند. لاغرهای سالم، معمولا در طول زمان اضافه وزن پیدا می‌كنند، اما لاغر‌های بیمار، كم غذا هستند و مواد مغذی لازم به آنها نمی‌رسد و به همین دلیل باید به پزشك مراجعه كنند.

گام دوم، رژیم خوشمزه
اگر شما از آن دست لاغر‌های رنجور باشید كه دلیل اصلی لاغریتان فقط رژیم بد غذایی است خیلی آسان می‌توانید با تغییر این رژیم، به مرور زمان وزنتان را به حد مطلوب برسانید.

بزرگمهر درباره راه‌های چاق شدن با تغییر رژیم غذایی می‌گوید: در رژیم غذایی برای چاق شدن‌ از غذاهای كم‌حجم و پركالری مانند كره، عسل، خرما و مغز دانه‌ها استفاده كنید.

برخی لاغر‌ها برای چاق شدن سراغ مواد غذایی پرخطر می‌روند مثلا میزان روغن غذایشان را زیاد می‌كنند یا شكر و شیرینی را در رژیم غذایی‌شان افزایش می‌دهند؛ در حالی كه این مشاور تغذیه چنین روشی را بشدت رد می‌كند و معتقد است این نوع روش‌ها به سلامت لاغر‌ها آسیب می‌رساند و حتی احتمال دارد باعث بیماری‌های قلبی و عروقی شود!

گام سوم، چطور غذا بخوریم؟
محیطی كه لاغر‌ها در آن غذا می‌خورند به گفته بزرگمهر باید دلچسب و مطلوب باشد. فرد لاغری كه می‌خواهد با غذا‌خوردن چاق شود، باید غذایش را در محیطی به دور از استرس بخورد.

بزرگمهر می‌گوید: اگر لاغرید سفره‌تان را رنگین كنید حتی اگر شده با شاخه گلی. غذایتان باید خوش طعم و خوشبو باشد و به هیچ وجه ‌ با اصرار دیگران، زیادتر از حد توان‌تان غذا نخورید چون در این صورت از غذا دلزده می‌شوید و در دفعات بعدی حوصله خوردن نخواهید داشت.

او می‌افزاید: زیاد كردن وعده‌های غذایی یكی از راه‌های چاق شدن است، حتی اگر در هر وعده میزان غذای مصرفی‌تان كم باشد. بنا بر گفته‌های این مشاور تغذیه، خوردن آب با فاصله كمی از آغاز یا پایان وعده‌های غذایی، برای لاغر‌ها ضرر دارد، چون شیره‌های گوارشی را رقیق می‌كند و غذا به درستی هضم نمی‌شود.

گام ‌چهارم ، لاغر شكم قلنبه نشوید!
شما هم شنیده‌اید برخی لاغر‌ها می‌گویند اگر ورزش كنند آب می‌شوند و به همین دلیل در طول رژیم غذایی‌شان برای چاق شدن، از جایشان تكان نمی‌خورند، می‌دانید نتیجه‌اش چه می‌شود؟ یك شكم قلنبه !

مسوول كمیته آموزش همگانی انجمن تغذیه ایران در این زمینه تاكید می‌كند: ورزش نكردن در لاغر‌ها باعث چاقی موضعی می‌شود و برای جلوگیری از چنین اتفاقی، آنها باید ورزش و پیاده‌روی را در برنامه‌های روزانه خود بگنجانند.

او می‌گوید: بی‌تحركی عضلات لاغر‌ها را ضعیف می‌كند در حالی كه ورزش عضلات آنها را قوی و بزرگ می‌كند و حتی بر اشتهای‌شان اثر می‌گذارد. بزرگمهر البته تاكید می‌كند كه پیاده‌روی نباید با فاصله‌ای نزدیك از آغاز غذا خوردن انجام شود چون احتمال دارد، اشتها را كور كند و به همین دلیل باید میان ورزش و غذا خوردن فاصله بیندازید.