وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

برترین دانشگاههای دنیا در فیزیک و علوم رایانه‌

برترین دانشگاههای دنیا در فیزیک و علوم رایانه‌
در پی انتشار نتایج رتبه بندی شانگهای و اعلام امتیاز برترین دانشگاههای جهان بر اساس معیارهای مشهور این رتبه بندی، جایگاه و امتیاز دانشگاهها در دو بخش موضوع و رشته مشخص شد که در این بخش به موضوع فیزیک و رشته های مهندسی / فناوری و علوم رایانه ای می پردازیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، دانشگاههای آمریکایی در رتبه بندی 2010 شانگهای در موضوع فیزیک بخشی عمده را به خود اختصاص داده اند به طوری که در میان 20 رتبه اول 15 جایگاه به دانشگاههای آمریکایی تعلق دارد.

امتیاز برتر فیزیک در این رتبه بندی به دانشگاه هاروارد اختصاص داده شده و در پی آن MIT با امتیاز 99، موسسه تکنولوژی کالیفرنیا با امتیاز 96.7، دانشگاه پرینستون با امتیاز 96، دانشگاه کالیفرنیا برکلی با امتیاز 93، دانشگاه استنفورد با امتیاز 89.3، دانشگاه توکیو با امتیاز 86.4، دانشگاه کمبریج با امتیاز 82.4، دانشگاه شیکاگو با امتیاز 78 و دانشگاه کورنل با امتیاز 77.6 در رتبه های دوم تا دهم قرار گرفته اند.

همچنین دانشگاههای کالیفرنیا سانتا باربارا، کلرادو، ایلینویز، کالج امپریال علوم، تکنولوژی و پزشکی، کلمبیا، پنسیلوانیا، مریلند، پاریس سود، موسسه تکنولوژی فدرال سوئیس و دانشگاه میشیگان در رتبه های 11 تا بیستم این لیست قرار گرفته اند.

 
برترین دانشگاههای دنیا در فیزیک و علوم رایانه‌
به گزارش مهر، بخش رشته های مهندسی/ فناوری و علوم رایانه ای نیز کاملا در تصاحب دانشگاههای آمریکایی درآمده و تنها دو دانشگاه اروپایی را می توان در میان لیست 20 دانشگاه برتر این بخش مشاهده کرد.

در این بخش MIT با 100 امتیاز رتبه اول رتبه بندی دانشگاهها در رشته های مهندسی / فناوری و علوم رایانه ای را دریافت کرده است و در ادامه دانشگاه استنفورد با امتیاز 94.6، دانشگاه کالیفرنیا برکلی با امتیاز 86.1، دانشگاه ایلینویز با امتیاز 84.2، موسسه تکنولوژی جورجیا با امتیاز 82.5، دانشگاه تگزاس با امتیاز 81.8، دانشگاه میشیگان با امتیاز 80.8، دانشگاه کارنگی ملون با امتیاز 79.3، دانشگاه پنسیلوانیا و دو دانشگاه کالیفرنیا سن دیه گو و کالیفرنیای جنوبی با امتیاز 76.8 رتبه های دوم تا دهم را تصاحب کرده اند.

در ادامه این رتبه بندی دانشگاههای نورثوسترن، پوردو و مریلند، کالیفرنیا سانتا باربارا، کمبریج، کورنل، موسسه تکنولوژی کالیفرنیا، تورنتو و موسسه تکنولوژی فدرال سوئیس در جایگاه های یازدهم تا بیستم قرار گرفته اند.

برترین دانشگاههای دنیا در فیزیک و علوم رایانه‌