وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

برترین دانشگاههای دنیا در شیمی و زیست‌

برترین دانشگاههای دنیا در شیمی و زیست‌
در پی انتشار نتایج رتبه بندی شانگهای و اعلام امتیاز برترین دانشگاههای جهان بر اساس معیارهای مشهور این رتبه بندی، جایگاه و امتیاز دانشگاهها در دو بخش موضوع و رشته مشخص شد که در این بخش به موضوع شیمی و رشته های علوم زیستی و کشاورزی می پردازیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، در موضوع شیمی، رتبه بندی جدید شانگهای از دانشگاه های جهان، این بار دانشگاه کالیفرنیا برکلی به هاروارد و کمبریج مجالی نداده و با اختصاص دادن تمامی 100 امتیاز در رتبه اول قرار گرفته است. پس از برکلی دانشگاه هاروارد با امتیاز 98.7، دانشگاه کمبریج با امتیاز97.8، دانشگاه استنفورد با امتیاز 94، موسسه تکنولوژی فدرال سوئیس با امتیاز 87، موسسه تکنولوژی کالیفرنیا با امتیاز 85.2، دانشگاه کیوتو با امتیاز 82.5، MIT با امتیاز 80.5، دانشگاه آکسفورد با امتیاز 76.4 و دانشگاه نورثوسترن با امتیاز 79.1 در رتبه های دوم تا دهم قرار دارند.

 
برترین دانشگاههای دنیا در شیمی و زیست‌
دانشگاه های توکیو، کلمبیا، مونیخ، استراسبورگ، کالیفرنیا لس آنجلس، کالیفرنیا سن دیه گو،پنسیلوانیا، کالیفرنیا سنتا باربارا، تگزاس و رایس دانشگاه هایی هستند که 10 رتبه برتر بعدی لیست برترینهای شیمی را تشکیل داده اند.

اما در بخش رشته های زیست و کشاورزی مقام اول باز هم به دانشگاه هاروارد رسیده است و دانشگاه های کالیفرنیا سن فرانسیسکو با 76.5 امتیاز، MIT با 76.3 امتیاز، واشنگتن با 72.8 امتیاز، استنفورد با 71.3 امتیاز، کمبریج با 69.4 امتیاز، مرکز پزشکی دانشگاه تگزاس با 67.8 امتیاز، آکسفورد با 67.7 امتیاز، ییل با 67 امتیاز و کلمبیا با 66.5 امتیاز به ترتیب رتبه های دوم تا دهم را به خود اختصاص داده اند.

 
برترین دانشگاههای دنیا در شیمی و زیست‌
همچنین دانشگاه راکفلر، دانشگاه ویسکونزین، دانشگاه کورنل، دانشگاه جان هاپکینز، دانشگاه کالیفرنیا سن دیه گو، دانشگاه برکلی، موسسه کارولینسکا، دانشگاه ایلینویز، دانشگاه پنسیلوانیا و دانشگاه کالج لندن رتبه های یازدهم تا بیستم این لیست از برترینهای رشته های علوم زیستی و کشاورزی را تصاحب کرده اند.