وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

منشور حقوق بشر کورش وارد ایران شد

منشور حقوق بشر کورش وارد ایران شد
لوح منشور حقوق بشر کوروش با پی گیری مسئولان سازمان میراث فرهنگی، صبح امروز وارد کشور و تحویل موزه ایران باستان شد.

آزاده اردکانی، رئیس کل موزه ملی ایران، در مصاحبه با واحد مرکزی خبر، با اشاره به اهمیت تاریخی و بین المللی این لوح گفت: لوح کورش به مدت 4 ماه در ایران خواهد ماند.

وی افزود:این لوح فردا از محفظه ویژه ، با حضور رئیس موزه ملی بریتانیا و نمایندگانی از دو کشور ایران و انگلستان باز و پس از اعتبارسنجی و انجام مراحل مقدماتی برای نمایش عمومی آماده می شود.

اردکانی تصریح کرد:‌ لوح منشور کورش اثری بسیار منحصر به فرد از دوره هخامنشی است که نخستین منشور حقوق بشر به شمار می رود.

براساس این گزارش،این لوح توسط جان کرتیس، مدیر بخش خاورمیانه موزه ملی بریتانیا به صورت پلمپ شده و با حفاظت ویژه به موزه ملی ایران تحویل و در خزانه آن قرار گرفت.

معاون رئیس جمهور نیز در این باره گفت:«خوشبختانه با پیگیری‌های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری منشور كوروش در ساعت 4:25 دقیقه صبح امروز با تدابیر امنیتی ویژه از فرودگاه امام خمینی(ره) وارد كشور شد».

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تاكید كرد: «منشور كوروش برای مدت 4 ماه در ایران حضور خواهد داشت كه آخرین باری كه این منشور از موزه بریتانیا برای نمایش به ایران وارد شده بود تنها 10 روز به نمایش گذاشته شد».

بقایی در ادامه با بیان اینكه ویترین نمایش منشور كوروش نیز از بریتانیا به ایران منتقل شده است گفت: «این ویترین دارای 182.5 سانتیمتر ارتفاع، 800 سانتیمتر عرض و 800 سانتیمتر عمق است».

به گفته وی منشور كوروش كه به عنوان نخستین منشور حقوق بشر در تمام دنیا مشهور است فردا با حضور كارشناسان از بسته خارج می‌شود و در ویترین مورد نظر قرار می‌گیرد كه به زودی زمان نمایش عمومی آن اعلام خواهد شد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اظهار داشت هیاتی به سرپرستی جان‌كرتیس، مدیر بخش خاورمیانه موزه بریتانیا و مك‌گریگور، مدیر موزه بریتانیا فردا در مراسم انتقال منشور كوروش به ویترین حضور خواهند داشت.