وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

قیمت نان در استان گلستان دو برابر شد

قیمت نان در استان گلستان دو برابر شد
افزایش ناگهانی قیمت نان در استان گلستان در حالیکه 9 روز تا آغاز رسمی اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها باقی مانده است این شبهه را در اذهان شهروندان ایجاد کرده که این فرآیند، مقدمات اجرای هدفمند کردن یارانه هاست.

به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، افزایش قیمت نان در برخی نانواییهای گلستان از هفته جاری درحالیست که بر اساس اعلام مسئولان وزارت بازرگانی با اجرای طرح هدفمند شدن یارانه ها، قیمت نان 18 تا 20 درصد کاهش می یابد.

این گفته مسئولان وزارت بازرگانی در حالیست که تنها 9 روز مانده به اجرای طرح محوری هدفمند شدن یارانه ها، نرخ نان در برخی مناطق گلستان از جمله گرگان و گنبد حدود دو برابر شد و 100 درصد رشد قیمت داشته است.
 
همچنین افزایش قیمت نان از صبح روز عید فطر در گلستان درحالیست که در وزن نان لواش تغییری ایجاد نشده است و تنها نرخ آن بیشتر شده است.
 
 
اکنون نرخ نان بربری در نانواییهای برخی شهرهای گلستان از جمله گرگان و گنبد، از 500 ریال به هزار ریال به ازای هر قرص نان افزایش یافته است.
 
همچنین قیمت هر قرص نان لواش از 350 ریال به 400 ریال افزایش یافت و وزن چانه هر قرص نان بربری نیز از 400 گرم به 430 گرم افزایش یافت و وزن چانه هر قرص نان لواش نیز همان 210 گرم باقی مانده است.
 
علاوه بر آن، قیمت آرد تحویلی به واحدهای نانوایی از هر کیلوگرم 75 ریال ، به هرکیلوگرم 450 ریال افزایش یافته است
 
بر اساس قانون هدفمند شدن یارانه ها، دولت موظف است یارانه آرد و نان را به میزانی که در لایحه بودجه سالیانه مشخص می شود ‌با روشهای مناسب در اختیار مصرف کنندگان متقاضی قرار دهد.
 
همچنین سرانه یارانه نان ‌روستاییان و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت و اقشار آسیب‌پذیر در سایر شهرها به ‌تشخیص دولت حداقل 50 درصد بیشتر از متوسط یارانه سرانه خواهد بود.
 
علاوه برآن دولت موظف است سیاستهای تشویقی و حمایتی لازم را برای ایجاد و گسترش واحدهای تولید نان صنعتی و نیز کمک به جبران خسارت واحدهای تولید آرد و نان که در اجراء این قانون ادامه فعالیت آنها با مشکل مواجه می شود اتخاذ نماید.