وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ناخن هایی با این شکل،زنگ خطری برای سرطان!

ناخن هایی با این شکل،زنگ خطری برای سرطان!
تخریب بافت ناخن، هشداری برای رشد تومور
یك متخصص پوست و مو گفت: تومورها و زگیل‌ها می‌توانند در همه جای ناخن یافت شوند كه در اثر رشد تومور یا زگیل، صفحه ناخن ممكن است دچار تغییر شكل شود یا حتی تخریب شده و از بین برود.
دكتر فرشته ببری در گفتگو با ایسنا‌ گفت: تومورهای ناخن به دو گروه سرطانی و غیرسرطانی (خوش‌خیم) تقسیم می‌شوند كه شایع‌ترین تومورهای غیرسرطانی، زگیل‌ها هستند.

وی افزود: زگیل‌ها عفونت‌هایی ویروسی هستند كه پوست اطراف یا زیر ناخن را مورد تهاجم قرار می‌دهند، اغلب این موارد دردناك هستند و گاهی موجب محدود شدن كاربرد انگشت مبتلا می‌شوند. درمان آنها ساده، اما طولانی است و معمولا شامل منجمد كردن یا سوزاندن محل با مواد شیمیایی و برداشت زگیل است.

وی تصریح كرد: اگر زگیل یا تومور به زیر چین‌های ناخن گسترش یابد یا در زیر صفحه ناخن قرار داشته باشد، ممكن است برای برداشت آن نیاز به عمل جراحی باشد.

این متخصص پوست و مو درخصوص پسوریازیس ناخن نیز گفت: پسوریازیس یك بیماری مزمن است كه سبب التهاب پوست می‌شود و در نتیجه در پوست سر، آرنج‌ها و زانوها پوسته‌های سفید – نقره‌ای و ضخیم تشكیل می‌شود. شیوع آن حدود یك درصد و ممكن است در ایران 700 هزار نفر در دوره‌ای از عمر خود مبتلا به پسوریازیس شوند.

وی عنوان كرد: پسوریازیس در 50 درصد بیماران اعم از بچه‌ها، بالغان و بزرگسالان علاوه بر پوست، ناخن‌ها را هم گرفتار می‌كند، البته این گرفتاری به‌شدت و وسعت پسوریازیس در بدن ارتباطی ندارد.