وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

کودکان سه بعدی در خیابانها برای کنترل سرعت!

کودکان سه بعدی در خیابانها برای کنترل سرعت!
گروهی فعال ایمنی ترافیک در کانادا با نصب تصاویری سه بعدی بر روی خیابانهای نزدیک به مدارس قصد دارند با تغییر دادن نگرش راننده ها، رفتار آنها را درباره سرعت رانندگی و احتیاط بیشتر تغییر دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، اگر در هنگام رانندگی در خیابانی در نزدیکی یک مدرسه دختربچه ای را ببینید که به دنبال توپ خود جلوی خودروی شما پریده است، چه عکس العملی از خود نشان می دهید؟

یک گروه ایمنی در کانادا امیدوارند راننده با دیدن چنین صحنه ای از سرعت خود بکاهد و دوباره درباره میزان سرعت خودروی خود در محدوده مدارس فکر کند. اما منتقدان معتقددد چنین تصویری می تواند راننده ها را ترسانده و منجر به بروز تصادف شود.

با این حال سالانه 400 مرگ و میر ناشی از تصادف با خودروها در بریتیش کلمبیای کانادا، خطر سرعت در رانندگی را جدی تر از آن خواهد کرد که گروه Preventable از طرح کشیدن تصاویر سه بعدی در خیابانهای مشرف به مدارس برای جلب توجه و کاش سرعت راننده خودروها منصرف کند.

این گروه تصاویر سه بعدی دختر بچه ای را که در حال دویدن به دنبال یک توپ است را با همکاری شرکت ایمنی ترافیک BCAA فراهم آورده است. این تصویر از فاصله 15 متری شکلی سه بعدی به خود می گیرد و این ویژگی تا زمانی که خودرو به فاصله سه متری از تصویر برسد، پابرجا خواهد ماند اما از فاصله سه متر به بعد راننده متوجه نقاشی بودن تصویر خواهد شد.

بر اساس گزارش سی ان ان، اکنون گروه Preventable (قابل پیشگیری) به منظور بررسی تاثیر این تصاویر بر روی راننده ها و دیدن عکس العمل آنها، تصاویر را تحت نظر گرفته اند. به گفته سخنگوی این شرکت برای تغییر دادن رفتار انسانها باید نگرش آنها را نسبت به موضوعی تغییر داد و گاه برای تغییر دادن نگرش باید با افراد مقابله کرد.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره