وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آل پاچینو و رابرت دنیرو همبازی می‌شوند

آل پاچینو و رابرت دنیرو همبازی می‌شوند
«آل پاچینو» اسطوره‌ی بازیگری سینما در یك فیلم زندگینامه‌ای با عنوان «مرد ایرلندی» رابرت دنیرو همبازی می شود.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این فیلم براساس زندگی «فرانك شران» توسط مارتین اسكورسیزی ساخته می‌شود.
بنابراعلام «كامینگ سون»، «آل پاچینو» در این فیلم با بازیگرانی چون «جوی پسكی» همبازی خواهد شد.
فیلمنامه‌ی «مرد ایرلندی» براساس یك داستان واقعی توسط « استیو زیلیان» به نگارش در می‌آید.
فیلمنامه‌ براساس كتابی با عنوان «شنیده‌ام خانه‌تان را نقاشی می‌كنید» كه به قلم «چارلز براندت» نوشته شده است، نوشته می‌شود.
«دنیرو» چندی پیش پیشنهاد كرده بود كه این فیلم پتانسیل كافی دارد تا در دو بخش مجزا ساخته شود.
«دنیرو» و «پسكی» و «اسكورسیزی» پیشتر در «گاو خشمگین»، «كازینو» و «رفقای خوب» همبازی بوده‌اند.
«رابرت دنیرو» و «آل پاچینو» هم پیشتر در «مخمصه» و «قتل موجه» با هم همبازی بودند.
دنیرو و آل‌پاچینو در فیلم مخمصه تنها در دو سكانس رو در روی هم ایستادند، ‌اما در «قتل عادلانه» در تمام فیلم كنار هم هستند.
پاچینو با نام كامل «آلفردو جیمز پاچینو» و نام مستعار «سانی» متولد 25 آوریل 1940 در نیویورك است.
ورود او به عرصه بازیگری را باید سال 1969 دانست.
در سال 1973 او در فیلم‌های مترسک و سرپیکو بازی کرد. در مترسک نقش آدمی سرگشته را داشت که در پی هویت خویش است و در سر پیکو نیز یک پاچینوی تمام عیار بود. وی در این فیلم نقش فرانک سر پیکو افسر پلیسی را بازی کرد که فساد افسران مافوق خود را افشا می‌کند. پاچینو در همان سال بار دیگر نامزد دریافت اسکار شد، اما باز هم این جایزه نصیبش نشد. با این حال منتقدان، جایزه گلدن گلوب را به سبب بازی در سر پیکو به وی اهدا کردند.
از دیگر بازی‌های چشمگیر پاچینو می‌توان به حضورش در فیلم‌های پدرخوانده 2 (1974)، بعد از ظهر سگی (1975) و عدالت برای همه (1979) اشاره کرد. پاچینو برای بازی در همه این فیلم‌ها نامزد اسکار شد ولی بدان دست نیافت. او می‌گوید: «من برای اسکار بازی نمی‌کنم، چون بازیگری عشق من است، عشقی که هرگز نمی‌توانم رهایش کنم».
او برای بازی در فیلم‌هایی چون کرامر علیه کرامر (1979)، اینک آخرالزمان و متولد چهارم جولای (1989) دعوت شد ولی او این پیشنهادها را قبول نکرد. هنگامی که کاپولا برای فیلم اینک آخرالزمان او را دعوت کرد، پاچینو در یک جمله پاسخ منفی به او داد: «من با تو به جنگ نخواهم آمد.»
از فیلم‌های معروف او در این دهه می‌توان به دیک تریسی، پدرخوانده (1990)، فرانکی و جانی (1991)، گلن گری گلن راس (1992)، راه کارلیتو (1993)، مخمصه (1995)، تالار شهر (1996)، وکیل مدافع شیطان، دنی براسکو (1997) و خودی (فیلم) (1998) اشاره کرد. اما برترین فیلم او در این دهه، بوی خوش زن در سال 1992 است که جایزه اسکار را برایش به ارمغان آورد. او در این فیلم ایفاگر نقش مرد نابینایی بود که عشق به همنوع را به بهترین شکل ممکن بیان می‌کند.
دهه1990 را برای باید دهه نوینی برای پاچینو دانست، زیرا او که پس از بازی در فیلم انقلاب (1985) مبتلا به ذات الریه شد و مدت چهار سال نیز از عالم سینما دور مانده بود، در فیلم دریای عشق (1989) بار دیگر خوش درخشید.
علاوه بر جایزه اسکار، جایزه گلدن گلاب نیز برای این فیلم از سوی منتقدان، به او اعطا شد. زمانی که نقش شیطان در فیلم وکیل مدافع شیطان (1997) را ایفا کرد، همه بزرگان، نامداران و تماشاگران سینما و مردم عادی او را نابغه خواندند.
در سال1996 از سوی انجمن گوتام جایزه ویژه یک عمر فعالیت هنری نصیبش شد و پیش از آن نیز از سوی فستیوال بین المللی فیلم سن سباستین اسپانیا، جایزه مشابهی به او اهدا شد.
او در سال 2002 در فیلم بی‌خوابی نقش یک کارآگاه را بازی کرد که در تعقیب یک قاتل حرفه‌ای است. تاجر ونیزی (2004) را باید بهترین فیلم او از سال 2000 به بعد دانست.
آل پاچینو از 19 ماه اكتبر با نمایش « تاجرونیزی» به صحنه تئاتر برادوی می رود.
رابرت دنیرو» 67 ساله تاكنون در 80 فیلم سینمایی بازی كرده و افتخارات فراوانی به دست آورده است. وی در سال 1981 برای فیلم «گاو خشمگین» بهترین بازیگر مرد جوایز گلدن گلوب شد، در سال 1993 شیر طلای افتخاری جشنواره ونیز را گرفت، در سال 2000 جایزه یك عمر دستاورد سینمایی سن‌سباستین را گرفت و در سال 2008 جایزه مشاركت چشم‌گیر در صنعت سینما را از كارلووی‌واری دریافت كرد.
«دنیرو» در سال 1993 وارد دنیای كارگردانی شد و اولین تجربه فیلمسازی‌اش را با «یك داستان برانكسی» به‌دست آورد. دومین فیلم او در سال 2006 با نام «چوپان خوب» بود كه «آنجلینا جولی» و «مت دیمون» در آن ایفای نقش داشتند.