وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

کلاه ایمنی جدیدی که ذهن را کنترل می‌کند!

کلاه ایمنی جدیدی که ذهن را کنترل می‌کند!
وزارت دفاع آمریکا نمونه آزمایشی کلاه ایمنی نوآورانه ای را توسعه داده است که می تواند به مغز سربازان متصل شود و به صورت از راه دور ذهن آنها را کنترل کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آژانس پروژه های تحقیقات پیشرفته وزارت دفاع آمریکا (دارپا) این کلاه ایمنی را توسعه داده است. این دستگاه با اتصال به مغز سربازان می تواند تحریکات مربوط به استرس آنها را کنترل کرده، تمرکز سربازان را حفظ و درد را محدود کند.

ایده این دستگاه بسیار ساده است به طوریکه اگر هر یک از حواس انسان از درک احساسات تا بروز رفتار به مغز وابسته اند بنابراین کافی است که با تحریک نقاط مختلف مغز، یک سرباز را در شرایط جنگ به بهترین روش کنترل کرد.

این "بهترین روش" به اعتقاد فرماندهان پنتاگون بدین معنی است که در شرایط ضروری با ارسال یک پالس به مغز، حالت اضطراب و استرس سرباز را افزایش یا کاهش داد و موجب شد که سرباز در مدت یک نبرد بهترین توانایی ممکن را از خود نشان دهد، در صورت مجروح شدن حس درد را به حداقل برساند و همچنین سرباز را در طولانی مدت بیدار نگه دارد.

این کلاه ایمنی علاوه بر اینکه همانند یک کلاه ایمنی معمولی می تواند نقش حفاظتی خود را از سر سرباز حفظ کند در داخل خود از طریق حسگرهایی به رایانه ای متصل است که از یک فاصله مناسب می تواند با مغز تعامل کند.

این کلاه درواقع یک نوع دستگاه کنترل از راه دور است که می تواند ذهن سربازان را تحت کنترل خود قرار دهد.

براساس گزارش وایرد، تا به امروز، خارج از دنیای نظامی از روش تحریک مغز برای درمان بیماریها و کنترل فرایندهای اطلاعاتی که از مدارات مغزی عبور می کنند استفاده می شد اما در استفاده از این تحریکات محدودیتهای بسیاری وجود داشت.

برای مثال از میکروکنترل کننده های TBI (جراحت مغز آسیب دیده) برای مشکلات افسردگی بیمارانی که به داروها واکنش نشان نمی دهند استفاده می شود.

ویلیام تیلر از مدرسه علوم زندگی دانشگاه ایالتی آریزونا که در این پروژه دارپا کار می کند توضیح داد: "سرانجام ما با عبور از این محدودیتها موفق شدیم سیستم فناورانه جدیدی را ایجاد کنیم که پالسهای مافوق صوت را به مغز ارسال می کند. این پالسها مدارات مغزی را بدون نیاز به انجام عمل جراحی تحریک می کنند. همچنین این سیستم قادر است با کیفتی حداقل 5 برابر بیشتر از سیستم TBI عمل کند."