وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

گوگل (google) جایگزین کتابخانه های بزرگ دانشگاههای انگلیس !

گوگل (google) جایگزین کتابخانه های بزرگ دانشگاههای انگلیس !
طبق بررسیهای انجام شده دانشجویان ترجیح می‌دهند تا برای جستجوهای اطلاعاتی خود به جای استفاده از سیستمهای منابع کتابخانه الکترونیکی از سرویسهای مشابه موجود در گوگل و یو تیوب استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، 17 امین کنفرانس سالانه "انجمن دانش فناوری" دانشگاه ناتینگهام که متشکل از 500 نماینده از انگلیس، آلمان و نروژ بود هفته گذشته در دانشگاه ناتینگهام انگلیس برگزار شد.

 
به گفته محققان حاضر در این کنفرانس دانشجویان به دلیل پیچیدگی و وقت گیر بودن منابع کتابخانه های الکترونیک هیچ تمایلی به استفاده از آنها نداشته و این موضوع باعث می‌شود تا بدون ارزیابی منابع اطلاعاتی موجود در این کتابخانه ها به سراغ منابع مشابه موجود در گوگل و یو تیوب بروند.

با توجه به اینکه اطلاعات پژوهشی موجود در این کتابخانه ها غنی تر و با کیفیت تر است اما کاربران تمایل زیادی برای استفاده از آنها ندارند زیرا حین استفاده از سرویسهای گوگل و یو تیوب انتخابهای زیادی داشته و در مدت زمان کوتاهی می‌توانند مباحث مورد نظرشان را جستجو کنند در حالیکه منابع کتابخانه ای از تنوع زیادی برخوردار نیستند.

به گفته سب اشمولر مدیر اجرایی این انجمن، این موضوع نشان می‌دهد که موسسات آموزش عالی باید با شناسایی نیاز کاربران خود در جهت ارتقاء منابع قدیمی کتابخانه های خود تلاش کرده و دسترسی کاربران به این منابع را آزاد بگذارند.

 
مردم انتظار دارند که منابع کتابخانه ای عمومیت و سادگی منابع اینترنتی را داشته باشد بنابراین تا زمانی که که تغییری در به روز رسانی سرویس کتابخانه های الکترونیکی رخ ندهد کاربران به استفاده از منابع اینترنتی ادامه خواهند داد.

در حال حاضر دانشگاههای انگلیس بیش از 112 میلیون پوند صرف منابع الکترونیکی خود شامل کتابهای الکترونیکی،  پایگاه کامل داده ها و کپی مجلات الکترونیکی می‌کنند اما با این حال تنها تعداد کمی از دانشجویان در مراجعه به کتابخانه ها درخواست دسترسی به این منابع الکترونیکی را داشته و بسیاری از آنها حتی از وجود مقالات و مباحث مورد نظرشان در بایگانی کتابخانه اطلاع ندارند.

بر اساس گزارش از یونیورسیتی نیوز، دانشگاهها باید با غنی تر کردن منابع کتابخانه ای خود دانشجویان را ترغیب به استفاده از منابع پژوهشی موجود در کتابخانه‌های خود کنند.