وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

اولین اعدام با گاز کشنده در سال 1924

اولین اعدام با گاز کشنده در سال  1924
 اولین اعدام با گاز کشنده در سال  1924
 
 
در طول تاریخ روشهای گوناگونی برای اعدام محکومین به مرگ مورد استفاده قرار می گرفته است که برخی از آنها به مرگ دفعی و برخی دیگر به مرگ تدریجی همراه با شکنجه و عذاب محکوم  منجر می شده است.

 

در طول تاریخ روشهای مختلفی از جمله اعدام از طریق جوخه اعدام، به توپ بستن، سوزاندن، زنده به گور کردن،سنگسار، به صلیب کشیدن، قطع سر با شمشیر یا گیوتین، صندلی الکتریکی، پرتاب از ارتفاع، خفه کردن، به دارآویختن، اتاق گاز یا تزریق مواد کشنده، برای انجام حکم اعدام برای محکومین مورداستفاده قرار می گرفته است که بسیاری از آنها امروزه منسوخ شده اند؛ حتی در بسیاری از نقاط دنیا مبحث اعدام به عنوان اشد مجازات نیز از قانون کنار گذاشته شده است.
 

اعدام با گاز کشنده در تاریخ قضایی آمریکا اولین بار در 8 فوریه  1924 در کارسون سیتی نوادا برای اجرای حکم اعدام مردی بنام تانگ لی، عضو یک باند چینی که یک عضو باند رقیب را به قتل رسانده بود، مورد استفاده قرار گرفت. استفاده از گاز کشنده در سال 1921 به عنوان روشی انسانی تر برای انجام حکم اعدام در مقایسه با تکنیکهای سنتی اعدام از قبیل دار زدن، تیرباران، یا استفاده از الکتریسیته در نوادا به تصویب رسید .

 

در اعدام با گاز کشنده، زندانی در یک اتاق کاملا بسته قرار می گیرد که گاز hydrocyanic در آن تزریق می شود. این گاز روند هموگلوبین خون را در بدن انسان متوقف می سازد و زندانی ناخودآگاه در عرض چند ثانیه بیهوش شده و سپس می میرد. مگر اینکه نفس خود را حبس کند که در این صورت زندانی قبل از مرگ دچار تشنج خواهد شد.

استفاده از گاز کشنده به عنوان روشی برای مجازات اعدام،  در اواخر قرن بیستم تا حد زیادی با تزریق ماده ی کشنده جایگزین شد.