وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بهترین رژیم غذایی برای بیماران سرطانی

بهترین رژیم غذایی برای بیماران سرطانی

بهترین رژیم غذایی برای بیماران سرطانی

 

برای در امان ماندن از بیماری سرطان  همچنین درمان بیماران سرطانی باید رژیم غذایی خاصی رعایت شود . بهترین رزیم غذایی برای درمان بیماران سرطانی را در ادامه این مطلب از ایران ناز بخوانید .

 

برای داشتن یک رژیم غذایی سالم به یک متخصص تغذیه مراجعه نمایید.در حالی که به نظر می رسد مصرف تمام گوشت ها به خصوص هات داگ و گوشت فرآوری شده مرغ و ماهی به خطر ابتلا به سرطان های خون مختلف کمک می کند آفت کش ها به نظر می رسد خطر ابتلا به سرطان خون را افزایش دهند از سوی دیگر، گیاهان ممکن است تأثیر مثبتی در کاهش ریسک سرطان داشته باشند.

 

گیاه خواران ممکن است تنها یک چهارم از خطر ابتلا به سرطان خون را در مقایسه با انسانها داشته باشند کلم بروکلی، آسایی بری acai berries ( میوه گوشتالو شبیه توت فرنگی)، سیب زمینی شیرین، فیتاتها (به طور طبیعی در غذا های گیاهی یافت می شود)، کورکومین (رنگدانه زرد در زردچوبه ) و قهوه به نظر می رسد اثر محافظت بر ضد سرطان خون داشته باشند تغذیه با شیر مادر نیز ممکن است خطر ابتلا به سرطان خون دوران کودکی را کاهش دهد.

 

بهترین رژیم غذایی برای بیماران سرطانی

 

بدنبال تشخیص سرطان خون، رژیم غذایی و تغذیه ممکن است اولین چیزی باشد که به فکر شما میرسد با این حال خوردن یک رژیم غذایی متعادل می تواند یکی از بهترین انتخاب های شما برای سلامت کلی شما را باشد نگه داشتن یک وزن سالم کمک خواهد کرد که شما احساس بهتر، حفظ و یا به دست آوردن مجدد توانایی خود و انرژی بیشتری داشته باشید.

 

برای داشتن یک رژیم غذایی سالم به یک متخصص تغذیه مراجعه نمایید. متخصص تغذیه با دیگر اعضای تیم مراقبت از شما از جمله متخصص گوارش و پزشک نروپاتی روی درمان طبیعی شما کار می کنند.

 

در طول درمان آنها از مکمل و درمان های دیگر برای حمایت از هضم و تغذیه مطلوب توصیه هایی دارند و به شما در مدیریت عوارض جانبی کمک می کنند.

 

برای مثال، ویتامین D برای بیماران لوسمی مهم است متخصص تغذیه شما ممکن است با دکتر شما سطح ویتامین D را بررسی کنند و ممکن است مکمل ویتامین D در صورت نیاز توصیه شود.

 

رژیم بیماران سرطانی, خطر ابتلا به سرطان خون در شیمی درمانی‌هایی که گلبول سفید بیمار زیر 500 است خوردن سبزیجات خام ممنوع است برای بیماران مبتلا به سرطان خون که تحت پیوند سلول های بنیادی هستند تغذیه نقش اساسی ایفا میکند پس از پیوند، تعداد سلول خون شما از جمله سلول های سفید خون برای مبارزه با عفونت کاهش پیدا می کنند و شما را بیشتر مستعد ابتلا به عفونت می کنند پایبندی به ایمنی مواد غذایی در این زمان مهم است برای یک دوره از زمان پس از پیوند، طرح درمان تغذیه شما ممکن است شامل یک رژیم غذایی برای نوتروپنی باشد توصیه های رژیم غذایی ممکن است اجتناب از خام یا غذاهای نپخته (به عنوان مثال، گوشت، غذاهای دریایی، تخم مرغ، سبزیجات و یا میوه با پوست) و یا محصولات لبنی غیر پاستوریزه باشد. اطلاعات این مقاله یک راهنمایی هستند و شما همیشه باید با تیم پزشکی خود در مورد شرایط شخصی خود صحبت کنید.

 

بیماران سرطانی و اطرافیان آنها باید از یک رژیم غذایی برای بیماران سرطانی مطلع باشند زیرا این افراد با انجام هر دوره شیمی درمانی دچار تغییرات در سیستم بدن می‌شوند.

 

باید باور داشت که تغذیه و رژیم غذایی مناسب می‌تواند به کاهش عوارض شیمی درمانی کمک کند.بسیاری از پزشکان و آنکولوژیست‌ها معمولا بیمارانشان را به متخصص تغذیه ارجاع نمی‌دهند، در حالی که در ابتدای شیمی درمانی این موضوع بسیار مهم است.

 

اولین سوالی که یک بیمار مبتلا به سرطان این است که چه غذایی در طول شیمی درمانی نباید بخوریم، چرا نباید بخوریم و چه غذایی را اگر بخوریم برایم مفید است. بیماران وقتی وارد روند شیمی درمانی می‌شوند سایدیفکت های شیمی درمانی بالطبع برای آنها پیش می‌آید و می‌تواند باعث سوالات بیشتر بیماران در این زمینه شود.

 

کسی که شیمی درمانی را آغاز می‌کند اولین نکته‌ای که درباره آن وجود دارد این است که گلبول‌های سفید تغییراتی می‌کند. یکی از سوالاتی که خیلی از بیماران از ما میپرسند این است که آیا رژیم غذایی‌ای وجود دارد که بتواند گلبول سفید را با آن کنترل کند. آیا ماده غذایی‌ وجود دارد که بتواند مثلا پلاکت‌های خون او را تحت تاثیر قرار دهد.تحقیقاتی که در این باره انجام شده نشان می‌دهد با تغییر رژیم غذایی چندان نمی‌توان تاثیری در فعالیت گلبول‌ها در این افراد داشت اما درباره پروتئین‌ها می‌توان کارهایی انجام داد که تا حدودی می‌تواند در بحث سلول سازی تغییراتی ایجاد کند. یکی از مسائل مهمی که در اولین جلسات شیمی درمانی باید به بیماران آموزش دهیم این است که بهداشت مواد غذایی دریافتی را باید بسیار رعایت کنند.

 

بسیاری از بیماران از ما می‌پرسند آیا می‌توانم از سبزی استفاده کنم. آیا می‌توانم شیر فله ای و یا تخم مرغ بخورم. توصیه بر این است که حتی الامکان محصولاتی مانند سبزیجات که خام است کاملا شست‌و‌شو و گند زدایی کنند تا مشکلی از لحاظ بهداشت نداشته باشد. به طور کلی مواد غذایی مانند گوشت‌هایی که حالت چرخ کرده دارد و در رستوران‌ها سرو می‌شود برای این افراد توصیه نمی‌شود .

 

رژیم بیماران سرطانی, خطر ابتلا به سرطان خون

 

دریافت آب برای بیماران سرطان، به منظور مقابله با کم آبی بدن مهم است

 

در شیمی درمانی‌هایی که گلبول سفید بیمار زیر 500 است خوردن سبزیجات خام ممنوع است. مهم‌ترین نکته این است که سبزی‌ها به طور کامل شسته شود.

 

البته باید گلبول سفید بیمار را بررسی کرد اگر میزان آن زیر 500 باشد مصرف میوه‌های خام را هم محدود می‌کنیم زیرا هورمون‌ها و آفت کش‌هایی که در برخی میوه‌ها استفاده می‌شود می‌تواند باعث تشدید اختلال در گلبول سفید بیمار شود.

 

یک بیمار سرطانی باید از رژیمی پیروی کند که در آن تمام گروه های غذایی وجود دارند.

 

این بیماران باید از وعده های غذایی کم حجم استفاده نمایند، ولی تعداد وعده های غذایی آن ها باید به بیشتر از 6 وعده در روز برسد.

 

به علت اثرات مخربی که بیماری لوسمی بر روی بدن دارد و همه بدن را تحت الشعاع خود قرار می دهد، داشتن یک تغذیه صحیح و اجرای یک برنامه غذایی سالم بسیار حائز اهمیت است.

 

کالری

 

برای دریافت کالری اضافه، می توان از غذاهای پُرکالری مانند مثل معجون های مختلف، استفاده نمود.

 

پروتئین

 

پروتئین نیز برای تقویت این بیماران حائز اهمیت است. پروتئین را می توان از غذاهایی چون گوشت قرمز لُخم، مرغ و ماهی به دست آورد.

 

آب

 

دریافت آب برای این بیماران، به منظور مقابله با کم آبی بدن مهم است، زیرا در نتیجه درمان هایی چون شیمی درمانی و رادیوتراپی، بدن این بیماران آب از دست می دهد.

 

مصرف مقدار کافی آب و مایعات برای مقابله با یبوست، بی حالی و رخوت که در این بیماران شایع است، کمک کننده می باشد.

 

آفت کش ها به نظر می رسد خطر ابتلا به سرطان خون را افزایش دهند

 

یک رژیم غذایی متعادل چیست؟

 

بعضی چیزها مانند قرار گرفتن به مقدار زیادی در معرض تابش و مواد شیمیایی خاص در محل کار،مانند بنزن ممکن است خطر ابتلا به لوسمی را افزایش دهد.

 

یک رژیم غذایی متعادل مقدار مناسبی از مواد مغذی به بدن شما می رساند میزان مواد مغذی مورد نیاز ممکن است متفاوت باشد یک ایده این است که رژیم غذایی شما باید شامل موارد زیر باشد.

 

یک رژیم غذایی متعادل با خوردن مقدار صحیح از هفت مواد مغذی به شما انرژی کافی را برای فعالیت روزانه می دهد هفت مواد مغذی عبارتند از: پروتئين.کربوهیدرات ها.چربی.فیبر. مواد معدنی. ویتامین ها.آب. میوه و سبزیجات.نشاسته، غذاهای غنی از کربوهیدرات مانند نان، برنج، ماکارونی و سیب زمینی. غذاهای با پروتئین بالا مانند گوشت، مرغ، ماهی، آجیل، تخم مرغ و حبوبات مثل لوبیا و عدس. برخی از شیر و فرآورده های لبنی مانند پنیر، ماست و خامه عمقدار کمی از مواد غذایی با چربی بالا، نمک و شکر.

 

وقتی که شما درمان را شروع می نمایید مقدار این مواد مغذی مورد نیاز ممکن است متفاوت باشد برای مثال، اگر یک عارضه جانبی از درمان اسهال است شما ممکن است نیاز به افزایش دریافت فیبر غذایی خود برای مدیریت این مشکل داشته باشید.

 

بهترین رژیم غذایی برای بیماران سرطانی