وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

توریستی ترین شهرهای ایران، رقابت بین اصفهان، مشهد و شیراز

توریستی ترین شهرهای ایران، رقابت بین اصفهان، مشهد و شیراز

توریستی ترین شهرهای ایران، رقابت بین اصفهان، مشهد و شیراز

 

وقتی حرف از سفر می شود، همیشه برخی از شهر های کشور در مقایسه با دیگر شهر ها از اولویت و محبوبیت بیشتری برخوردارند. مثلا در اولین پیشنهاد همه سفر به شهرهای شمالی کشور و یا مشهد را پیشنهاد می دهند.

 

اما در ادامه نگاه دقیق تری خواهیم داشت به سه شهر توریستی کشور که رقابت نفس گیری بر سر برتری باهم دارند. منظورمان شهرها مشهد، نصف جهان و شیراز خوش آب و هواست. اما کدامیک را باید بر دیگری ترجیح داد؟ با ما همراه باشید.

 

سفر به مشهد، پایتخت معنوی ایران

تا حرف از سفر به مشهد می شود همه به یاد حرم طلایی امام رضا (ع) می افتند. فرقی نمی کند زمستان است یا بهار، هوا سرد باشد یا گرم، سفر به مشهد همیشه جذابیت های خود را دارد.

 

هر وقت که به مشهد سفر کنید همواره با خیل عظیم جمعیت زائران امام رضا (ع) مواجه خواهید بود. با اینکه مشهد جاذبه های بسیاری دارد، اما یکی از مهمترین آنها بارگاه ملکوتی امام هشتم است.

 

توریستی ترین شهرهای ایران، رقابت بین اصفهان، مشهد و شیراز

 

با اینحال خیلی هم علاوه بر سفر به مشهد برای زیارت، به فکر جاذبه های دیدنی اش هم هستند. از پارک های آبی، مراکز خرید لوکس، جاذبه های طبیعی و البته جاذبه های تاریخی اش.

 

البته باید حتما به خوراکی ها معروف و محلی مشهد هم اشاره کنیم. غذاهای معروفی مانند شله، شیشلیک شاندیز، کوکوی شیرین و آش ماستی که حتی به تنهایی هم می توانند انگیزه خرید بلیط قطار و سفر شما به مشهد باشند.

 

برویم به سراغ موضوع اصلی، اینکه مشهد شهر جذاب تری برای سفر است یا اصفهان و شیراز؟ با اینکه انتخاب مقصد سفری موضوعی تماما انتخابی و سلیقه ای است، ولی ورود سالانه 2 میلیون مسافر به مشهد حکایت از خبر های دیگری دارد.

 

گویا مشهد مقصد پر مخاطب تری برای سفر  گردشگری در بین مسافران داخلی و خارجی است. البته این آمار فقط مختص گردشگران داخلی نیست و مسافران خارجی هم در این اعداد و ارقام سهم خود را دارند.

 

اصفهان، دیار نصف جهان، شهر نقش و نگار ایران

واقعا به سختی می توان معیار مناسبی برای مقایسه زیبایی های هریک از شهر های ایران با دیگر شهر ها پیدا کرد و هر شهر و استانی در کشور جاذبه های دیدنی خود را دارد.

 

حتی بی انصافی است اگر بخواهیم رتبه یک یا دو را به شهری بدهیم. ولی خب نمی توانیم از زیبایی های اصفهان در بین شهر های ایران چشم پوشی کنیم و داشتن لقب نصف جهان به خوبی گویای همین موضوع است.

 

شیراز و اصفهان به لحاظ زیبایی های مکان های دیدنی شان و رقص نور و رنگ و آواز در رده یکسانی قرار دارند. اما این دو شهر به قدری زیبا هستند که اگر در عمر خود حداقل یکبار به این شهر ها سفر نکنید واقعا نیمی از زیبایی های ایران را از دست داده اید.

 

توریستی ترین شهرهای ایران، رقابت بین اصفهان، مشهد و شیراز

 

میزان ورود گردشگران داخلی و خارجی به اصفهان و شیراز، اختلاف بسیار کمی با هم دارند و می توانیم جذابیت های این دو شهر را در بین توریست های داخلی و خارجی یکسان بدانیم.

 

اصفهان جاذبه های تاریخی بسیاری دارد و همیشه در این لیست دیدار از میدان امام، سی و سه پل، پل خواجو، مسجد شیخ لطف الهه، منار جنبان، عالی قاپو و خیابان چهارباغ عباسی همیشه مخاطبین بسیاری دارد.

 

تقریبا تمام آثار تاریخی و گردشگری اصفهان در فهرست بناهای ملی کشور به ثبت رسیده اند و برخی از آنها هم نام خود را در فهرست آثار جهانی یونسکو گنجانده اند. پس تعداد زیاد ورود توریست های خارجی برای دیدار از اصفهان و شناخته شدنش در دنیا کمابیش منطقی است.

 

با این تفاسیر اما بین مشهد و اصفهان کدام یک را باید انتخاب کرد؟ این تصمیم را در اختیار شما می گذاریم، ولی اگر به مکان های مذهبی علاقه دارید، چه جایی بهتر از مشهد؟

 

اگر هم آرزوی سفر به اصفهان را دارید می توانید اصفهان را در اولویت قرار داده و در ادامه راه با خرید بلیط قطار اصفهان مشهد سفرتان را به مشهد هم ادامه دهید.

 

شیراز، دیباچه ای از زیبایی های ایران

شیراز یکی دیگر از شهر های تاریخی و توریستی بسیار زیبای ایران است که به لحاظ فرهنگی و سیاسی نیز نقش مهمی در کشور دارد. در بحث تاریخچه شیراز شاید برای شما هم جالب باشد اگر کمی در مورد نحوه نامگذاری آن بدانید.

 

در سال 2007 و در بخش های جنوب غربی شهر کارگران مشغول به حفاری زمین های منطقه بودند که به یک لوح گلی مربوط به تمدن ایلامیان روبرو شدند.

 

در بخش هایی از این لوح نامی به چشم می خورد که به شهر “تیرازیس” اشاره داشت و احتمالا برگرفته از نام سیراجیس در فارسی قدیم بود و اینطور استنباط می شود که در طول زمان این نام تغییر پیدا کرده و به شیراز امروزی تبدیل شده است.

 

توریستی ترین شهرهای ایران، رقابت بین اصفهان، مشهد و شیراز

 

شیراز نیز مانند مشهد و اصفهان آنقدر خارخواه دارد که فرقی نمی کند بهار باشد، تابستان و یا زمستان؛ شیراز همیشه پر از مسافر و گردشگر است. ولی خب واقعا باید جاذبه ها و زیبایی های بهاری شیراز را چیز دیگری بدانیم.

 

حتی بسیاری از سفرنامه های قدیمی که در تاریخ شیراز نوشته شده اند اشاره به زیبایی های بهاری شیراز دارند. پس باید بهترین زمان سفر به شیراز را همان بهار معرفی کنیم، اما در عوض ممکن است برای مثال، قیمت بلیط قطار تهران شیراز و البته مکان های اقامتی اش کمی بیشتر باشد.

 

جاذبه های دیدنی شیراز بسیار زیادند و اگر بخواهیم مفصل به هریک از آنها بپردازیم باید چندین و چند جلد کتاب در وصف آنها نوشت. و شاید همین موضوع باعث می شود بین انتخاب شهر های مشهد، اصفهان و شیراز کمی سردرگمی و تردید وجود داشته باشد.

 

مجددا به همین دلیل نمی توانیم معیار دقیقی برای رتبه بندی این سه شهر به عنوان توریستی ترین شهر های کشور؛ داشته باشیم و بهتر است فقط به این موضوع اکتفا کنیم که اصفهان، مشهد و سه شیراز سه مورد از شهرهای برتر توریستی کشور اند.