وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش تهیه کشک خانگی با ترفند های ساده

روش تهیه کشک خانگی با ترفند های ساده

روش تهیه کشک خانگی با ترفند های ساده

 

همانطور که میدانید کشک از فراورده های لبنی و از محصولات به دست آمده از شیر است که بیشتر از خشک کردن ماست محلی و یا از دوغ باقی مانده از کره گیری درست می شود.

 

کشک در رنگهای مختلفی و در شکل های گوناگونی وجود دارد. کشک حاوی مقادیر زیادی کلسیم و پروتین و چربی و نمک و ویتامین است و کالری بالایی دارد.

 

کشک استفاده های زیادی در تهیه غذاهایی مانند آش رشته و کشک و بادمجان و اشکنه کشک و… دارد. اگرچه کشک را می توان به راحتی و با مراجعه با سوپرمارکتها خریداری کرد اما آشنایی با روش تهیه کشک به صورت خانگی و در منزل خالی از لطف نیست و شاید درست کردن کشک در منزل کمی زمان بر باشد و زحمت داشته باشد اما مسلما کشک خانگی سالمتر از کشکهای موجود در بازار است.

 

ضمنا برای شرایط سخت و بحرانهای زندگی یکسری خوراکی های ابتدایی را بهتر است بتوانیم به صورت خانگی درست کنیم تا نیاز ما به خروج از منزل کاهش پیدا کند.

 

در این مطلب طرز تهیه کشک خانگی را که شامل ماست ترش و نمک است را برایتان می نویسم تا آن را در صورت تمایل در منزل به صورت خانگی و در مواقعی که امکان خروج از منزل برایتان وجود ندارد تهیه کرده و استفاده کنید.

 

*موادی که لازم دارید برای تهیه کشک خانگی:

-ماست ترش   2 کیلوگرم

-نمک   به میزان لازم

 

روش تهیه کشک خانگی با ترفند های ساده

 

*برای داشتن یک کشک خانگی عالی باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.با ما در ایران ناز همراه باشید…

1-ابتدا و برای شروع کار 2 کیلوگرم ماست محلی را داخل یک ظرف می ریزیم و آن را محیط آشپزخانه قرار می دهیم و سپس 1 قاشق فلزی نیز داخل ماست می گذاریم تا ماست ترش شود. قاشق فلزی به ترش شدن ماست کمک می کند و ترش شدن ماست را تسریع می کند.

 

2-سپس مقدار 2 لیوان یخ خرد شده را به ماست ترش شده مرحله قبل اضافه می کنیم و ماست و آب را خوب هم می زنیم تا کاملا با هم مخلوط شوند و دوغ غلیظی حاصل شود.

 

برای اینکه کره دوغ جدا شود دوغ را در ظرفی در دار می ریزیم و به شدت برای 5 دقیقه تکان می دهیم تا چربی آن جدا شود و آن را داخل یک ظرف فلزی می ریزیم. سپس مقداری از کره را از روی دوغ با قاشق جدا می کنیم و اجازه می دهیم مابقی کره روی دوغ باقی بماند تا کشک ما خوش طعم تر شود. زیرا وجود این چربی روی دوغ در مزه نهایی کشک ما خیلی اثر دارد.

 

3-سپس دوغ آماده شده در مرحله قبل را در داخل یک قابلمه می ریزیم و قابلمه را روی حرارت ملایم گاز می گذاریم و دوغ را مدام هم می زنیم و منتظر می شویم تا دوغ ما روی گاز شروع به جوشیدن کند و به محض اینکه روی دوغ کف کرد و مواد داخل قابلمه ما بالا آمد زیر قابلمه را خاموش می کنیم و باید در نظر داشته باشیم که دوغ نباید بجوشد.

 

4-سپس منتظر می شویم تا مواد داخل قابلمه ما کمی خنک شوند و از حرارت بیفتند. سپس مواد را داخل کیسه ای نخی می ریزیم و آن را از جایی آویزان می کنیم تا مایعات آن خارج شود و مواد جامد به شکل تقریبی ماست چکیده در پارچه باقی بماند.

 

5-سپس وقتی کاملا آب داخل پارچه از قسمت جامد و مواد جامد آن جدا شد کشک را داخل یک ظرف می ریزیم و به آن مقدار کافی نمک اضافه می کنیم و آن را هم می زنیم تا نمک کاملا در همه جای کشک قاطی شده و یکدست شود.

 

سپس کشک را با دست به شکل دلخواه در می آوریم و آنها را داخل سینی می گذاریم. سپس سینی را در مقابل نور خورشید قرار می دهیم تا کشک ما مقابل حرارت خورشید خشک شود و آنها را زیر و رو می کنیم تا هر دو طرف کشک کاملا خشک شود.

 

6-سپس وقتی کشک ها خشک شد آنها را از روی سینی بر می داریم و کشک ها را داخل نایلون می ریزیم و یا در یک ظرف دربسته و شیشه ای می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم و این کشک را برای غذاهایی مانند کشک و بادمجان و یا اشکنه کشک و آش رشته و… استفاده می کنیم.

 

روش تهیه کشک خانگی با ترفند های ساده

 

*توجه داشته باشید این دستور مخصوص 6 نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد 5 دقیقه و زمان آماده شدن نهایی 30 دقیقه است.نوش جااااااااان…