وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش هایی موثر برای تقویت بینایی در منزل

روش هایی موثر برای تقویت بینایی در منزل

روش هایی موثر برای تقویت بینایی در منزل

 

چشم یکی از اعضا حیاتی بدن میباشد که مراقبت از آن الزامی میباشد بینایی ضعیف اغلب با دوربینی یا نزدیک بینی مرتبط است. عواملی مثل ژنتیک، تغذیه ضعیف، پیری و فشار بیش از حد بر چشم ها معمولاً به این مشکل میفزایند.

 

شایع ترین نشانه های بینایی ضعیف، دید مات، سردردهای مکرر و چشم های آبدار هستند.حتماً برای تشخیص درست و درمان با پزشک خود مشورت کنید. گاهی اوقات مشکلات چشمی می توانند با مشکلات جدی مانند گلوکوم، انحطاط ماکولا، آب مروارید و ناخوشی بینایی ایجاد شوند.

 

علایم ضعف بینایی و نیاز شما به تقویت چشم :

تحریف در دید به خاطر ابهام که در شرایط نوری درخشان بدتر می شود.
سختی در حرکت در هنگام شب به خاطر دید ضعیف.
عدم توانایی در پی گیری علایم خیابان.
عدم توانایی در تشخیص رنگ ها به خاطر ظاهر محو شده شان.

 

درمان مشکلات بینایی نسبتاً آسان است. شما می توانید از عینک تجویزی، لنز و حتی ممکن است دید خود را با جراحی اصلاح کنید. در این بخش از سلامت نمناک برخی روش های طبیعی خانگی برای بهبود طبیعی بینایی وجود دارد.

 

درمان های خانگی برای تقویت بینایی از نوع ورزش

 

1. ورزش چشم:

جریان خون کافی برای چشم ها برای عملکرد مناسب چشم ضروری است. به درجه خوبی از انعطاف پذیری برای حفظ کیفیت بینایی نیاز دارد. از این رو، ورزش دادن چشم ها امری ضروری برای مبارزه با فشار و کرنش است. همچنین توانایی شما برای تمرکز را افزایش می دهد.

 

مداد را در دست بگیرید و به آن نگاه کنید. به آرامی آن را به بینی نزدیک کنید و دوباره آن را از چشم خود دور کنید. این فرآیند را تا 10 بار در روز تکرار کنید.چرخاندن چشم هایتان یکی از بهترین روش ها برای ورزش دادنشان در هر زمانی است. چشمان خود را جهت خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید و در جهت عقربه های ساعت بچرخانید. هر گام را 10 بار در روز تکرار کنید.

 

20 تا 30 بار چشمان خود را به سرعت تغییر دهید و بلرزانید. اما، چشم های خود را فشار ندهید. در نهایت، با بستن چشم ها به آرامی چشم ها را باز کنید. 10 بار در روز.سعی کنید به شی ای که در فاصله دور قرار داده شده، خیره شوید.

 

از ماه به عنوان مرجع استفاده کنید. توجه خود را به ماه دهید و هر روز به مدت 5 دقیقه تمرکز خود را حفظ کنید.این تمرین ها را به طور منظم برای چند ماه امتحان کنید تا شاهد نتایج مثبت باشید و به طور طبیعی دیدتان را بهبود ببخشید.

 

2. کف دست:

این یک ورزش عالی برای تحریک لنز و ماهیچه های مویی است.با مالش سریع کف دست تان گرما تولید کنید و سپس بخش گرم کف دست هایتان را روی چشمانتان قرار دهید. مواظب باشید فشاری روی چشم ها را اعمال نکنید. زمانی که ورزش کف دست را امتحان می کنید، این کار را در غیاب نور انجام دهید. ماهیچه های چشم ها به خاطر گرما آرام می شوند.

 

3. کف دست و خورشید:

خورشید و کف دست نیز برای چشم ها مفید هستند چون این روش ها به فعال کردن مجدد و انعطاف پذیری لنز چشم و ماهیچه های مویی کمک می کنند.خورشید از توانایی های بهبود دهنده استفاده می کند و کف دست آرامش و احساس خوب را ترویج خواهد داد. با توجه به فرهنگ چین، خورشید شامل انرژی های حیاتی زندگی است که برای سلامت چشم ها و نیز بدن حیاتی هستند.

 

برای ورزش آفتاب، به خورشید اجازه دهید که به طور مستقیم بر روی پلک های بسته شما در هنگام تنفس عمیق، بتابد. این کار را هر روز به مدت چند دقیقه انجام دهید و پس از آن ورزش کف دست را دنبال کنید.

 

برای ورزش کف دست، کف دست هایتان را به هم بمالید تا گرما تولید کنید و سپس به آرامی کف دست تان را روی چشم های بسته خود بمالید بدون این که فشاری روی چشم ها اعمال شود.حتما چشمان خود را به طور کامل بپوشانید تا هیچ ردی از نور وجود نداشته باشد. این کار را چندین بار در روز به هنگام تجسم یک صحنه دلپذیر انجام دهید.

 

4. طب فشاری / طب سوزنی:

طبق پزشکی سنتی چینی (TCM)، عملکرد بد یا بیماری در چشم ها اغلب ارتباط نزدیکی با کبد و کلیه ها دارد. نقاط فشاری و طب سوزنی مختلفی در اطراف مدارهای چشم ها وجود دارند که استخوان هایی هستند که مردمک چشم را احاطه کرده اند.

 

هر یک از نقاط فشاری دور مدار چشمان خود را به مدت 5 تا 10 ثانیه ماساژ دهید. از نقطه #1 که در تصویر بالا نشان داده شده است شروع کنید و به سمت بالا بروید و هر نقطه متمایز را ماساژ دهید.

 

شما می توانید این کار را چندین بار تکرار کنید:اگر باردار هستید، قبل از امتحان این روش درمان با فرد متخصص طب سوزنی مشورت کنید. هم چنین مناطقی که دارای زخم ، سوختگی یا عفونت هستند را ماساژ ندهید.

 

راه رفتن پابرهنه بر روی علف در شبنم صبحگاهی برای حدود 30 دقیقه یک روش طب سوزنی برای کمک به بهبود بینایی است، چون فیبرهای عصبی متصل به پاهای شما را فعال می کند. برای چشم ها روی انگشت های دوم و سوم فشار زیادی وجود آورید. به علاوه، رنگ سبز چمن برای چشم ها آرامش بخش است.

 

5. فشار چشم:

راحت بنشینید، چشمان خود را ببندید و نفس عمیقی بکشید. روی هر پلک یک انگشت بگذارید و حدود 10 ثانیه به آرامی فشار دهید.فشار را حدود 2 ثانیه آزاد کنید و دوباره فشار دهید.ست ها و تکرارها – 1 ست 10بار تکرار

 

6. چشمک زدن:

راحت روی یک صندلی بنشینید، شانه ها را آرام نگاه دارید و به یک دیوار سفید نگاه کنید. چشمانتان را ببندید.نیم ثانیه صبر کنید و بعد چشمها را باز کنید.
این کار را 10 بار انجام دهید تا یک ست کامل شود.زمان – 2 دقیقهست ها و تکرارها – 2 ست 10 تایی

 

7. انعطاف پذیری:

راحت روی یک صندلی بنشینید و مستقیم به روبرو نگاه کنید. به بالا نگاه کنید، بدون اینکه گردن را حرکت دهید و سپس به پایین نگاه کنید.این کار را 10 بار انجام دهید.سپس به سمت راست خود نگاه کنید.گردن را صاف نگه دارید.به سمت خیلی چپ خود نگاه کنید.این کار را 10 بار انجام دهید.زمان – 3 دقیقه ست ها و تکرارها – 4 ست 10 تایی

 

8. تمرکز:

5 فوت از یک پنجره فاصله بگیرید، مستقیم نگاه کنید و شانه های خود را آرام نگه دارید.دست راستتان را در مقابل خود باز کنید، انگشت شست را بیرون بکشید و روی نوک آن برای 1 تا 2 ثانیه تمرکز کنید.

 

بدون اینکه دست تان را حرکت دهید، برای 2 ثانیه روی پنجره تمرکز کنید.روی یک شی دور از پنجره به مدت 2 ثانیه تمرکز کنید. روی انگشت شست تمرکز بکنید.زمان – 1 دقیقه ست ها و تکرارها – 2 ست 10 تایی

 

9. انعکاس چشم:

بنشینید، بایستید و یا بخوابید. مستقیم به جلو نگاه کنید. شما می توانید چشم ها را باز یا بسته نگه دارید. چشمان خود را به سرعت بالا و پایین ببرید.این کار را 10 بار قبل از توقف و استراحت برای 5 ثانیه انجام دهید. زمان – 1 دقیقه  ست ها و تکرارها – 2 ست 10 تایی

 

10. دنبال کردن عدد هشت انگلیسی :

یک عدد 8 انگلیسی را در یک دیوار یا سقف خالی تصور کنید.یک راه را در امتداد این شکل تنها با چشم خود ردیابی کنید، بدون اینکه سرتان را حرکت دهید.این کار را 5 بار انجام دهید. زمان – 2 دقیقه
ست ها و تکرارها – 4 ست 5 تایی

 

11. شست به سمت بالا:

راحت بنشینید، شانه ها را آرام و صاف نگاه دارید و به جلو نگاه کنید. هر دو انگشت شست خود را به طول بازو، مستقیماً در جلوی چشم خود نگاه دارید. دید خود را به مدت 5 ثانیه بر روی انگشت شست راست متمرکز کنید. تمرکز خود را بر روی فضای بین دو شست، ترجیحاً در یک شی دور، برای 5 ثانیه دیگر تغییر دهید.

 

در نهایت، نگاهتان را به سمت چپ متمایل کنید و به مدت 5 ثانیه روی آن تمرکز کنید، به فاصله میان دو شست و بعد انگشت شست راست اشاره کنید. زمان – 2 دقیقهست ها و تکرارها – 3 ست 5 تایی

 

12. کمپرس سرد و داغ برای تقویت بینایی:

این می تواند پایان خوبی برای یک روز سخت در محل کارتان باشد. یک کاسه آب داغ و یک آب سرد دیگر بردارید. یک حوله را به آرامی در هر کاسه بگذارید. اول، کمپرس داغ را روی چشم ها و ابرو ها بگذارید.

 

گرما را احساس کنید و در حدود 5 ثانیه آن را نگهدارید و سپس برای 5 ثانیه کمپرس سرد را استفاده کنید. حداقل 5 بار تکرار کنید.یعنی بعد از 20 دقیقه کار کردن و خیره شدن به کامپیوتر به مدت 20 ثانیه به یک نقطه دور خیره شده و روی آن تمرکز کنید.

 

13. نگاه ردیاب

دراز بکشید و یا راحت بایستید و چند نفس عمیق بکشید. با نگه داشتن سر، سعی کنید تا جایی که می توانید به سمت چپ نگاه کنید، تنها از چشمان خود استفاده کنید. چشم انداز خود را برای حدود 3 ثانیه نگاه دارید و به جلو نگاه کنید.تا آنجا که می توانید به همان اندازه که می توانید نگاه کنید و دیدتان را در آنجا نگاه دارید. زمان – 2 دقیقه ست ها و تکرارها – 3 ست 10 تایی

 

14. قانون 20-20 برای تقویت بینایی:

چند پیشنهاد ساده ولی کاربردی تصویری که در زیر مشاهده می کنید یک الگوی کامل برای انجام حرکات ورزشی تقویت کنده چشم و بینایی است از آنها به صورت مرتب استفاده کنید.عادت کنید تا هر روز زمانی رابرای استراحت دادن به چشم ها اختصاص دهید. برای چند دقیقه در هر دو تا سه ساعت چشم هایتان را ببندید و به آنها استراحت بدهید.

 

چشم پزشکان برای حفظ سلامت چشم ها پیشنهاد می کنند دو ساعت قبل از خواب به صفحه تلویزیون، کامپیوتر یا گوشی تلفن همراه نگاه نکنید. یوگای چشم را امتحان کنید که البته برای تقویت چشم بهترین حرکت یوگا تمرین «تراتاکا» است که یکی از بهترین تمرینات برای رفع خستگی چشم هاست. وقتی بیرون از منزل هستید تمرین کنید تا به نقاط دوردست خیره شوید.

 

به تغذیه خود اهمیت دهید ؛ تغذیه ای مناسب و مفید برای تقویت چشم را در بخش سلامت نمناک به صورت کامل شرح داده ایم.شستشو با آب گرم برای رفع خستگی چشم ها مفید است پس امتحان کنید.