وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

عجیب ترین روش های درمان سر درد در تاریخ

عجیب ترین روش های درمان سر درد در تاریخ

عجیب ترین روش های درمان سر درد در تاریخ

 

به گزراش ایران ناز از اواخر قرن ۱۹ دارو‌های زیادی برای درمان درد‌های عمومی مانند سردرد در دسترس قرار گرفتند اما این دارو‌ها همیشه جوابگو نبودند و بعضی از افراد در طول تاریخ به دنبال راه های عجیب درمان سردرد بودند.

1-سوزاندن سر برای کاهش درد سر!

طبیعتا اگر مغز شما و سرتان درد بگیرد و احساس کنید که می‌خواهد از جمجمه بیرون بزند، شاید با خودتان فکر کنید که فقط به کمی گرما و جرقه نیاز دارد. جالب است بدانید در زمان قدیم این روش را جزو روش‌های درمانی می‌دانستند؛ به این صورت که سر فرد را می‌تراشیدند و به آن حرارت می‌دادند و آن را می‌سوزاندند تا جایی که درد او از بین برود.

 

2-استفاده از مار ماهی‌های متصل به برق

در قرن‌های گذشته انسان‌ها از ترکیب الکتریسیته و مغز برای درمان استفاده می‌کردند اما در این روش مار ماهی‌هایی را به برق وصل می‌کردند و آن را به روی دست فردی می‌دادند که سرش درد می‌کرد، این موضوع باعث می‌شد که سردرد آن‌ها بهبود پیدا کند.

 

عجیب ترین روش های درمان سر درد در تاریخ

 

3-قرار دادن موش‌کور مرده روی سر!

حدود صد‌ها سال پیش فردی به نام علی بن عیسی درمانی را برای سردرد ابداع کرد که مربوط به قبل از قرن دهم است. او حتی توانست علائم بیماری‌های چشمی را نیز زودتر از بقیه بفهمد به همین دلیل جزو مردان باهوش دوران خودش محسوب می‌شد.

 

پیشنهاد او برای سردرد‌های شدیدی بود که یک موش‌کور مرده را روی سر افراد قرار می‌دادند و همین باعث می‌شد که مشکل سردرد آن‌ها برطرف شود.

 

4-مته‌کاری و سوراخ کردن جمجمه،عجیب ترین روش از بین بردن سر درد!

در این درمان که در قرن ۸ انجام شد، سوراخ‌هایی روی جمجمه ایجاد می‌کردند تا فشار مغز را از بین ببرند؛ بدون این که آسیبی به بدن فرد وارد شود.

 

البته این درمان هرگز به شکل صحیح و اصولی انجام نمی‌شد و بعد از مدتی کاملا آن را کنار گذاشتند که تا سال ۱۶۰۰ دوباره آن را از سر گرفتند و حفره‌هایی را روی سر ایجاد می‌کردند تا از درد جلوگیری کنند اما این روش بسیار مشکل ساز بود و فرد را در معرض عفونت قرار می‌داد.