وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

عذرخواهی حمید هیراد و پرداخت حق شاعران (عکس)

عذرخواهی حمید هیراد و پرداخت حق شاعران (عکس)

عذرخواهی حمید هیراد و پرداخت حق شاعران (عکس)

 

پس از اینکه عده ای از شاعران نسبت به اشعار آهنگهای حمید هیراد اعتراض کردند و وی را تهدید به شکایت به اتهام سرقت ادبی نمودند حمید هیراد بیانیه ای صادر کرد . همچنین در جلسه ای توانست رضایت شاعران این ابیات که به صورت تلفیقی در ترانه های حمید هیراد استفاده شده اند را بگیرد . به دنبال اعتراض جامعه شعر و ادبیات به دلیل استفاده بدون اجازه از آثار برخی شاعران توسط حمید هیراد، موسسه آوازی نو و این خواننده جوان ضمن دلجویی از شاعرانی که آثارشان بدون اجازه استفاده شده بود از جامعه ادبی عذرخواهی کردند و مکلف شدند تا حق‌الزحمه شاعران را پرداخت کنند.

 

به گزارش ایران ناز  چند روز پیش بود که بیانیه اعتراضی ۴۰ شاعر و ترانه‌سرا در سایت‌های مختلف منتشر شد و اهالی قلم به استفاده بدون اجازه از شعر شاعران جوان توسط خواننده‌ای به اسم حمید هیراد اعتراض کردند و درست بعد از گذشت چند ساعت حدود ۲۵۰۰ شاعر، ترانه‌سرا و هنرمند نیز به حمایت از این بیانیه دست به انتشار آن زدند و از بیانیه حمایت کردند.

 

کار اما به همین جا ختم نشد و علاوه بر خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و سایت‌های خبری نیز به این موضوع پرداختند و کمپین «نه به سرقت ادبی» فراگیر شد. نهایتا با صحبت‌های محمد‌علی بهمنی، رئیس شورای شعر و ترانه دفتر موسیقی قضیه برای مدت کوتاهی فیصله پیدا کرد و قرار شد که جلسه‌ای برگزار شود تا این مشکل حل شود.

 

عذرخواهی حمید هیراد و پرداخت حق شاعران (عکس)

 

در همین راستا عصر روز گذشته (شنبه ۱۸ فروردین‌ماه) جلسه‌ای میان شاعران معترض و مسئولان موسسه آوازی نو در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد که در پایان موسسه آوازی نو و حمید هیراد با امضای یک متن عذرخواهی از شاعران و ترانه‌سرایان تعهد دادند تا کلیه حقوق مادی و معنوی را بپردازند. همچنین در راستای توهین محمد ناصری، مدیر برنامه حمید هیراد این شخص به دلیل توهین‌های زشت و ناپسند به شاعران از کار خود اخراج شد.

 

متن نامه امضاشده به شرح زیر است:

 

عذرخواهی حمید هیراد و پرداخت حق شاعران (عکس)

 

«به‌نام دوست

و با تقدیم احترام به محضر مردم شریف ایران

 

به‌دنبال اعتراضات پیش‌آمده توسط شعرا و ادبای عزیز کشور مبنی بر استفاده بدون مجوز ابیات برخی شاعران:

 

۱ـ مهتاب یغما

۲ـ سحر رنجبر

۳ـ شهرام سببی

۴ـ اکبر قنبرزاده

۵ـ آریا صلاحی

 

در پنج ترانه اجرا شده توسط آقای حمید هیراد و بعضا تغییر و یا تحریف واژگان آن‌ها موسسه آوازی‌ نو به‌عنوان مسئول و صاحب‌امتیاز آثار هنری جناب آقای حمید هیراد ضمن آنکه پیش از هرچیز به‌عنوان یک موسسه هنری خود را مکلف به رعایت مرزها اخلاق و فرهنگ و قانون دانسته و با اعتقاد به آنکه فعالیت‌های فرهنگی باید نمونه بارز اخلاق و ادب باشد، از کلیه شاعران که ابیاتی از آثار ایشان بدون اخذ مجوز در آثار آقای حمید هیراد مورد استفاده قرار گرفته ضمن دلجویی از آن عزیزان خود را مکلف به احقاق حقوق مادی و معنوی ایشان می‌داند.

 

این موسسه افتخار می‌کند که مخاطبانی از جنس مردم فرهنگ‌دوست و ادب پرور ایران دارد که آثار ادبی و هنری با دقت، جدیت و حساسیت شایسته پیگیری نموده و صیانت از ادب پارسی را به‌عنوان میراثی گرانقدر پیشینیان تکلیف عینی و عمومی خود می‌داند.

 

در پایان موسسه آوازی نو ضمن تعهد بر رسالت فرهنگی خویش و کوشش در جهت اعتلای فرهنگ و موسیقی ایران با پوزش از شاعران عزیز هرگونه بی‌حرمتی از طرف افراد غیرمرتبط را اکیداً محکوم نموده و با اشاره به اینکه این موسسه به محض اطلاع از امر به دنبال حل موضوع به شیوه متناسب با شأن عرصه فرهنگ بوده، تاکید می‌نماید این اقدامات به هیچ وجه ارتباطی با موسسه آوازی نو

 

عذرخواهی حمید هیراد و پرداخت حق شاعران (عکس)

 

 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره