وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

باید ها و نباید های مصرف پنیر

باید ها و نباید های مصرف پنیر

باید ها و نباید های مصرف پنیر

 

شاید به نظر برسد مصرف روزانه پنیر تنها به عنوان بخشی از مصرف روزانه در صبحانه یا وعده‌های دیگر چندان تاثیری روی بحث سلامت نداشته باشد. اما خوب است به دوست‌داران پنیر این مژده را بدهیم که اگر این ماده مغذی عنصر همیشگی خوردنی‌های روزانه‌شان است  تا حد زیادی از سکته و خطر حمله قلبی که می‌تواند منجر به مرگ شود در امان هستند.

 

به گزارش ایران ناز به تازگی تحقیقی انجام شده که نشان می‌دهد ارتباط زیادی بین خوراکی جذاب و طول عمر بیشتر وجود دارد و شایعاتی که در مورد آن وجود دارند تا حد زیادی بی‌اساس هستند. در تحقیق انجام شده با استفاده از یک سیستم تحلیل تلفیقی، تاثیرات مصرف منظم و روزانه پنیر روی قلب بررسی و مشخص شد داوطلبانی که روزانه دست‌کم ۴۰ گرم پنیر می‌خوردند، نسبت به سایر شرکت‌کننده‌ها ۱۴ درصد کم‌تر در معرض خطر بیماری قلبی قرار داشتند.

 

نتیجه به دست آمده از این تحقیق شاید به این دلیل باشد که پنیر دارای سطوح بالای کلسیوم، و حاوی آن چیزی است که آن را «کلسترول خوب» می‌نامیم، هم‌زمان سطوح «کلسترول بد» را کاهش می‌دهد و حاوی اسیدی است که مانع دَلَمه شدن خون در رگ‌ها می‌شود.

 

بنابراین به نظر می‌رسد بین کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت نوع دو و محصولات لبنی مثل پنیر و ماست ارتباطی وجود داشته باشد. با این‌حال مطالعه روی این موضوع ادامه دارد. به نظر می‌رسد مهم‌ترین ویژگی این فرآورده لبنی در رابطه بین کلسیوم و چربی باشد و همین ارتباط است که باعث می‌شود چربی آن، کم‌تر قابل هضم شود.

 

آماری که در بریتانیا ارائه شده نشان می‌دهد سرانه مصرف این ماده لبنی در این کشور حدود ۷۰۰ هزار تُن در سال، اما در مناسبت‌های خاص مصرف آن بیش از میزان معمول است. به عقیده متخصصان خوردن این ماده بیش از مقدار لازم ممکن است اثر عکس و منفی داشته باشد.

 

بدون شک یکی از وسوسه‌انگیزترین خوراکی‌ها پنیر است. علاوه بر این یک منبع خوب پروتئین و کلسیوم است فراموش نکنید که در صورت زیادهروی، چربی و نمک موجود در آن منجر به بروز کلسترول و فشار خون بالا می‌شود. توصیه می‌کنیم روزانه بیش از ۴۰ گرم پنیر نخورید و به خاطر داشته باشید که در کنار آن، ماست و شیر کم‌چرب هم کلسیوم و پروتئین مورد نیاز شما را تامین می‌کنند.

 

باید ها و نباید های مصرف پنیر