وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

کدام کشورها به زبان اسپانیایی صحبت می کنند؟

کدام کشورها به زبان اسپانیایی صحبت می کنند؟

کدام کشورها به زبان اسپانیایی صحبت می کنند؟

 

وقتی این واقعیت را در نظر می گیرید که اسپانیایی دارای دومین تعداد سخنوران در سراسر جهان است، احتمالاً از خود می پرسید:

چه کشورها و قاره هایی اسپانیایی صحبت می کنند؟

 

از آسیا تا قاره آمریکا، مکان‌های زیادی در جهان وجود دارد که با بیش از 500 میلیون سخنران در سراسر جهان، اسپانیایی صحبت می‌کنند. و این بسیار چشمگیر است.

 

کدام کشورها به زبان اسپانیایی صحبت می کنند؟

 

به زبان ساده، اگر می‌توانید اسپانیایی صحبت کنید، بخوانید یا بفهمید، در حال حاضر هم از نظر شخصی و هم حرفه‌ای از بازی جلوتر هستید، زیرا اسپانیایی یک زبان جهانی است.

 

چه ملت هایی اسپانیایی صحبت می کنند؟

از کشورهای اسپانیایی زبان در آفریقا تا کشورهای اسپانیایی زبان در آسیا، تعداد اسپانیایی زبانان در سراسر جهان در حال افزایش است.

 

بر اساس گزارش مرکز تحقیقات پیو، تنها در ایالات متحده، تعداد سخنرانان از سال 1980 به میزان 233 درصد افزایش یافته است،

 

و با نگاهی به سطح جهانی، موسسه سروانتس پیش‌ بینی می‌کند که جمعیت کشورهایی که زبان رسمی شان اسپانیایی است تا سال ۲۰۵۰ به 750 میلیون نفر برسد.

 

این، البته، صدها میلیون نفر در سراسر جهان که زبان اسپانیایی را به عنوان زبان اضافی انتخاب کرده اند، در نظر نگرفته است.

 

از بین تمام زبان‌ های دنیا، اسپانیایی سومین زبان مورد مطالعه است که بعد از انگلیسی و فرانسوی در این رتبه ‌بندی قرار دارد.

 

بنابراین، چه به دلایل شخصی و چه به دلایل تجاری، بسیاری از مردم برای یادگیری اسپانیایی الهام می گیرند.

 

کدام کشور یا قاره خانه بیشترین افراد اسپانیایی زبان است؟

امروزه، قاره آمریکا این ادعا را به عنوان خانه ای برای بیشترین اسپانیایی زبانان در جهان می کند. در اینجا چند واقعیت وجود دارد:

 

مکزیک با 110 میلیون نفر بیشترین اسپانیایی زبان را دارد

کلمبیا در ردیف دوم قرار دارد

آمریکا با آرژانتین با حدود 41 میلیون برابر است

در مرحله بعدی ونزوئلا، پرو، شیلی، اکوادور، گواتمالا و کوبا قرار دارند

قاره آمریکا خانه حدود 470 میلیون اسپانیایی زبان است.

 

و همین‌طور که صحبت می‌کنیم، بسیاری از افراد مجذوب ایده یادگیری اسپانیایی و آنچه می‌تواند برای آنها در سفر، کار، یا فقط زندگی کردن باشد، شده‌اند.

 

چند کشور به زبان اسپانیایی صحبت می کنند؟

اگر سوال بعدی شما این است که “چند کشور اسپانیایی صحبت می کنند؟” ما می توانیم به شما بگوییم که 20 کشور اسپانیایی را زبان رسمی خود می دانند.

 

این لیست رسمی این کشورها به صورت زیر است:

اسپانیا، آرژانتین، بولیوی، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، کوبا، جمهوری دومنیکن، اکوادور، ال سالوادور، گینه، گواتمالا، هندوراس، مکزیک، نیکاراگوئه، پاناما، پاراگوئه، پرو، اروگوئه، ونزوئلا

 

اگرچه زبان رسمی نیست، اما اسپانیایی معمولاً در ایالات متحده، بلیز، آندورا و جبل الطارق صحبت می شود.

 

تاریخچه ای مختصر از زبان اسپانیایی

 

آسیا

منطقه ای که کمترین زبان اسپانیایی را دارد، آسیا از قرن شانزدهم، زمانی که کاشفان اسپانیایی فیلیپین را مستعمره کردند و شروع به تحمیل حکومت خود و گسترش مسیحیت کردند، میزبان زبان اسپانیایی بوده است.

 

در اینجا، اسپانیایی عمدتاً توسط نخبگان – تاجران، روشنفکران، مبلغان مذهبی و دربار محلی صحبت می شد.

 

اما علیرغم اینکه مردم در طول قرن نوزدهم به زبان اسپانیایی تحصیل می کردند و زبان اسپانیایی تا اواسط قرن بیستم زبان اصلی این مکان بود، کنترل آمریکا بر جزایر و احساسات ملی گرایانه باعث کاهش شدید تعداد اسپانیایی زبانان در فیلیپین شد.

 

به طور خلاصه در سال 1973، سپس در نهایت در سال 1987، اسپانیایی عنوان خود را به عنوان زبان رسمی فیلیپین از دست داد.

 

آفریقا

در حالی که کشورهای اسپانیایی زبان زیادی در سراسر آفریقا وجود ندارد – فقط یک کشور وجود دارد – این قاره تنها پس از توسعه درمان های ضد مالاریا در قرن نوزدهم، مدت ها پس از اوج استعمار اسپانیا، به روی اروپایی ها باز شد – اسپانیایی زبانان می توانند ماهیچه های زبانی خود را در گینه استوایی خم کنند.

 

زبان اسپانیایی هموگانی مشابه اسپانیایی است که در اسپانیا و آمریکای لاتین صحبت می شود.

 

اگرچه به دلیل انزوای جغرافیایی ذاتی کشور و انزوای سیاسی اجباری بین سال‌های 1968 و 1979 در دوران دیکتاتوری فرانسیسکو ماسیاس نگوما – که به عنوان یکی از وحشی ‌ترین دیکتاتورهای تاریخ آفریقا شناخته می‌شود – مسیر زبان به شکلی مستقل و جالب توسعه یافته است.

 

اروپا

زادگاه زبان اسپانیایی، اسپانیا، تنها زبانی را که امروزه در قرون وسطی شناخته می شود توسعه داد – قبل از این، به دلیل تأثیر حکومت رومیان، زبان لاتین زبان اصلی صحبت می شد.

 

در طول این مدت، پادشاهی های مختلف اسپانیا که به سمت جنوب حرکت کردند تا شبه جزیره را از شر اعراب مور خلاص کنند، انواع گویش های لاتین را توسعه دادند.

 

امروزه زبان اسپانیایی در کشورهای اروپایی پرتغال و آندورا و تعداد زیادی از مردم در قلمرو بریتانیایی جبل الطارق صحبت می شود که عمدتاً به دلیل نزدیکی هر دو کشور به اسپانیا است.

 

قاره آمریکا

هنگامی که کریستف کلمب در سال 1492 به قاره آمریکا رسید، قاره های آمریکای شمالی و جنوبی برای اولین بار با زبان اسپانیایی آشنا شدند.

 

با رسیدن کودکانی به بزرگسالی که در مؤسسات آموزش می دیدند، زبان اسپانیایی به عنوان زبان اصلی تثبیت شد، اما تأثیر زبان های قبیله ای محلی به این معنا بود که نسخه آمریکایی لاتین اسپانیایی با زبان کاستیلی در سطح محلی متفاوت بود.

 

خاستگاه اندلسی اولین کاشفان از همان ابتدا بر الگوهای تلفظ در آمریکای لاتین تأثیر گذاشت. و در واقع، 11 میلیون نفر در آمریکای لاتین هنوز به زبان های بومی خود صحبت می کنند.

 

کلاس های آموزش زبان اسپانیایی در موسسه زبان دهخدا

موسسه زبان دهخدا با توجه به گسترش و اهمیت زبان اسپانیایی به برگزاری کلاس آموزش زبان اسپانیایی به صورت گروهی و خصوصی و به شکل آنلاین و حضوری پرداخته است تا بتواند سهمی در آموزش این زبان پرطرفدار داشته باشد.

 

کلاس های آنلاین با بالاترین کیفیت در پلتفرم اختصاصی خود موسسه بوده و با توجه به امکاناتی که این کلاس ها دارند شبیه سازی مناسب از کلاس های حضوری می باشند.

 

تعیین سطح و مشاوره برای ثبت نام به صورت رایگان می باشد و شما می توانید زیر نظر اساتید مجرب و نیتیولایک با یک برنامه ریزی عالی این زبان را یاد بگیرید.